Electric EDF vliegtuigen.

• Topicstarter Topicstarter Lochje
  • Startdatum Startdatum
L

Lochje

Guest
Goede avond allemaal,

Ik zat vandaag wat rond te neuzen op het net en kwam op de volgende site uit: www.bananahobby.com

Met verkoopt hier Electric EDF vliegtuigen.
Nou ben ik zelf niet zo in het RC vliegen. maar ben regelmatig aan het kijken op een klein vliegveldje hier in de buurt.
Nou vroeg ik me af, of men deze vliegtuigen ook in Nederland verkoopt.
met name als voorbeeld dit toestel:
BananaHobby - 6 CH BlitzRCWorks Jolly Roger F/A 18 Hornet Aerobatic Radio Remote Control Electric Ducted Fan RC Fighter Jet RTF

Hier het toestel in de lucht:
bLq8wImL9sY[/media] - F-18 Diamond Viper 90mm EDF RTF Jet Flight Review! IN HD!

Ik zie overal op nederlandse winkels, alleen de toetstellen voor indoor vliegen, maar nergens zoals deze modellen.

Alvast bedankt
Gr Thomas.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lochje, kijk eerst eens naar b.v een Easystar. Deze F-18 is erg kostbaar en ik garandeer je dat als je nog nooit gevlogen hebt, je er erg kort (nog geen minuut als je al los komt van de grond) de boel aan flarden hebt.

Het lijkt verraderlijk gemakkelijk, maar dit soort toestellen zijn dat absoluut niet. Hoe mooi het ook mag lijken. Een easystar is niet mooi en lijkt geen uitdaging, maar dat laatste is het zeker wel als je nog nooit een vliegtuigje gevlogen hebt. Aan die easystar ga je meer lol beleven dan aan deze F-18 ;)

Beginnersvliegtuigen zien er niet uit als een jet of als een groot 1:1 voorbeeld, sorry. Neem eens wat discussies door in het beginnersforum, dan krijg je een beter idee van wat wel/niet kan. Informeer ook op die club met welke beginnerstoestel(len) ze goede (=veel) ervaring hebben.

Nuttige informatie voor beginners, zeker doorlezen, scheelt jou (en ons ;) ) veel vragen:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> [FAQ] Modelvliegen, algemeen
-> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Mijn vraag is gewoon of men deze soort toestellen in nederland verkopen, en zoja waar,

Maar toch bedankt voor de tips :)

Back