electro kistje welke

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo ik ben mij wat aan het verdiepen in de electro vliegtuigjes ,ik heb inmiddels wel een paar jaar ervaring met electro helicopters waar ik goed mee vlieg.
Het vliegen met de helicopter heb ik puur op de simulator geleerd nooit 1 les gehad .
Ik ben geen clubmens en vlieg graag alleen op een sportveldje hier vlakbij .
Wat kan ik nu het beste aanschaffen is een electro zwever met een 2m spanwijte een optie .
Of toch beter een arf kistje zelf dacht ik aan de multiplex pico cub schijnt vrij rustig te vliegen.
Mij is toen ik heli wou gaan vliegen ook gezegd van ga naar een club het word anders een ramp enz enz .
Misschien eigenwijs maar ik probeer het met een electro kistje net zo,alleen kan de keuze van een zwever of gewoon kistje nog niet maken gaarne jullie reacties.
En mocht het lukken en goed bevallen dan wil ik wat bagage meenemen een 2,4ghz zendertje met batterij voor luchtopnames.
Groet Jan.

Een twee meter (electro)zwever heeft echt de "ruimte" nodig om lekker te vliegen ....... en een Mpx PicoCub (standard uit de doos) moet je ook niet op een te klein terrein vliegen ...... als je met alle geweld op een sportveldje wilt leren vliegen ..... kies dan voor iets meer indoor-achtigs ..... b.v. een GWS Piper Cub .... of een Graupner Mini-Piper (deze heeft wel iets meer ruimte nodig dan een echt indoor model) ....

Als je maar voor veiligheid boven alles kiest ..... en vooral weet waar je mee bezig bent ......

:D :D :D wat dacht je van de multiplex easy star
je kan er mee zweven gewoon vliegen
en lange vliegduur omdat hij in de lucht blijft met het kleinste beetje gas
en hij is stevig
groeten wiebe

Het "nadeel" van de EasyStar is dat hij zwaarder is dan 500 gram, wat inhoudt dat het ten alle tijden een "echt" RC modelvliegtuig is met de bijbehorende regelgeving ....... en dat er dus niet overal zomaar mee gevlogen mag worden ....