electro beginnersmodellen

  • Topicstarter Topicstarter skywalker
  • Startdatum Startdatum
S

skywalker

Guest
Hallo allemaal,

Aangezien ik wil beginnen met vliegen ben ik op zoek naar een stabiel en rustig vliegend electrovliegtuig (heb een voorkeur voor electrovliegen). Brandstof vliegtuigen geschikt voor beginners zijn bijvoorbeeld de Taxi en de Charter, die worden meteen genoemd bij een vliegclub als die vraag gesteld wordt. Maar een goed vliegend electrovliegtuig....... dat is lastig.

Ik denk zelf aan een model die lijkt op de charter of taxi (anderhalf meter spanwijdte, hoogdekker).

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden :D

Groeten
Skywalker 8)
 
zelf vlieg ik met een wingo(zie foto <==), ik vindt dat het perfecte toestel,... Maar de wingo is niet zo bekend een heeft de zelfde "vorm" (ook motor achterop, een "parasol"-vleugels) als de easystar van multiplex.Dus ik zou gaan voor de easy.

El Barto,
 
Tja, een easystar of andere styropor kist is toch wel het beste beginnerstoestel. Want crashen zul je zeker een keer of wat. En dan is het makkelijker om de vleugel er weer in te schuiven of een stuk styropor te lijmen als alle splinters bij elkaar te vegen en een vanuit een bos balsa hout een nieuw toestel te moeten construeren...

Wil je dat toch dan is de zabarak een mooie kist om het mee te leren.
 
Jamara Trainer15 is ook prima te electrificeren. Hoe hij vliegt weet ik nog niet, want zo ver ben ik nog niet gekomen. Maar verwacht eigenlijk geen problemen.
 
Multiplex Magister:

magisters38_th.jpg


Magister.gif


magister.jpg


Trainers have been around since the very beginnings of model flying. The so-called .40 size trainer is offered in a multitude of variants all over the world. The beginner is expected to cope from the outset with an easily damaged all-wood model and a motor which is not properly set up and not even run-in. It’s no surprise that this type of first model is often the modeler's last.

Multiplex have adopted a different philosophy: a ready-made model moulded in robust, high-strength particle foam, fitted with a geared electric power system. The model is very soon ready for flying, the motor starts when you press a button and the aircraft’s flying characteristics are simply outstanding. However, although being a 64" (1630mm) span trainer, being light, it will also fly superbly on a .25 to .36 glow motor. In fact, any more is unnecessary and positively dangerous!

Contents of the basic kit;

Kit consisting of major parts moulded in robust ELAPOR particle foam
Steerable nosewheel
Damped main undercarriage (prevents bouncing)
Wheels included in basic kit
Optional aero-tow coupling

Can be built as electric or glow-powered model (all parts*included in the kit) *Except power system and RC

Wings and tailplane removable for ease of transport. Two-part wing
Comprehensive decal sheet
Illustrated building instructions.

Requires for either version;
4 channel radio set - Picoline recommended
3 x standard size servos £9.99 each
For electric version;

680G power set - Permax 680/8.4v 3;1 gearbox, prop & spinner. £29.99
600 size speed control
8/3000mAh battery pack

Video: http://www.plawner.org/video/magister_touchngoes.wmv
 
ja, die kan ook. Hij is wel al wat groter en heeft rolroeren.

Heeft die v-stelling ???
ik heb ook van iemand gehoord dat de ophanging van de motor niet goed is, is dat waar??

El Barto
 
Als je wat geld hebt kan je ook een charter of ander trainer model als electro uitvoeren ;) Het is dan alleen niet echt goedkoop....
 
Back
Top