Electro E-Savage onderhouden ?

• Topicstarter Topicstarter Mister E-Savage
  • Startdatum Startdatum
M

Mister E-Savage

Guest
Hoi Allemaal,

Ik heb sindskort een HPI E-Savage rc truck.
Nu ben ik gister voor 't eerst wezen rijden/crossen.
Aangezien hij aardig onder zand en klei zat heb ik hem meteen die avond schoon gemaakt.
Maar mijn vraag is hoe kan je hem het beste schoon maken/houden.
Waar moet je op letten en zijn er do's en dont's?
Met name de motor (gt-550)?? Hoe kan je die het beste onderhouden?

Alvast mijn dank.

Groetjes Tony

Bij mijn offroad haal ik altijd de assen er even uit, daar wil zich nog wel is wat vuil ophopen. De rest met een kwast, dit is over het algemeen genoeg.

Ja die is het!! Het is een hele fijne RC.
Heb hem nog niet zo lang, maar hij doet 't erg goed en is echt super sterk.
Alleen de rijtijd is vrij kort +/- 20 a 25 minuten.
Ik tweifel om hem in te ruilen of te verkopen voor een benzine monstertruck.
Alhoewel daar wel meer werk aan is, voordat hij lekker loopt.
Het is gewoon wat intensiever.
Electro is aanzetten en rijden.
Ik heb er een 2e accuset bij gekocht.
Was wel prijzig maar is wel handig.

Ik had een nieuwe monstertruck voor mijn zoontje gekocht, een "goedkoop" ding bij intertoys, hij had er al 1 gehad maar die was kapot gegaan na enige tijd, nu 1 accupack verreden en al weer kapot, nu zat ik te denken om mijn big tiger aan hem te geven en zelf wat anders te gaan kopen, benzine is wel bere sterk, maar behalve het extra afstelwerk ook nog eens vrij lawaaig.

Wat voor accu's heb je er bij gekocht?

Ja daarom had ik ook mijn Electro truck gekocht, omdat benzine veel geluid maakt.
Maar net zo als in de duinen, waar ik met m'n zoontje was vorig weekend is electro te snel leeg.
Ik had een setje Corally NiMh 7,2V 4200 mAh erbij gekocht, maar deze gaan nog minder lang mee als mijn standaard hpi 3300 mAh accu's.
Het kan ook zijn dat mijn HB lader niet toereikend is voor die accu's.
Binnenkort maar eens informeren bij mijn RC zaak.
Misschien koop ik er wel een benzine RC bij met de tijd.

die van mij laadt de 2 accu's wel tegelijk op maar slecht dat is gewoon rommel heb ne een robbe lader plus en laadt veeeel beter zou zegge gooi die rommel weg

Ja daarom had ik ook mijn Electro truck gekocht, omdat benzine veel geluid maakt.
Maar net zo als in de duinen, waar ik met m'n zoontje was vorig weekend is electro te snel leeg.
Ik had een setje Corally NiMh 7,2V 4200 mAh erbij gekocht, maar deze gaan nog minder lang mee als mijn standaard hpi 3300 mAh accu's.
Het kan ook zijn dat mijn HB lader niet toereikend is voor die accu's.
Binnenkort maar eens informeren bij mijn RC zaak.
Misschien koop ik er wel een benzine RC bij met de tijd.

het is inderdaad jammer dat de accu,s zo snel leeg zijn:(

7,2v 4200mah moeten toch langer mee kunnen te rijden dan de standaard

3300 mah accu,s of heb ik het mis

Dat klopt, hoe meer mAh hoe langer de rijdtijd (wanneer alle overige omstandigheden gelijk blijven natuurlijk).

Ik had een nieuwe monstertruck voor mijn zoontje gekocht, een "goedkoop" ding bij intertoys, hij had er al 1 gehad maar die was kapot gegaan na enige tijd, nu 1 accupack verreden en al weer kapot, nu zat ik te denken om mijn big tiger aan hem te geven en zelf wat anders te gaan kopen, benzine is wel bere sterk, maar behalve het extra afstelwerk ook nog eens vrij lawaaig.

Wat voor accu's heb je er bij gekocht?

Elektro is veeeeeeeeeeeeeeeel sterker dan bezine. Kwa power/trekkracht maar ook in topsnelheid valt met elektro veel meer te halen.
Filmpje voor bewijs: H1SH7cYNL-c[/media] - Monster Trucks Race, Electric Vs Nitro
Een nitro savage tegen een omgebouwde elektro savage dacht ik. De elektro heeft 2 Bigmaxximums op 6S volgens mij...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back