electra aan sluiten in de boot

zo als het er boven al staat hoe kan ik het beste alles netjes aan sluiten.

mijn vaarregellaars sluit ik aan met een zekerring er tussen na de accu en na de motor. dit weet ik al.
maar nu wil ik me accu,s in de boot laten liggen en dit kunnen op laden.
en ook de verlichting laten branden. maar hoe leg ik dit het beste aan.
heb al wel draaden verbonden in een kroonsteenje.ma loop nu vast.

gr willem.

alvast bedankt voor jullie hulp

Om je accu te kunnen laden in de boot heb je een stekkerbus nodig waar de stekker van je lader in past en een
3 standen schakelaar , varen - uit - laden dit om te beletten dat je RC electro defect geraakt tijdens het laden,
deze spanning is namelijk hoger dan de normale werkspanning.
Lichten aan/uit kan met een schakelaar manueel of via een extra kanaal van je zender/ontvander,
in plaats van een servo bedien je dan een schakelaar

Auto zaak dat kan, maar electro, modelbouw winkel als je daar verteld waarvoor het moet dienen gaan ze je zeker helpen.

Zou zeker niet m'n accu's in de boot laden.
Tijdens het laden kan gasvorming ontstaan, welke in het aller slechtste geval zou kunnen exploderen.
Daarnaast zijn deze gassen ook niet echt gunstig voor je elektronische componenten in je schip.
Gewoon buiten je schip laden en goed ventileren.

hoi adam

als ik me accu wil laden. buiten de boot. kan dat nu wel maar straks niet meer omdat dan me dek over de accu valt en het dek dan vast gelijmt zit.

het gaat hier om een vrachtschip van 120cm bij 12cm en maar 6cm hoog.en waar de accu nu ligt ligt het bijna gelijk aan het dek.

vandaar dat ik in de boot wil laden. anders moet ik me accu,s in het ruim laten staan. wat in houd dat ik een grotere accu kan plaatsen.

gr willem

En als je accu nu eens overlijdt, of iets anders gaat mankeren?
Sloop je dan je hele dek eruit?

hoi adam

nee sloop er niks uit :p maar wat je zegt is waar daar had ik nog niet bij.
stil gestaan. nu heb ik er over na gedacht en denk dat ik een laadding voor het ruim maakt met daar onder de accu,s verstopt. dan kan ik de laadding er uit pakken en de accu,s laden. denk dat dat de beste oplossing word.

gr willem

hoi adam

nee sloop er niks uit :p maar wat je zegt is waar daar had ik nog niet bij.
stil gestaan. nu heb ik er over na gedacht en denk dat ik een laadding voor het ruim maakt met daar onder de accu,s verstopt. dan kan ik de laadding er uit pakken en de accu,s laden. denk dat dat de beste oplossing word.

gr willem

Als je nu ook nog even verteld wat een LAADDING is
Begrijp deze ouwe l------------------ het misschien ook:yes: :yes:
mvg
Frederik :D

Als je een relais tusse voeding zet kun je een stuur stroom circuit maken en hoofdstroom

Dan zet je schakelaar uit alles.plat en dan kun je laden

Ik heb het ook 1 schakelaar alles uit en dan laden
Ik haal ook niet alle keren de accu er uit

Als je een relais tusse voeding zet kun je een stuur stroom circuit maken en hoofdstroom

Dan zet je schakelaar uit alles.plat en dan kun je laden

Ik heb het ook 1 schakelaar alles uit en dan laden
Ik haal ook niet alle keren de accu er uit

Dan moet het relai wel 4x om zijn
Tweemal om voor de motor stroom en tweemaal om voor de stuurstromen
Mvg frederik

hallo

jullie doen allemaal te moeilijk relais ,schakelaars ,allemaal over bodig

gewoon aan de accu wat langere draden en twee plugjes waar je de stekkers in kan steken dat is alles
stekker er uit deze op een verleng kabel aan sluiten en laden die accu
kan nooit verkeerd lopen als je relais eens blijft plakken of je de schakelaar vergeet om te zetten

stekker er uit en opladen kan niet eenvoudiger en veilig (als laden IN je boot veilig kan zijn)
ik laad altijd buiten mijn boten maar dat doet hier niet terzaken

gr raf

en anders goed proberen te ventileren
mijn accu van mijn auto zit in de kofferbak. (hoort daar)
en daar zit een ventilatie kanaal.

Back