Elecrifly G-44 Widgeon ( Update , doos is binnen )

Zo weer een kleine update , de staart is gereed en de servo's zijn gemonteerd.
Ik zal de komende tijd wat minder plaatsen want we gaan geheel onverwacht verhuizen.
Goede nieuws is dat het nieuwe huis een kamer extra heeft dus ik heb dan weer een hobby kamer, JJOOEEEHOOEEEEEE !!!!!!!!!!!!!
Dan kan ik weer eens met balsa aan de gang en zit ik niet meer vast aan ARF


Fijne feestdagen !!

Bart



Uploaded with ImageShack.us









Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je de motor draden wilt verlengen? Kan je beter niet doen. Het kan grote problemen geven met brushless. Beter is de accu draden verlengen en de regelaren in de motor gondels te plaatsen. Je kan zo een regelaar opblazen door de lange kabels.
 
@ Tadango , hier is al zoveel discussie over. Zoek maar eens wat op RCgroups.

Volgens de constructie van de widgeon moeten de regelaars dicht bij de accu.
Maar wat is nu de reden dan dat lange kabels fout zijn??

Mvg ,

Bart
 
Lekker opgeschoten, Bart.

Mijn spullen liggen nog bij de douane.... hopelijk kan ik volgende week beginnen met bouwen.

Ik las in de review van RC group, daar kwam het spulletje CorrosionX weer langs, op de roerstangen en vaseline op de servo's (moet de review nog even goed doornemen).

De lange draden, die zitten in het ontwerp. Lijkt mij redelijk goed doordacht. Het ook niet zo dat er een meter draad tussen komt, ik zou me kunnen voorstellen dat het dan problemen zou kunnen veroorzaken.

Wat vindt jij trouwens van die glasvezel scharnieren?
Ben even gestopt met bouwen van de reactor bipe en aan het uitzoeken of ik niet beter scharnieren van Du-bro kan nemen. Dat zijn echte scharnieren met een pin verbinding.
Ook de control horns en linkages van de reactor wil ik vervangen door Du-bro spul.

Grtz, F
 
Frans, je kan beter de glasvezel scharnieren nemen, gebruik ik al jaren, nog nooit moeilijkheden mee gehad.
De scharnieren met een metalen pen gaan roesten met alle nodige gevolgen.

Mvg Pascal.
 
Zo weer een kleine update.



Had eindelijk mijn corrosionX , props en v-tail mixer binnen.
Heb de zender nu ingesteld en de differential throttle werkt ook , dit was even een flinke puzzel maar heb het nu zo gedaan ,

-De regelaars op een losse V-tail mixer
-De elevator kabel van de mixer op kanaal 3 ( gas )
-De rudder kabel van de mixer op kanaal 5 ( gear )

Nu de zender zo ingesteld: personal mix 1 , master kanaal 6 , slave kanaal 5, 100% altijd aan. personal mix 2 , master kanaal 4 ( rudder ) , slave kanaal 5, 100% schakelbaar d.m.v Dual rate knop.

Mvg ,

Bart

Hier een fimpje

JIgrY8OPnio[/media] G-44 Widgeon differential throttle - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bart.

Dat heb je wel heel mooi opgelost, wel uitkijken dat je in de lucht niet het verkeerde knopje aanraakt. ;)

Nou, gaan met die banaan! :D
Je zal nog wel commentaar op het filmpje krijgen, in verband met veiligheid ( voor de prop staan, toestel niet geborgd) :(
Mooi kistje hoor, ijs ligt er niet, nu de wind nog weg, en dan kunnen wij hopelijk van een mooi filmpje genieten. :D

Succes!

Mvg Pascal.
 
Hey Pascal,

Idd niet het verkeerde knopje aanraken want dan gaat het helemaal fout.Wat betreft veiligheid heb je helemaal gelijk maar dit was het mooiste om van voor af te filmen.
Wind zal zier voorlopig nog wel even blijven, ik woon vlak bij de kust.
Moet nu alleen nog de electronica vast zetten , toestel uitbalanceren en de uitslagen instellen.

Mvg,

Bart
 
En Bart, wat denk je er van morgen, geen wind, droog, zon, vrijdag de dertiende is dan gisteren, uuuuuu..... een poging wagen???

Ja ik weet het, maar het moet toch eens een keer gebeuren.........

Mvg Pascal
 
Helaas pascal , moet morgen werken en idd vrijdag de 13e is vandaag , wel gemerkt ook.
De vw belde met heel fijn nieuws , je wegenwacht auto komt niet af vandaag.
Kan ik dus het hele weekend in een reserve auto gaan rijden , dat word dus de hele dag gereedschap zoeken enz enz , fijn.....

Maar de widgeon is nog niet helemaal klaar hoor , moet nog uitbalanceren , uitslagen instellen en hier en daar de folie nog even wat strakker zetten.

Mvg ,

Bart
 
Zorg indien mogelijk wel voor een filmpje he Bart.

Ben altijd nieuwschierig en ik niet alleen.
Goeie maiden gewenst.

Johan.
 
Als de tijd zover is zal ik mijn vrouw eens lief aankijken , word wel beetje lastig met 2 kinderen. . . . . . ik heb me voorgenomen eerst aleen taxi proeven te gaan doen.

Mvg .

Bart
 
Ha, dus je bent zo,n redende gele engel op de weg.

Als je alleen gaat taxiën, zorg dan dat je accu ver leeg is, tenminste dat zou ik in mijn geval doen, ik ken mij zelf.

Mvg Pascal.
 
goeie tip pascall ik weet ook hoe ik zelf ben haha ...rn idd ik ben wegenwacht , wat doe jij?

mvg ,

Bart
 
Hoi Bart.

Je hinkt wel een beetje achteraan he !

http://
Grapje hoor, tof dat mensen dit beroep willen uitoefenen.
Het is tenslotte toch in weer en wind, RESPECT.

Johan.
 
Ik werk bij een grote aannemer als inspecteur, mijn werk bestaat uit het inspecteren van sluizen en bruggen, zorgen dat alles in blijft draaien.

Mvg Pascal.
 
Hoi Pascall.

Ook jouw werk is best belangrijk, stel dat een sluis het begeeft wegens slecht onderhoud.
Hoop dat jouw handtekening dan niet als laatst op het inspectie formulier staat.
Zulke beroepen worden veelal onderschat, iemand die zelf een verantwoordelijk beroep heeft uitgeoefend begrijpt dit maar al te goed.
Heb 5 jaar bij NMBS Spoorwegen seingever geweest.
Plezante job, jij laat de treinen rijden of stoppen om ongevallen te mijden.
Maar het is wel de machinist die de pluimen krijgt, over de seingever word nauwelijks gesproken.
En zo zijn er nog meer jobs die een enorme verantwoordelijk hebben.
Nu ik hier toch over bezig ben en eigenlijk ver off topic ben, nog een laatste toevoeging.
Bravo aan de ministers dat zij bereid zijn om in te leveren op hun loon,
10000 € per maand verdienen om er voor te zorgen dat de bevolking meer gemolken word en armer word, voor mijn part mogen ze een minnimum loon krijgen.

Sorry, het geheel is off topic, als het niet past mag dit verweiderd worden uit dit draadje.

Johan.
 
Back
Top