Electro auto onderhoud na lang stilstaan.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door shfromholland, 10 aug 2022.

  1. shfromholland

    shfromholland

    Lid geworden:
    10 aug 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Roosendaal
    Goedemiddag!

    Ik ben in bezit van een hpi savage xs flux die een tijd heeft stilgestaan. Ik heb het probleem dat alles zo warm word dat dat mijn stekker losliet.

    Nu is mij al verteld dat ik mijn deans stekkers zo snel mogelijk moet vervangen (naar xt60/xt90)

    Ook is mij aangeraden om lagers opnieuw in de olie te zetten en de tandwielen opnieuw in het vet te zetten. Geld dit ook voor de transmissie of alleen de diffs?

    En wat voor olie en vet kan ik daar voor gebruiken? Kan ik dat gewoon bij een bouwmarkt halen?

    Mvg,
    Sam
    298465536_5892548870774332_5552436698938021296_n.jpg
     
  2. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    kijk eerst naar de oorzaak waarom jou (soldeer venbindingen?) los lieten door hitte...

    ik zou zeggen dat er dan iets stroef loopt of je hebt een slechte connectie gehad.
    als iemand tegen jou zegt dat je de lagers moet invetten en tandwielen dan zeg ik dat er iets stroef loopt waardoor de elektronica heet word
     
  3. shfromholland

    shfromholland

    Lid geworden:
    10 aug 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat is dus inderdaad wat mij verteld werd. Ik kan alleen zo niet 123 iets vinden wat naar mijn idee echt stroef loopt. Vandaar dat ik alles even na wil lopen.
     
  4. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    xt90 stekkers eraan en gaan! die deans zijn wat klein denk ik.
    die massa kabel is los gesmolten?
     
  5. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    wat voor accu heb je? mah en voltage

    als die verbinding op de massa al slecht is geweest kan hij daarom ook heet geworden zijn en los zijn geraakt. heb je duidelijke fotos van de accu stekker en esc stekker? de esc stekker ziet er verder goed uit.

    1 ding nog, ga niet zomaar met vet op tandwielen en lagers smeren! laat het eerst voor wat het is.
     
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zou ook denken aan een slechte soldeerverbinding. De auto is nog niet zo oud dat het vet of olie zou uitgedroogd zijn...

    Wel alles eens goed nazien als alles soepel draait enzo.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Met deans gebeurt het wel vaker dat ze lam worden en slecht contact maken waardoor ze weg smelten.
     
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Akkoord met bovenstaand. Wil je wat meer uitsluiten, haal dan even de motor of de pinion van de motor los zodat je kunt voelen of alles vloeiend draait en rolt.
    Als er iets stroef is, kun je verder kijken. Gewoon de aandrijflijn aflopen.
    Wat onderhoud kan nooit geen kwaad maar je moet idd niet gewoon olie en vet toevoegen.
    Kan gerust zijn dat vervangen van deans naar xt's alles oplost. Been there zoals velen...
     
  9. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Al nieuwe stekkers kunnen plaatsen?
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoe warm wordt de motor en regelaar zelf?
    vlak het nut van de goede maat tandwielen gebruiken niet uit..
     

Deel Deze Pagina