Oregon Field Guide — Electric Drag Racing Oregon Public Broadcasting
lol, eat - my - dust, Nitro's

lol, eat - my - dust, Nitro's

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
holy shit lol. Dat is snel! haha
Hetzelfde gebeurd in rc. Door brushless en lipo is de 1/8 ook niet meer de koningsklasse.![]()
Tja....
Als ook jullie het met dezelfde capaciteit van 20 jaar terug moesten doen waren jullie ook niet zover als jullie nu zijn.... En als de ontwikkelingen zo door gaan roken jullie auto's meer dan onze....
ik weet verder niets van 1/8 maar ik kan me voorstellen dat de motors die ze nu gebruiken ook niet dezelfde zijn als 20 jaar geleden?
Mocht dat wel zo zijn.... tja stilstand is achteruitgang. Wat voor brandstofmotor je ook erin steekt, brushless is de toekomst. De eerste 1/8 brushless setjes zijn al uitgekomen.
Als ik zeg dat mijn eigen 1:12 constructie die ik in 1980 maakte al ruim over de 120 Kmh uit ging geloof je me toch niet en ja dat was een electro rc auto. Getest op de rolbanen van Volkel airbase. Snelheid vastgesteld door met een VW combi ernaast te rijden............
Op de meeste plekken hier in de buurt waar men met rc auto's reed knalde ik de 3,5 ccm wagens er royaal uit. Maar ach, ik als vliegenier heb geen verstand van rc auto's................
Dat zeg ik ook al jaren.Op het einde zeggen ze nog "without polluting the air".
Ik durf te wedden dat de stroom die gebruikt wordt ook wel ergens van een erg vervuilende koolcentrale komt.
Batterijen zijn volgens mij niet de toekomst want ze hebben een veel te klein bereik en ze zijn veel te zwaar.(en te duur)