elastiek knapt bij propellor monteren op typhoon brushless

• Topicstarter Topicstarter helmet
  • Startdatum Startdatum
H

helmet

Guest
Ik heb een typhoon micro 6/3d gekocht en een 9x3.8 propellor.
Nu zitten er bij de motor 4 kleine ronde elastiekjes.
Ik heb de propellor al 2x gemonteerd met het elastiek om beide schroefjes zodat de prop geklemd zit op de punt van de motor.
De prop past goed maar de elastieken zijn nu ook al 2x geknapt, zonder dat ik ermee heb gevlogen of zo. De prop heb ik al een beetje glad gemaakt op de punten waar het elastiek langs gaat maar zonder resultaat. Ik ben bang dat dit ook gebeurd als ik aan het vliegen ben..

Doe ik iets verkeerd :?:

De typhoon micro 6/3d die ik heb. Het gehele voorste deel met stickertje draait en de achterkant is vastgemonteerd op het vliegtuig.
typ5-3d_combo.jpg

(plaatje van een 5/3d maar de 6/3d van mij ziet er hetzelfde uit)

en dit is de prop, een 9x3.8
S1055356.jpg

volgens mij doe je helemaal niks verkeerds.... :roll:

Je kan van die 0-ringen kopen in allerlei maten, die zijn niet stuk te krijgen.
Maar eigenlijk zouden de originele elastiekjes ook goed moeten zijn...

Ik zelf gebruik meestal gewone dunne (postbode) elastieken, en die een paar keer eromheen wikkelen. :oops: :oops:

Aha, da's een opluchting dat ik het niet zelf ben :lol:
Ik heb nog zitten denken dat de standaardstiekjes misschien niet groot genoeg zijn voor deze prop en dat ik dus een grotere maat moet halen.
Zal zo eens even de keukenla doorspitten.

Als je goed zoekt dan vind je hier op het forum iemand die een kleine kilo van die kleine stiekjes op voorraad heeft en daar wel een paar van kan missen voor een kleine vergoeding.

En knap ging ie weer en ik heb het dus nu echt wel gezien met de stiekjes.
Dus... effe de computeronderdelendoos opgezocht en langere doch dezelfde maat schroefjes gevonden. Verder gespeurd naar wat kleine tywraps en ook deze gevonden. Wie wat bewaard die heeft wat (rommel :roll:).

Korte schroefjes er uit,
Langere schroefjes er in,
Tywraps netjes er omheen

En superstrak zit het er nu op!
Als dit knapt dan weet ik het ook niet meer :P

nee, nu gaat alles stuk als je hem op zijn neus parkeerd ;) Gewoon even goede o ringen halen, is veel beter.

@helmet,

Ik heb dezelfde set (ook de prop) en de O-ringen zou ik wel gebruiken want zoals eerder gezegd gaat nu de hele boel kapot bij een verkeerde landing.
Bij mij knapt er wel eens een O-ringetje als ik de prop er niet vanaf haal bij het wegzetten. Dan na een tijdje droogt ie uit en breekt ie.
Maar misschien heb je de pech dat je slechte O-ringen hebt gehad.

Bij ACW heb je een setje O-ringen (10 stuks) voor 2.25 dollar.

idd freak, dat werkt uit de kunst zo.

een doos (+- 100) stiekjes van 0,8€ bij de kantoorhandel.

Kan je dat met O-ringetjes wel dan? :lol: Met zulk geweld is et denk ik met geen propsaver meer te redden. ;)

Klopt.

Op me slowstick zit een 250 watt motor en daar wordt de prop vastgemaakt met een spansluiting. (of hoe het ook mag heten)

1x gas geven met 250 watt motor en je prop is meteen weg met een O-ring :D (volgens mij dan....)
Dat gaat alle propsavers te boven zoveel vermogen.

Back