hallo ik heb een nitro auto met een trek starter, is er een mogelijkheid om mijn trekstarter te vervangen in een electriche en hoeveel gaat dat kosten en wat heb ik precies nodig? Ik heb een acme nb16 nitro buggy
Ik vrees dat je het in de vorm van een rotostart of tigerdrive niet zal vinden. Je komt uit bij een startbox en ik geloof dat die er wel zijn voor 1:18 modellen. Voor Xray modellen is er zeker 1 maar die startboxen hebben de motor anders geplaatst en zullen niet met de nb18 werken.
De NB16 heeft een 0.05 of 0.07 motor. Een rotostart heb ik daar nog niet voor gezien. Met een startbox lukt het uiteindelijk wel, maar ik neem aan dat je (trek)startproblemen hebt? Als je die oplost, start ook dit “priegelmotortje” prima. Kun je aangeven wat je al geprobeerd hebt? Goeie plug, goeie brandstof, goeie startaccu?
Als je een inbouwstarter zoekt, die heb ik zo klein nog niet gezien. Voor wat het waard is, bij mijn NB16 destijds stak het vliegwiel NIET door de bodemplaat heen, en kon je eigenlijk niet goed een startbox gebruiken.
Ow u heeft er ook 1tje gehad, dan zal ik het maar met de trekstarter moeten doen. Weet u toevallig nog wat leuke upgrades die ik er op kan zetten want kan nu toch niet rijden.
Als er nog glijlagers ipv kogellagers op de assen zitten, zou ik dat alsnog doen. Dan wel ook nieuwe wielassen steken. Zit er al een alu uitlaat op? Bij mij smolt de plastic versie langzaam weg. En een 2-versnellingsbak is gewoon geinig. Verder niks upgraden, maar rijden.
Je moet van de "cardan-assen" wegblijven, die zijn waardeloos. De versnellingsbak is leuk voor op straat, maar functioneerde bij mij slecht als ik wat meer richting terrein (stof, zand etc) ging. dus ook geen succes. De aluminium wieldraagarmen, of ze gingen krom, of ze waren te sterk en er ging wat anders kapot. Ook geen succes. De aluminium schokdempers zijn WEL een goede upgrade, die werken duidelijk beter dan de kunststoffen. Aluminium uitlaat is inderdaad een goed ding, en ik had vreselijk veel last van dat de stuurbeweging zwaar ging lopen als er stof tussen de glijlagers van dat parallellogram-dinges kwam. Kogellagers daar waren een hele verbetering (gewoon van de Conrad o.i.d.). Standaard stuurservo vond ik ook vreselijk zwak, maar ben nooit op zoek gegaan naar een vervanger, ik heb er maar kort mee gereden (had de full-option versie, met metalen draagarmen, cardan-assen, versnellingsbak etc etc, en ik vond het een kutding, de plastic standaard uitvoering reed beter). Een goed luchtfilter is een absolute verbetering, want dat prutschuimpje wat er origineel op zit, dat stelt niks voor. Dit is typisch een autootje "voor de leuk", en de verkrijgbare upgrades zijn op uitlaat en schokbrekers na, meer Blingbling dan werkelijk een verbetering (ik vond in elk geval van niet). De trekstarter werkte bij mij gewoon goed en heeft nooit problemen gegeven. Ik vond het ding in elk geval voor écht "terrein" volkomen ongeschikt, maar het ding reed geweldig op slecht asfalt of bijvoorbeeld ruw klinkerwegdek: hobbelig genoeg om "terrein" te rijden, maar zonder het stof en de steentjes die de techniek van de auto vernaggelden. En vermogen genoeg om driftend bochten door te komen.
De 2-versnellingsbak kun je afdekken met een plastic dekseltje (wel vastplakken!) tegen het zand. Het afregelsysteem ervan is moeizaam en gevoelig voor van alles en nog wat (veerspanning, mate van slijtage, temperatuur, het weer in z’n algemeen en volgens mij ook de maanstand) maar als het werkt is het gewoon leuk. De bak kost geen dr.l en is het proberen waard. Leerzaam object voor het geval je iets groters en beters koopt. En idd draagarmen e.d. gewoon plastic laten. Breken doen ze niet snel.
Geheel correct, met name weer en maanstand, en ik meende ook vaag gemerkt te hebben dat het humeur van de buurvrouw er ook mee te maken had...