Electro lijnbesturing

denk dat Bruno van Hoek en Robert-Jan hier meer over kunnen vertellen,en dacht dat Fox 35 ook af en toe met een electro kistje in de weer is.

indoor-lijnbesturing

Wat wil je weten?

Igor Burger, DE oost-europese electro LB pionier, woont in Bratislava, Slowakije.
Zit de laatste jaren bij F2B (outdoor kunstvlucht) altijd bij de Europese Top-5.
Afgelopen WK (2008 ) zelfs 2e plaats (!) met een electrokist (AXi 2826-12, Jeti Spin 60A regelaar, zelfgemaakte timer en 6S A123) Model was een omgebouwde brandstofkist, de MAX II , een zeer doordacht ontwerp.
Is al ruim 1,5 jaar bezig met indoor. Gebruikt nu een micro-gyro om het motorvermogen zo te regelen dat de snelheid in de figuren min of meer constant blijft.

Igor met de Max II electro op het WK:
2729939170_7e2640e27f.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Jep en mijn nieuwe indoor lijnmodel heeft zijn eerste vlucht alweer gemaakt........ Nu dit seizoen is het een Yak 54 shockflyer...........

Outdoors vlieg ik met een shimid, een ontwerp van John Mc Alroy uit de jaren 60.Volgend jaar maar eens een serieus lijn model maken met electromotor.

Dag allemaal,
Zondag 2 November gaat bij ons het nieuwe Indoor seizoen van start. Dus Bruno ik verwacht jou e.a op een van deze datums. Igor heeft mij ook beloofd eens langs te komen zodra hij terug in Duitsland is. Ik hou je wel op de hoogte.

Dit zijn de voorlopige datums.

. 2 november
. 16 november
. 30 november
. 7 december
. 14 december
. 21 december
. 28 december

Ik heb het vorig seizoen buiten gevlogen met een LB-electro stuntkistje, een SIG Twister die eerder was uitgerust met een Fox 35 (natuurlijk). Aan het eind van het seizoen werd ik wat overmoedig en ben ik gecrasht. De schade is nog niet hersteld.

Dat filmpje van Robert14 had ik nog niet gezien. Het lijkt bijna trukage, zo perfect en daarom moet het haast wel Igor Burger zijn, of ben jij dat Sal? Het hele F2B schema met een dubbel klaverblad op het eind, fantastisch. Het model verliest wel veel snelheid als het recht naar boven gaat, maar zo te zien nergens problemen met lijntrek.

Ik denk dat het Igor moet zijn. Lijntrek boven is wel degelijk een probleem. Vooral omdat je in een zaal geen hulp hebt van de wind. Als je goed oplet hoor je bij Igor de motor sneller lopen als het model klimt en hierdoor kan je wat langzamer vliegen. Ik heb dit systeem nog niet en compenseer dit door wat sneller te vliegen, maar dit een stuk moelijker vliegen.

Sal, Ikke en misschien Willi Schmitz vliegen in Zutendaal indoor.

Wij vliegen op boven vermelde datums telkens van 14h tot 17h
(soms tot 18h ) in Sportzaal De Blookberg in Zutendaal.

Misschien tot daar?

Laatst bewerkt:
Mijn vraag of er ook electro lijnbesturing wordt gevlogen kwam niet zomaar uit de lucht vallen.
Samen met een vliegvriend, organiseren ik al 13 jaar de "Funirse Cup" en in 2009 gaan we voor de 14 keer!
Tussen de wedstrijd manches worden 3 demo partijen gevlogen van elk minimaal 1 uur.
Een ding hebben alle demo's gemeen: er wordt alleen gevlogen met electro!
Het leek mij een leuk idee om het publiek ook eens kennis te laten maken met "electro lijnbesturing"
Wie vindt het leuk om zijn hobby om een zondagmiddag te komen promoten?
De datum is nog niet bekent, deze wordt altijd in januari bepaald.

Met vr. gr.

Piet G.

Beste Piet,

Op zich wil ik best een demo geven maar 161 km vind ik te ver weg.
Als je een echte goede demo wilt hebben wat er mogelijk is in elektro kunstvlucht moet je proberen Bruno te strikken. Maar ik weet niet of Bruno een probleem heeft met de afstand.

Groet Robert-Jan

Optie 3: Hij reageert gewoon zelf....:D

Om e.e.a. te laten plaatsvinden zijn er een aantal voorwaarden nodig:

1. De datum moet niet clashen met werk, eventuele wedstrijden of andere mogelijke evenementen.

2. Het terrein moet voldoen - minimaal 50 x 50 m ( zeer) kort gras of asfalt en geen begroeiing / bomen op korte (< 150 m) afstand. Publiek moet bovenwinds kunnen staan, anders valt er weinig te zien.

3. Het weer moet meewerken (ik heb een uitgesproken hekel aan regen en harde wind);)

Als dat in orde is, kan afstand mij helemaal niet schelen en kom ik zelfs graag!

Om een idee te geven van wat je dan te wachten staat:

Bovenin fig.5
30491020ddd1545.jpg

En onderin:
30491023e7cba02.jpg

De klim naar het begin van fig. 13:
304910237964d4d.jpg
30491024ac7777e.jpg
30491029738e958.jpg

img%5D

Laatst bewerkt door een moderator:
Back