Electro Drag-Racing

holy shit lol. Dat is snel! haha
Hetzelfde gebeurd in rc. Door brushless en lipo is de 1/8 ook niet meer de koningsklasse. :-)

Tja, en hoe lullig het ook is voor de brandstofrijders (want ik gun die mensen alle lol in de hobby/sport). Dat zou nog wel eens op langere termijn de enige optie kunnen worden aangezien steeds meer cicuits te kampen krijgen met de geluidsnormen en jammergenoeg komen er steeds meer klagers bij die in de buurt wonen... Vind het zelf bullshit maar ja, die zogenaamde klagers worden wél gehoord door de gemeenten...

Neem nou Schiphol, bestaat al meer dan 100jaar... Jong stel gaat er vlakbij wonen en gaat klagen en die klacht wordt wél serieus genomen... Ik snap het niet meer...

Maar goed, blijft een zeer gaaf en vet filmpje... Op die manier wil ik ook wel electro rijden in mijn eigen auto... Alleen denk ik niet dat de auto elke dag de km's kan maken die ik rij haha...

Joost.

holy shit lol. Dat is snel! haha
Hetzelfde gebeurd in rc. Door brushless en lipo is de 1/8 ook niet meer de koningsklasse. :-)

Tja....
Als ook jullie het met dezelfde capaciteit van 20 jaar terug moesten doen waren jullie ook niet zover als jullie nu zijn.... En als de ontwikkelingen zo door gaan roken jullie auto's meer dan onze....

ik weet verder niets van 1/8 maar ik kan me voorstellen dat de motors die ze nu gebruiken ook niet dezelfde zijn als 20 jaar geleden?

Mocht dat wel zo zijn.... tja stilstand is achteruitgang. Wat voor brandstofmotor je ook erin steekt, brushless is de toekomst. De eerste 1/8 brushless setjes zijn al uitgekomen.

Tja....
Als ook jullie het met dezelfde capaciteit van 20 jaar terug moesten doen waren jullie ook niet zover als jullie nu zijn.... En als de ontwikkelingen zo door gaan roken jullie auto's meer dan onze....

Als ik zeg dat mijn eigen 1:12 constructie die ik in 1980 maakte al ruim over de 120 Kmh uit ging geloof je me toch niet en ja dat was een electro rc auto. Getest op de rolbanen van Volkel airbase. Snelheid vastgesteld door met een VW combi ernaast te rijden............
Op de meeste plekken hier in de buurt waar men met rc auto's reed knalde ik de 3,5 ccm wagens er royaal uit. Maar ach, ik als vliegenier heb geen verstand van rc auto's................

theo ik heb zelf een chassis gehad van tamiya 2WD 1/12. en direct aangedreven. dat met een 14x3 motor erop was al niet meer te houden *snelheid niet gemeten.. maar de 100 zal zeker al in zich zijn geweest mits dat de banden niet van ellende uit elkaar klapten iedere keer. foambanden waren nog erger.. deze versnipperde gewoon al bij het accelereren.

@ Cheeta, dat lijkt me iets overdreven, of er was iets mis. Ik heb zelf ook een direct aangedreven 1/10 Tamiya gehad. Ik reed met 12 en 13 turns motoren en een hoge downforce LeMans kap. Dat ging inderdaad als de brandweer, maar mijn banden bleven prima heel hoor :)

ik weet verder niets van 1/8 maar ik kan me voorstellen dat de motors die ze nu gebruiken ook niet dezelfde zijn als 20 jaar geleden?

Mocht dat wel zo zijn.... tja stilstand is achteruitgang. Wat voor brandstofmotor je ook erin steekt, brushless is de toekomst. De eerste 1/8 brushless setjes zijn al uitgekomen.

Jullie accu is van 1200mAh naar nu 4600+ mAh gegaan waar jullie huidige rookproblemen liggen om die capaciteit in de 5 minuten maximaal te gebruiken. Daartegen is onze capaciteit door de jaren heen 125cc gebleven en moet de verbeterde prestaties alleen maar uit het rendemend komen. Het rendement is door de jaren heen verbeterd door balancering, betere afstemming van materialen, toleranties en uiteindelijk timingen en spoeling (icm de uitlaat)

Als ik zeg dat mijn eigen 1:12 constructie die ik in 1980 maakte al ruim over de 120 Kmh uit ging geloof je me toch niet en ja dat was een electro rc auto. Getest op de rolbanen van Volkel airbase. Snelheid vastgesteld door met een VW combi ernaast te rijden............
Op de meeste plekken hier in de buurt waar men met rc auto's reed knalde ik de 3,5 ccm wagens er royaal uit. Maar ach, ik als vliegenier heb geen verstand van rc auto's................

Ja Theo, dat verhaal kennen we en ik weet zeker dat je met die 1:12 vast niet de 8 minuten racetijd haalde zoals de 1:12 competitie is opgesteld. Mijn 1:18 rijdt ook vele 1:8 brandstof auto's zoek maar doe dat helaas ook maar 1 minuut lang.

Als we het over snelheden hebben kan ik je ook verwijzen naar het bekende 200+mph Thetercar filmpje als ook jet projectje HPI RS4 met een dikke Novarossi 3.5cc erop met 101mph op de meter.

Op het einde zeggen ze nog "without polluting the air".

Ik durf te wedden dat de stroom die gebruikt wordt ook wel ergens van een erg vervuilende koolcentrale komt.

Batterijen zijn volgens mij niet de toekomst want ze hebben een veel te klein bereik en ze zijn veel te zwaar.(en te duur)

Op het einde zeggen ze nog "without polluting the air".

Ik durf te wedden dat de stroom die gebruikt wordt ook wel ergens van een erg vervuilende koolcentrale komt.

Batterijen zijn volgens mij niet de toekomst want ze hebben een veel te klein bereik en ze zijn veel te zwaar.(en te duur)
Dat zeg ik ook al jaren.
Maar de veranderingen gaan de laatste 10 jaar wel erg snel.
En soms moet je wel even iets meer vervuilen om daarna schoner te worden.
Als we zo doorgaan als we nu bezig zijn komt het ook niet goed.

Back