electro crashes

• Topicstarter Topicstarter skydiver6978
  • Startdatum Startdatum
S

skydiver6978

Guest
Ik ben nieuw in het electro vliegen en heb 2 totaal nieuwe toestellen gecrasht door "storing".
Toestel 1 : projeti van freescale.de met aeronaut 480 en regelaar 20A
ontvanger pcm futaba
batterijpack 1100 mah GP 9.6 V
2 mini servo graupner
Toestel 2 : Firedragon van Jamara
motor is brushless met graupner 1000 mah Lipo akku
ontvanger pcm futaba
4 mini servo's van jamara

Voor beide toestellen gebruik ik de futaba FF8. Deze heb ik al enige jaren en gebruik deze ook voor brandstof vliegtuigen.

Bij beide toestellen zelfde fenomeen :

De eerste paar minuten vliegen ze feilloos. Besturing werkt perfect zonder haperen of zo.
Ineens is er totaal geen controle meer over de toestellen. Ze vliegen gewoon verder met draaiende motor, maar blijken totaal onbestuurbaar
te zijn. Ook de motor stilleggen lukt niet. En uiteindelijk crashen ze gewoon.
Wat zou dit kunnen veroorzaken ?
: :evil:
Ik ben radeloos....

dit ken ik.
ik heb het gehad met mijn MPX Cockpit MM zender. bij mij lag het ook hieraan. mijn zender was niet helemaal okee meer.
er is ook een topic specilaal over dit fenomeen bij de Cockpit MM. moet je maar even kijken. ik dacht in het electroforum.
ik hoop dat het je helpt.
succes.

PS: PM corrien. die weet veel van electronica. ik denk dus ook wel storingen. mischien kan hij je meer vertellen als je er niet uit komt.

Heb ik ook gehad, maar het lag bij mij aan de ontvanger (standaard multiplex) en niet aan de zender (ook cockpit)

Welke Futaba pcm ontvanger heb je gebruikt?
Zo te horen ben je in elk geval vergeten de failsafe op motor uit te programmeren. Dat had al weer 2 toestellen kunnen schelen...

Voor de projeti : FP-R138DP 8 kanaals
Voor de firedragon 3D : FP-139GP 9 kanaals

ikzelf vlieg op KMC meerhout en we hebben soms vooral last wanneer we laag of toch vrij dicht bij de afspanning van een weide vliegen, vlak voor ons, waar schrikdraad rond staat (met electriciteit dus), dit kan ook voor storingen zorgen.

misschien hangt daar ook schrikkeldraad in de buurt? of iets anders dat voor storingen kan zorgen? Let ook of er iemand anders niet vliegt op uw frequentie! of iemand anders met dezelfde frequentie, zijn zender opzet wanneer jij vliegt.

hoeft niet enkel aan uw electronica te liggen :)

Back