electro helicpter gezocht voor voorstelling

• Topicstarter Topicstarter Tsooj68
  • Startdatum Startdatum
T

Tsooj68

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag. Momenteel ben ik bezig met een afstudeervoorstelling van de regieopleiding in Amsterdam. Zelf studeer ik aan de theaterschool de opleiding productie podiumkunsten. Voor de voorstelling waar ik nu mee bezig ben, zijn we een op afstandbestuurbare helikopter nodig. De helikopter zal gebruikt worden om enkele rondjes boven de speelvloer en de acteurs te vliegen.

Mijn vraag aan jullie is of het mogelijk is om een helikopter van iemand te lenen. Voor deze voorstelling hebben we helaas geen budget. Wel kan ik je een naamsvermelding op de 2500 fly-ers bieden die gedrukt gaan worden voor deze voorstelling.

Ik hoop zo snel mogelijk iets van jullie te horen.

groeten,
Joost allema

Verdiep je even in de materie voordat je zo'n vraag stelt.

-Een helikopter lenen?
-Boven mensen vliegen?
-Op het toneel vlak voor een zaal vol met mensen?

Ik kan je alvast garanderen dat je niemand zal vinden die iets gaat uitlenen, en als ik zo het verhaal hoor ook niet iemand die zijn medewerking wil gaan verlenen. Ik denk dat je toch op zoek moet gaan naar een alternatief.

Het is zelfs bij WET verboden boven mensenmenigte te vliegen, je wilt niet weten wat er gebeurd als het fout gaat....Inderdaad zou ik even kijken voor een alternatief.

Met een picolootje zijn er best mogelijkheden om indoor even te vliegen.
Deze helies zijn niet zo gevaarlijk.

Je zult er dan wel een piloot bij moeten nemen, want uitlenen doet niemand.

Rhelie zei:
Met een picolootje zijn er best mogelijkheden om indoor even te vliegen.
Deze helies zijn niet zo gevaarlijk.

Je zult er dan wel een piloot bij moeten nemen, want uitlenen doet niemand.
Een picolo valt in het niet in een theater, dus dat zal ook geen optie zijn.

Niet boven mensen (acteurs, publiek) vliegen Joost, ook niet met een picolo. Zo'n lichte kleine heli kan iemand ook het licht uit de ogen slaan.

Uhhmm...lijkt me niet zo'n goed idee.
De gedachte is leuk maar lijkt me een stuk veiliger een sampletje van goodbye Saigon erdoorheen te gooien.. tenzij je van Real-Life Horror houd :D

Zo'n heli aan zo'n touwtje!

Net als op de beurs die vleermuizen aan een touwtje...

Die zijn er wel toch?!
Ook te klein waarschijnlijk...

Groet,
Tjerk ;)

Mag ik, mag ik, mag ik, met m`n Robbe Mosquito Sport en 10cc nitro en totaal geen ervaring!!!!!!!! (ik ren soms weg voor m`n eigen DF04tje)
PLEASE jajajaja aaaaaaaaaah asjeblief. :D :D :D
Oja, mijn tweede hobby is EHBO :D :D :D :D

ik heb ook ehbo + (brandweer he)
ik denk niet dat het verstandig is..
wel leuk bedacht

je zult inderdaad iets van een zepelin moeten nemen want met helicopters boven mensen vliegen in een hal is levensgevaarlijk........

glazen vloer en eronder vliegen met een uber grote stabiele coaxiaal met een set bladen wit geverft en da andere zwart en een zwarte ondergrond:P

Ach je kan het Joost niet kwalijk nemen, hij weet niet beter.

Van film en programma makers krijg je wel meer van dat soort verzoeken.

Er is mij eens door de Vara verzocht een 14 kg zware turbine heli op een tafel op het balkon van het theatergebouw in Utrecht neer te zetten.
Aan die tafel zouden dan nog wat mensen zitten ook. ("de hete zomeravond" noemden ze het programma, thema: "vliegende dokters")
Ik denk dat ze ook een echte trauma heli wilde zien.

Weten jullie de reclame nog van Diamant: Rc vliegtuig dat wat friet vervoerde.
Daar hebben twee leden van MVC-MN aan meegeholpen.
Cameraman op de grond en naar hem toe opstijgen. Opdracht: zo laat mogelijk los en dan vlak over hem heen!! (dat was een Big Lift dus niet het kleinste vliegtuig)

Even geleden is mij ook verzocht om te vliegen in een niet overdekt winkelcentrum voor een reclamespotje voor de Plusmarkt.
Dat kon allemaal afgezet worden dus dat was mogelijk geweest maar ik had heel wat moeite om hun aan het verstand te brengen dat je een elektrisch aangedreven 9,2 kg zware Bell 230 niet tegen wilt komen. Dat je wel weg kan vliegen in de ruimte die hun aangeven is prima maar dat je ook ergens heen moet was niet over na gedacht.
Uiteindelijk hebben ze van het idee afgezien.

Maar het is Joost nu vast wel duidelijk. Het gaat niet lukken, dat vliegen.

Grt,
Ben

Back