electro heli

Dit is wel een open vraag hoor,
Wat is bv je budget, en heb je al ervaring op heli gebied?

Een heli waar veel mensen mee beginnen is de Walkera Dragonfly 04, maar die is niet echt voor binnen.
Voor de rest is een picooz erg leuk, maar is niet echt een heli, meer een fun ding.
En je kan kijken naar een coaxiale heli, zo 1 met een dubbele rotor, die schijnen wel stabiel te zijn = goed voor beginners.
Bekijk de Electric Helicopter Beginner’s Guide eens, die zit vol goede info, misschien kan je eruit halen wat je zoekt.
http://www.swashplate.co.uk/

De nieuwe protech helixx is ook een mooi model. Voor 139 euro heb je hem rtf incl lip lader en een mooie afstandsbediening. Heb hem zelf ook bestelt.

Een hele leuke beginners heli is de kleine Graupner 47G.
Door coaxiaal rotorsysteem heel stabiel en gemakkelijk te vliegen (ook in de woonkamer!).
Ik heb de mijne 4 weken geleden gekocht (kostte kompleet vliegklaar met zender 150 euro) en ben er in principe heel happy mee. Geen lange leerperiode met veel crashes -> direkt plezier!
Helaas vandaag toch een echte storing; in volle vlucht viel plots de motor stil, en de heli naar beneden.....
Toen ik hem oppakte kwam er een vies luchtje vanaf......regelaar gebakken?????
Terug gebracht naar de winkel en nu maar even afwachten op de garantie afhandeling door Graupner.....

Heb inmiddels de smaak goed te pakken en ga binnenkort een "echte" heli aanschaffen; de T-rex 450
Om alvast enige ervaring te verzamelen heb ik wel al een goede simulator gekocht. Die was ook niet goedkoop (even duur als de Graupner 47G...) maar zie het als een investering (besparing in crashkosten (;-)).

Succes!

Lees anders eens het onderstaande draadje door. De DF 04 is zeker aan te raden (ik heb hem ook net een week)

KLIK

Maybe zei:
Zelf ben ik nogal gecharmeerd van de Fixed Pitch GWS mini dragonFly EM300H

Onder andere verkrijbaar bij: HomeFlyer
Die is nagenoeg hetzelfde als de DF04. Wat Burp zegt, volg mijn draadje (Newbie in helikopterland). Daar zie je diverse mensen, inclusief mijzelf, met hetzelfde dilemma: welke heli voor een beginner. De discussie begint met de grote jongens als T-Rex 450 of 600 en uiteindelijk is merendeel het er over eens dat de DF04 een perfecte beginnersheli is. Niet de makkelijkste, maar wel realistisch qua vliegen. En naar zeggen als je de DF04 kunt vliegen, is een grotere kinderlijk eenvoudig. Maar daar kan ik pas in de loop van volgend jaar over oordelen. :wink:

Sleurhutje zei:
Maybe zei:
Zelf ben ik nogal gecharmeerd van de Fixed Pitch GWS mini dragonFly EM300H

Onder andere verkrijbaar bij: HomeFlyer
Die is nagenoeg hetzelfde als de DF04.

met als kleine verschilpunten dat die gws wel 3x duurder is owv oa:

- een mixerboard van 80€, bijna even duur als de walkera met alles erop en eraan
- andere gyro
- andere ontvanger
- andere zender
- andere servo's
- direct tail driven staartmotor
- zwaadere hoofdmotor
- veel betere vliegeigenschappen

voornaamste gelijkenis:

de naam, het uitzicht.

- Walkera dragonfly 60 - Kit
dit was een goede helicopter had iemand gezegd.
maar zit hier een 7 kanaals afstands bediening bij?
wat heb je nog nodig om hem vliegklaar te maken? motor lader accu zender ???

tim

en is de Walkera Dragonfly 4 - uiterst crashbestendig
ook een goede heli? die is namelijk goedkoop en je hebt nog maar en paar aa baterijen nodig om hem vliegklaar te maken.

tim

ornithos zei:
en is de Walkera Dragonfly 4 - uiterst crashbestendig
ook een goede heli? die is namelijk goedkoop en je hebt nog maar en paar aa baterijen nodig om hem vliegklaar te maken.

tim

Ik heb sterk de indruk dat je OF nog niet helemaal begrijpt hoe alles werkt hier op het forum, OF niet helemaal goed leest wat hier zoal geschreven wordt, als er bijvoorbeeld BLAUW gekleurde woorden in een stukje tekst staan dan is dat over het algemeen een LINK naar een site, KLIK eens op die BLAUW gekleurde woorden, dan begrijp je misschien beter wat iemand bedoeld.

Groeten, André.

Wil je eens proeven van het rc heli vliegen (wat spelen zeg maar) zonder al te veel kosten te maken? Dan kan je waarschijnlijk best een graupner G47, e-sky lama of picooz kopen. Die picooz kan je soms voor minder dan 30 euro vinden, gewoon batterijen erin en vliegen (zoek eens op picooz op dit forum) Deze heli kan je omhoog of omlaag laten gaan en laten draaien. Om em voorruit te doen gaan moet je een trukje toepassen : gewicht in de neus steken zodat hij naar voor kantelt. Deze heli kan je NIET met de afstandsbediening vooruit of achteruit laten gaan (enkel via het trukje).

Wil je het wat moeilijker hebben en zie je het wel zitten om eerst een paar dagen te moeten oefenen en klooien alvorens je de heli in de lucht krijgt, koop dan een dragonfly. Deze is moeilijker om te laten vliegen, maar je kan er veel meer mee (voorruit, achteruit, links, rechts, draaien, stijgen, dalen). De walkera dragonfly 04 kan je voor 100(china) a 125 euro op de kop tikken. Batterijen erin en (proberen) vliegen. De GWS mini dragonfly kost iets van 280 euro, maar vliegt een stuk beter naar verluidt... (ik heb de GWS en die vliegt vrij goed, de walkera vliegt naar verluidt slechter)
Bij deze heli's zal je toch ook wat moeten lezen op dit forum hoe je em moet afstellen en dergelijke.

Ben je helemaal zeker dat je gaat blijven heli vliegen en ben je bereid er gedurende lange tijd veel voor te oefenen en heb je iemand die je kan helpen met afstellen en leren vliegen, dan kan je een collective pitch overwegen zoals die walkera 60. Bij een collective pitch heli moet je heel wat afstellen en als je crashed is de schade meestal een stuk groter dan bij de voorgaande heli's.

Het hangt er dus allemaal vanaf hoe ernstig je gaat heli vliegen en hoeveel geld je eraan wil besteden. Wil je het gewoon om wat mee te spelen en wat fun te hebben in de huiskamer dan denk ik dat voor jou een picooz of graupner G47 of lama het beste is. (zoek maar eens op die termen op dit forum met de zoekfunctie, vind je vast ook wel wat filmpjes)

ornithos zei:
da weet k wel...

:thumbsup: Ok dat stukje met die BLAUW gekleurde woorden is dik in orde dus, heb je ook inmiddels het volledige draadje waar Burp en Sleurhutje de link naar geplaatst hebben doorgelezen???

Overigens is geen enkele heli "uiterst crashbestendig" maar de DF 04 komt een heel eind, en mocht hij een keer iets te hard neersmakken dan zijn de kosten relatief laag, er zijn overigens nog meer soortgelijke heli's waaronder ook de GWS mini dragonfly maar tot op heden is de DF 04 naar mijn weten nog steeds de goedkoopste in aanschaf en onderdelen, vele malen goedkoper in ieder geval als zijn grote broer HM060 van dezelfde fabrikant.

Het is alleen nog niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt, wil je een makkelijk te vliegen heli voor af en toe zonder echte plannen serieus te gaan helivliegen??, kies dan voor een coaxiale heli,,, heb je wèl serieuze plannen om heli te gaan vliegen in de (nabije)toekomst??, lees (en volg) dan Zéker het draadje goed door waar Burp en Sleurhutje de link voor plaatsten, lees ook Deze stukjes even door.

Groeten, André.

u4eake zei:
Wil je eens proeven van het rc heli vliegen (wat spelen zeg maar) zonder al te veel kosten te maken? Dan kan je waarschijnlijk best een graupner G47, e-sky lama of picooz kopen. Die picooz kan je soms voor minder dan 30 euro vinden, gewoon batterijen erin en vliegen (zoek eens op picooz op dit forum) Deze heli kan je omhoog of omlaag laten gaan en laten draaien. Om em voorruit te doen gaan moet je een trukje toepassen : gewicht in de neus steken zodat hij naar voor kantelt. Deze heli kan je NIET met de afstandsbediening vooruit of achteruit laten gaan (enkel via het trukje).
Yep, die heb ik ook gekocht. Soms, als beginnend vlieger, raak je wel een gefrutstreerd dat het niet allemaal gaat zoals je wilt. En (micro)heli die dat gelijk vliegt en werkt is leuk voor erbij. Goed voor de ego. :wink: Zo uit de doos, batterijtjes erin, opladen, staartje rechtzetten, even trimmen en vliegen maar. 7MwimHPU4jY[/media] maar.

u4eake zei:
Wil je het wat moeilijker hebben en zie je het wel zitten om eerst een paar dagen te moeten oefenen en klooien alvorens je de heli in de lucht krijgt, koop dan een dragonfly. Deze is moeilijker om te laten vliegen, maar je kan er veel meer mee (voorruit, achteruit, links, rechts, draaien, stijgen, dalen). De walkera dragonfly 04 kan je voor 100(china) a 125 euro op de kop tikken. Batterijen erin en (proberen) vliegen. De GWS mini dragonfly kost iets van 280 euro, maar vliegt een stuk beter naar verluidt... (ik heb de GWS en die vliegt vrij goed, de walkera vliegt naar verluidt slechter)
Bij deze heli's zal je toch ook wat moeten lezen op dit forum hoe je em moet afstellen en dergelijke.
De DF04 kost 94 euro bij RCVliegshop, zijn alleen vanwege de enorme run op die dingen de laatste week een beetje uitvekocht. Neem er gelijk een crashkitje (18,05 euro) en trainingskruis (3 euro) bij en je kunt oefenen. Voor nog eens 3 euro meer heb je een trainingskabel zodat je met de bijgeleverde zender ook op de PC kunt oefenen met een simulator.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Met veel interesse volg ik het (micro)helivliegen.... Na de picooZ en de Gyrotor (bijna niet buiten mee te vliegen) wil
ik de volgende stap maken naar of de DF04 of de DF22E.
Zit sterk te twijfelen tussen deze 2 .... men zegt dat de 22E makkelijker te (leren) vliegen is
(misschien wel minder leuk om hem onder controle te krijgen?)
Wat mij toch wel aanspreekt is de CP van de DF22E..... of verkijk ik me hierop als beginnend heli vlieger?
En kan ik rustig een half jaartje vooruit met de DF04.... ( mja ik ken mezelf....meer/"beter"/sneller ;) )

mvg,

wtf, kon me weer niet inhouden...net de HM22E besteld met kruis ;) bij RCvliegshop.nl, alles op voorraad..... nu
maar wachten.

Ben benieuwd.......

mvg, Z

hoi
ij merkt het op dat er een stuk meer over de walkera hm004 op het forum staat als honey bee fp hoe kan dit want het zijn tog ongeveer de zelefde helicopters en ik zit te twijfelen welke van deze 2 ik nou moet kiezen want honey bee fp heeft iets betere electronica.

Back