Electrische LB-kisten???

Thieu

Vriend van modelbouwforum.nl
Halo allemaal,

Ik heb een vraag (of eigenlijk twee)
- wordt er ook met elektrisch aangedreven kisten gevlogen? (of vloek ik nou in de kerk?) ;-)
-Hoe groot is een LB-cirkel?

Wij bestaan dit jaar 50 jaar en willen wat leuke dingen organiseren. En lijnbesturing is best bijzonder (vind ik). Alleen verbiedt onze milieuvergunning het vliegen met brandstofmotoren.
Verder hebben wij een lang smal veld (breedte 32 meter) vandaar mijn vraag hoe groot een LB-cirkel is.

En als laatste, is er (als bovenstaande dingen geen bezwaar zijn) interesse om deze tak van modelvliegen te laten zien? (als onderdeel van nog meer demo-activiteiten)
Datum: 11 juni a.s. met een uitwijk naar 25 juni indien slecht weer.
Alvast bedankt.

Electrisch worden eigenlijk alleen F2B (= kunstvlucht, vgl. F3A bij RC) modellen gevlogen.
Sterker, op internationale wedstrijden vliegt de meerderheid inmiddels elektrisch.
Kunstvlucht vliegt aan de langst toegestane lijnen (21,5 m)
Een veilige LB cirkel heeft daarom een diameter van 50 m.....
Kortom....:(

De -met afstand- beste electro F2B model van ons land (gevlogen door @F2B, foto Martijn van Doesburg):
0g7a7079-1_resize-jpg.493027

Nu snap je waarom die lijnen zo lang zijn....
0g7a7087_resize-jpg.493030

Nog een competitief model (van mij :D):
full

full

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ziet er overigens prachtig uit! :)

Overigens, in mijn vraag heb ik het over het 50 jarig bestaan, maar dat moet natuurlijk 60 jaar zijn.:D

Het is een lange winter, dat blijkt! Bruno is zelfs even vergeten dat ook LB Carrier veel met elektro aandrijving wordt gevlogen.... Lijnlengte max. 18 meter, dus een veld van 40 meter nodig.
LB Almere 11092021  (71).JPG

De winter is volgende week afgelopen. Laatste keer winter shorttrack ( inside grapje...)
Ik schreef het met mijn eigen toko in gedachten, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Als we daar een dek kunnen organiseren zou het helemaal perfect zijn.
Maar ook zonder is het spectaculair genoeg.
Oke, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ziet er overigens prachtig uit! :)

Overigens, in mijn vraag heb ik het over het 50 jarig bestaan, maar dat moet natuurlijk 60 jaar zijn.:D
Thanks!
Vermeld moet dan zeker worden dat het turquoise geval nooit zo mooi zou zijn geworden zonder de hulp en faciliteiten ( zie zijn verslag van zijn nieuwste project) van stunthenk. Ik kan thuis niet veel meer dan alleen maar wat zwaaien met een spuitbusje en dat wordt het dan niet echt op dit soort modellen.
50 of 60 jaar, mijn laatste 10 zijn ook "omgevlogen".....:D

Laatst bewerkt:
Back