Elcon Cleon

Voila wat nieuwe foto's van de auto.
Hij is nu zoals jullie zien bijna klaar, moet nog enkele kleine dingen hebben.

De eerste wedstrijd die ik er mee ga rijden is op 8 en 9 Maart in Den Helder (HMRC Spinning Wheels)

100_2318.jpg

100_2317.jpg

100_2316.jpg

100_2324.jpg

100_2323.jpg

100_2320.jpg



Kris
 
ik heb t al op msn tegen je gezegt, maar echt een prachtig kappie ;).
de auto zelf ook, trouwens.
nu nog wachten op de eerste bandesporen :mrgreen: .
veel plezier dr mee, wat ongetwijfeld gaat lukken ;).
wat zijn de rijervaringen btw?

Groeten,

Ruben
 
Wat een bak zeg, hij is echt heel erg mooi.
Jammer van de ongelooflijk hoge prijs ;)
Ik weet het, het is een zeer hoogwaardige auto, maar toch... voor die prijs koop ik een mooie truggy met alle hop-ups die je je kunt bedenken, een jaar nitro en spares etc....
Het is wat de gek ervoor over heeft he, en tja als je gesponsord word, waarom niet ;)
 
Wie heeft het hier over gesponsord worden?

Het is een verschrikkelijk mooi karretje... er moet alleen een dikkere bumper voorop komen... :-)
 
Mooie wagen Kris! :D
Heb vorig weekend ook een Cleon in actie gezien, blijkbaar heel anders rijden dan met bijv. een HT2... Zag er niet slecht uit. Ben erg benieuwd wat ie komend seizoen gaat doen en wat er aan eventuele kinderziektes uit gaat komen.

Hier een paar plaatjes die ik geschoten heb tijdens maidenrun van Marc's Cleon :mrgreen: Misschien wel leuk voor je om ook een andere te zien, erg veel rijden er nog niet rond... waarschijnlijk kom je 'm komend seizoen nog wel tegen :cool:

Veel plezier ermee!




















 
Voor die prijs koop ik een mooie truggy met alle hop-ups die je je kunt bedenken, een jaar nitro en spares etc....
QUOTE]

Tja dan zou ik het wel weten hoor... :mrgreen:

Hahaha, ik ook :pim:
En nee, dan ging er nog steeds benzine in en geen nitro :mrgreen:

Ieder z'n ding, dat is maar goed ook, anders zouden we allemaal dezelfde wagen rijden :rolleyes: en dat zou behoorlijk saai zijn ;)


Hee Kris,
Beetje moeilijk te zien op de foto, maar is die raamstijl (zijraam) gespoten? Daarachter weer gewoon transparante ruit? Heeft alleen voorste raam dat witte randje?
 
Rob,

Ja klopt, elke zijkant heeft 2 ramen.
De grote met de zilveren rand en nog een kleinere zonder rand.

Is goed te zien op deze foto:

KrisKev.jpg
 
Rob,

Auto rijd moeilijker denk ik std als een Hormann.
Maar ik vind het echt een leuke auto waar zeker erg hard mee te rijden valt.

Dat ga ik dan ook proberen tijdens het NK dit jaar en de andere wedstrijden die ik rijd.


kris
 
Afgelopen weekend met de Cleon de snertrace gereden, ging op zaterdag als n speer(droog) en op zondag moest er veel gebeuren omdat de regen met bakken uit de lucht kwam. Toen de wagen redelijk rond ging kreeg ik n prob met de mech voorremmen, daar bleef nylondraad tussen zitten van het kunstgras. Er komt binnenkort een hop-up voor de natte/gladde ondergrond.

In GB deden ze betere zaken, iemand die nog nooit een finale behaald had in het kampioenschap zette de snelste tijd neer ,pakte de pole na de kwali's en kwam als eerste over de streep na 30 minuten.....dit met een Cleon zo uit doos (na montage).Zijn maatje pakte de 2e stek, ook met een nieuwe standaard Cleon.........de vice kampioen van 2007 werd 3e met 1.5 ronde achterstand !!
 
its a beauty :mrgreen:
hoe rijd dat inplaatsvan van de hormann?


Hier reactie van Sandstorm, voormalig Hormann rijder die sinds een tijdje ook aan de Cleon is :mrgreen:

Sandstorm zei:
Fakzo,

In Haarsteeg hadden ze hetzelfde 'probleem'.
De wagen heeft minder druk op de achterwielen en slipt daardoor makkelijk.
In Haarsteeg werd getest met achterdraagarmen in een andere hoek en het verhogen van het gewicht op de achteras.
Met een lichtere wagen heb je weer het voordeel dat wanneer je meer druk nodig hebt, je dat gewicht kan neerleggen waar jij dat wilt.

Bovendien is het rijgedrag van de wagen anders als van de Hormann.
Wat me voornamelijk opviel was dat wanneer je gas geeft de motor meteen op volle toeren staat, dit door de mindere druk op de achterwielen.
Daarnaast gooide ik mijn Hormann altijd door de bocht door hem voor de bocht door remmen in een drift te brengen, anders vond ik de draaicirkel te groot.
De Cleon gaat door het remmen voor een bocht niet zo gemakkelijk in een drift omdat de wagen precies daar naartoe gaat waar je naartoe stuurt (ook als je remt gaat hij niet of moeilijk achterstevoren)
Als je gas geeft gaat hij echter zeer gemakelijk in een drift.

Vandaag nog even getest op bekend terrein, in eerste instantie dacht ik 'daar gaan we weer, driften zonder controle' maar na een half tankje kon ik steeds beter gebruik maken van deze rijeigenschappen.
Ik ben weer helemaal happy en ga even kijken welk materiaal ik het beste kan gebruiken als ik mijn wagen een kilootje wil verzwaren :wink:

Bron: Dit topic op Skydevils forum
 
Cleon heeft niet minder druk op de achterwielen...
De auto heeft vooraan veel meer stuur, al is dat het probleem niet bij de uitbrekende achterkant op een gladde ondergrond.
Dat ligt puur aan de toe-in, de Cleon heeft 3º armen en de Hormann 4.5º, dat scheelt een hoop.

Dat de motor sneller op toeren is lijkt me ook een beetje vreemd, auto is wel wat lichter en accelereert daardoor misschien iets sneller maar veel zal het niet schelen.


En vergeet niet dat wanneer het warmer word de 3º draagarmen ontiegelijk veel voordeel opleveren en je gewoon veel harder met deze auto kunt rijden daardoor...
 
Misschien niet minder, maar in sommige gevallen misschien wel te weinig druk op de achterwielen???

Kan me herinneren dat in de manege in Haarsteeg nog getest is door wielen op de spoilers en achterop de spoilersteunen vast te tyrappen als exta gewicht... helaas geen foto's van gemaakt...

Als het inderdaad zoveel verschil uitmaakt in graden toe-in, zal Hormann in de nabije toekomst vast ook wel 3 graden armen gaan ontwikekkelen...
 
Laatst bewerkt:
Corally (Kris) heeft gelijk, wieldruk is oke maar omdat de Cleon een enorme hoeveelheid stuur heeft kom je nu op een gladde ondergrond iets te kort achter. Verzwaren is daarbij niet de oplossing, dat was een nieuwschierigheid/probeersel wat we deden in Haarsteeg met de extra wielen achterop. Een van de uitgangspunten blijft dat een racewagen zo licht mogelijk moet zijn.


Testen zijn in volle gang en beloven heel veel en als het loopt als verwacht dan zal er in korte tijd een hop-up te verkrijgen zijn waardoor ook op een gladde baan de Cleon super te rijden is.

Gr, Ed
 
Vandaag zijn er met 2 Cleons getest in Haarsteeg met nieuwe delen(proto). Met vlag en wimpel geslaagd, de Cleon kon zelfs de strijd aan met de 4WD MCD op een spekgladde baan. De protodelen zullen dus ook in produktie genomen worden verwacht ik.

Kortom.....een geslaagd dagje Cleonen vandaag!!

Grtz, Ed
 
Die hop up is er nu..draagarmen voor een gladde baan
ze zijn 6 graden Toespoor inplaats van 3

t_elc50566.jpg


€44,95 per stuk

Greetz Rob
 
Back
Top