electro kistje welke

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo ik ben mij wat aan het verdiepen in de electro vliegtuigjes ,ik heb inmiddels wel een paar jaar ervaring met electro helicopters waar ik goed mee vlieg.
Het vliegen met de helicopter heb ik puur op de simulator geleerd nooit 1 les gehad .
Ik ben geen clubmens en vlieg graag alleen op een sportveldje hier vlakbij .
Wat kan ik nu het beste aanschaffen is een electro zwever met een 2m spanwijte een optie .
Of toch beter een arf kistje zelf dacht ik aan de multiplex pico cub schijnt vrij rustig te vliegen.
Mij is toen ik heli wou gaan vliegen ook gezegd van ga naar een club het word anders een ramp enz enz .
Misschien eigenwijs maar ik probeer het met een electro kistje net zo,alleen kan de keuze van een zwever of gewoon kistje nog niet maken gaarne jullie reacties.
En mocht het lukken en goed bevallen dan wil ik wat bagage meenemen een 2,4ghz zendertje met batterij voor luchtopnames.
Groet Jan.

Een twee meter (electro)zwever heeft echt de "ruimte" nodig om lekker te vliegen ....... en een Mpx PicoCub (standard uit de doos) moet je ook niet op een te klein terrein vliegen ...... als je met alle geweld op een sportveldje wilt leren vliegen ..... kies dan voor iets meer indoor-achtigs ..... b.v. een GWS Piper Cub .... of een Graupner Mini-Piper (deze heeft wel iets meer ruimte nodig dan een echt indoor model) ....

Als je maar voor veiligheid boven alles kiest ..... en vooral weet waar je mee bezig bent ......

:D :D :D wat dacht je van de multiplex easy star
je kan er mee zweven gewoon vliegen
en lange vliegduur omdat hij in de lucht blijft met het kleinste beetje gas
en hij is stevig
groeten wiebe

Het "nadeel" van de EasyStar is dat hij zwaarder is dan 500 gram, wat inhoudt dat het ten alle tijden een "echt" RC modelvliegtuig is met de bijbehorende regelgeving ....... en dat er dus niet overal zomaar mee gevlogen mag worden ....

Hoi ja de easystar heb ik ook op internet gezien ,dat is dus ook een optie zou die beter vliegen als de picocub dan.
Het sportveldje is wel zo groot als een voetbalveld hoor zonder hoge bomen of huizen in de buurt .
Is het ook mogelijk om een microzendertje van misschien 60 gram meetenemen en een 9v blokbatterijtje of trekt hij dat niet.
Groet Jan.

Als je bij de EesyStar de gewone accu's vervangt door Lipo's accu's win je snel 50 gram of meer .... en 50 gram extra vlieggwicht beinvloed de vliegeigenschappen ook niet al te nadelig .... dus zo kan je al 100 ca. gram extra meenemen ....

Hoi allemaal bedankt voor het meedenken ik heb vandaag mijn easy star binnen gekregen en heb vanavond de romp al geel gespoten met wel piepschuim verf ha ha.
De easy star heb ik ook in mijn reflex sim zitten dus oefen veel voor de luchtdoop met de kist.
Hij schijnt erg makkelijk te vliegen wat ik dan maar hoop ,wel heb ik zelf wat modificaties gelijk aangebracht,ik heb het richtings en hoogte roer wat verstevigd leek mij niet erg sterk.
Verder was het een complete kit alleen de zender lijkt mij niks ,ik wil mijn fc 28 gaan gebruiken ervoor.
En de snellader enig idee hoe ik merk dat het pack vol is,ik heb er nog een extra pack bij gekocht van 1500mh enig idee hoelang ik daar op kan vliegen?.
Als de proefvluchtjes goed verlopen gaat er een 2,4 ghz cameratje op voor luchtvidio,s.
Wat ik wel vreemd vond dat er geen multiplex stekkers gebruikt zijn in de kit maar tamiya stekkers.
Mvg Jan.
Ik zal morgen wat foto,s plaatsen.

Janhughes
versterken van stabilo en richtingsroer was niet nodig hoor het is stevig genoeg .
en vluchtduur met 1500mah is denk ik in de buurt van een 30 min
maar dan niet cont vol gas lekker spelen op oog hoogte .
en wat zweven .
en ik ken je lader niet die er bij zit maar ik denk dat het een lader is die op tijd laad ?????
ik zou het manual lezen over de lader enz
:rtfm: :D :D :D

groeten wiebe
ps je kan er ook over lezen bij de beginners en dan multiplex easy star

afb8292.jpg

Hallo hier wat foto,s van mijn easy star,ik vond de kleur geel wel gaaf en lijkt mij goed zichtbaar ook.
Ik heb het richtingsroer en het hoogte roer wat verstevigd met super tape weegt bijna niks en is oer sterk.
Verder heb ik een cockpit gemaakt dat vind ik toch wat minder speelgoed achtig en echter overkomen als een dicht stukje piepschuim.
Ik heb daarvoor een hard platsic van een lege colafles genomen ha ha.
Mvg Jan.

:D :D @jan
ziet er goed uit nu moet je wel een zonnebril op :D :D
en met supertape gaat het ook wel ok [ik dacht aan dikke scharnieren e.d]

ps hoe vliegt hij

groeten wiebe

Hay Wiebe

Ja jij dacht deurschanieren ofzo ha ha,nou ik was het wel van plan maar zag er toch maar van af.
Nou ik heb nog niet gevlogen het waait mij nu te hard ,maar ik ben zeer benieuwd ook omdat ik nog nooit met een vliegtuig gevlogen heb.
Ik voel mij net een luchtvaart pionier die voor het eerst probeerd te vliegen.
maar Wiebe het is een erg makkelijke kist toch ,tenminste dat las ik op de topics.
Als hij goed vliegt dan wil een vriend van mij er ook 1 hebben.
Ik hou je op de hoogte en hoop ook dat ik de kist op hoogte hou ha ha.
Mvg Jan.

:D @jan
ja hij vliegt wel easy maar hij heeft ook wel een paar nukken [die van mij]
starten door gewoon vol gas recht weg gooien zonder te sturen moet hij goed weg komen in een redelijke stijgvlucht als je op hoogte bent motor uit en met een beetje up recht leggen .
een beetje trimmen en klaar dan zweeft hij stabiel, en dan voorzichtig bochten maken.
gaat er wat fout recht leggen motor uit en hij zweeft weer stabiel door
maar pas op bij wind dan vliegt hij alle kanten op behalve de goeie
wil wel maar moet je een beetje geoefend zijn

maar dit snap je al natuurlijk
groeten wiebe

Hay Wiebe

Vraagje aan jou ,gisteren wat proefgedraaid in de werkkamer met het 1500mh pack na ongeveer 1 min stopte de motor ermee en ging het hoogte en zijroer ongeveer 4 sec alle kanten op .
Het leek mij een storing in de ontvangst ,verder geen problemen gehad toch vind ik dit niet erg prettig uiteraard.
Was het bij mijn eerste vlucht gebeurd dan denk ik dat ik met een beetje pech alweer een nieuwe kist had kunnen bestellen.
Herken Wiebe jij hier iets in ?.ik heb de motor half gas laten draaien soms iets meer soms iets minder.
De regelaar kon ik aan het einde mijn vinger niet meer ophouden zo heet ,is dit ook normaal.
Of moet ik de regelaar programeren per vlucht ,in de manual begreep ik het niet erg.
Groetjes Jan.

Back