Ik wil graag weten of iemand een advies heeft over de elasto scharnieren van de Graupner harpoon. Als de stuurvlakken naar binnen draaien lopen de kopse kanten van de vleugel en het roer tegen elkaar aan. Schuren levert geen betrouwbare oplossing. De roeren lopen vrij maar als een beetje druk wordt uitgeoefend op de vleugelbovenkant loopt het stuurvalk weer vast. Ik hoop die iemand een oplossing weet. Bedankt alvast...
typisch zelfde probleem ook bij de kangaroo gehad tip: zorg dat ze dezelfde uitslag hebben dat je servo,s perfect rechtliggen verbindings stangen ook kaars recht t.o. de roeren zoek maar eens hier naar harpoon er is er al een gecrasched in helchteren door dit feit
Dat was een kangaroo van turbo didie die eraan moest geloven Kijk maar eens op www.airtoi.com dan zie je de resten nog groeten paul
Ik heb een tijd geleden van Wolfgang Kluhr de volgende tip gekregen en dat werkt perfect op mijn Kangeroo. Neem blanco Tesa plakband en plak dat ca 5 mm vanaf de voorkant op de rolroeren en over de volledige breedte. Het resterende stuk steek je onder de kopse kant van de vleugel. Je zult zien dat het nu niet meer mogelijk is dat de rolroeren nog vast kunnen lopen tegen de rand van de vleugels. Het deel wat onder de vleugel steekt kan je eventueel weer beplakken met een nieuw stuk tesaplakband zodat je klevende rand niet meer hebt. Let erop wel op dat bij volle uitslag (roer omlaag) het plakband niet vrij komt. Mocht het bovenstaande niet duidelijk zijn dan kan ik eventueel wel een foto maken en toevoegen ter verduidelijking. Succes Dick
Bedankt voor de reacties. In de tussentijd heb ik zelf een goede oplossing gevonden. Ik heb aan de voorkant (kopse kant) van de stuurvlakken een vloeistuk gelamineerd. De voorkant is nu rond van vorm en loopt naar binnen toe. Voordeel is dat de spleet origineel blijft. Het stuurvlak draait onder de vleugel achterlijst door. Ik heb de vloeistukken van stabiliet express, gevuld met microballoons gemaakt. Het is een perfecte oplossing en ziet er ook nog heel goed uit. Groeten, Jan
He He nu snap ik waar het over gaat. Een kopse kant van een roer is bij mij het korte stuk. Of te wel waar je bij hout de jaarringen ziet.
Ik heb geleerd dat je de stuurstangen altijd moet proberen haaks op de roeren te zetten en hier zitten ze schuin. Ik vraag mij af of dit misschien wel de oorzaak ervan kan zijn. Als ik dat bekijk bij sommige van mijn indoor modellen waar de roeren ook schuin worden aangestuurd dan wringt dat nogal.
Eh, Theo. Even je bril op zetten, alle stuurstangen staan hier perfekt haaks op de scharnierlijn. De scharnierlijn zelf en de beschildering lopen schuin op het model wat de optische illusie versterkt dat de stuurstangen niet haaks op de scharnierlijn staan. (Naar ik aan mag nemen was het gisteren bij jou vast erg gezellig en is het erg laat geworden......... )
inderdaad het was best gezellig gisteravond (op het lek in het waterbed na dan) maar nog niet zodanig dat ik krom kijk of dubbel zie vandaag. Op de Pampa Jetmeeting heb ik bij verschillende modellen gezien dat de roeren onder een hoek werden aangestuurd. Ook heb ik met een eigenaar erover gesproken, hij vond het ook vreemd dat dit gedaan werd, maar had er ook geen verklaring voor.