Electro Meeting HMVC

De Helmondse Modelvliegclub organiseert op zondag 31 Augustus a.s. zijn derde ELECTRO-meeting op haar modelvliegveld a/d Stipdonkse Goorweg op industrieterrein B.Z.O.B (9090-9100) te Helmond.

Iedereen is vanaf 11.00 uur van harte welkom om er met ons een gezellige vliegdag van te maken welke rond 17.00 uur zal eindigen.

Vliegers van andere clubs zijn van harte welkom, als ze maar met een electro model vliegen . 220 volt is aanwezig.

Tijdens dit evenement is er voor een gering bedrag een drankje en een hapje te verkrijgen.

Door ons zal voor zenderbewaking worden gezorgd.

Informatie: info@hmvc.nl
Locatie/route: www.hmvc.nl

Graag tot zondag 31 Augustus a.s. !!!!

Wie komt ?

IMG_1233.jpg

IMG_1234.jpg

Deze 2 F-16's (JéPé) van onze duitse collega's zullen er ook zijn.
En ook JéPé zelf is aanwezig.

Natuurlijk kom ik ook, zorg voor mooi weer.
We maken dan een ritje vanuit Epe naar Helmond.
Wie volgt!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Han.
Ps de lapidar komt ook mee.

@Han

Hoe vordert de Lapidar ik heb al gezien dat de bespanning erop zat.
Ik had ook gelezen dat er prop's uit elkaar spatten, en dat er schade aan het model was.
Heb je inmiddels al een nieuwe poging ondernomen ?

Groeten Hans

Hoi Hans
Nog geen poging ondernomen.
Zelf heden avond gevlogen met die rode dubbeldekker.
De lapidar ga ik nu nog even bespannen.
Dan ik bij goed weer een nieuwe poging wagen.
Zal spannend worden.

groeten Han.

Euh ja, ik ben natuurlijk ook weer van de partij Hans. :wink:

Tja, wat zal ik meenemen ... mijn F16's, Pyranha, X-Free ...
Ik stapel meestal door totdat de auto vol is. :lol:

Totdan,
Emile 8)

Ziet er weer eens gelikt uit Ton! :wink:
Ik vind het wederom een geslaagd ontwerp!

Ik heb zelf nog nooit met balsa zo'n mooie rondingen gemaakt, maar dit is nu al het zoveelste ontwerp van RBC dat met allemaal latjes moet worden vormgegeven. Blijkbaar is het minder werk dan ik in eerste instantie altijd gedacht heb. Ik ga hem dan ook eens goed van "binnen" bekijken als je in Helmond bent. :o

Grtz,
Emile :P

beuaty is in the eye of the beholder...............:-(
laten we zeggen dat ik de beholder niet ben dan nu :wink:

zeg niet dat het niet een knap stukje werk is want dat is het zeker maar ik persoonlijk houd niet zo van zulk soort toestellen.

Emile,
Dank je :D Als je het leuk vind om met balsa te bouwen dan is dit zeker niet moelijk en snel te doen. Grappig is, dat de reacties op de Ezone (zie link) veelal uitkomt op balsa en dat is niet wat Rob had verwacht. De gedachten van Rob is namelijk dat de Romp van glasfiber zal worden met een balsa vleugel. Blijkbaar vind men het bouwen van een balsa Jetmodel leuk en is het dus niet alleen het vliegen dat interresant is.

Gerard,
Dank je : Beauty is zeker in the eye of the beholder.. :roll: maar er zijn gelukkig nog meer RBC modellen om een keuze uit te kunnen maken :wink:. Zit er iets bij naar jouw smaak zo nee wat is dan jouw smaak.
Moet bekennen dat ik ook niet dit soort modellen bovenaan mijn lijst had, maar doe het meer voor de uitdaging en was dan ook bijzonder verrast met de prima testvlucht van de Lippisch.

Ton

Het was gisteren ondanks het buiige weer toch nog een gezellige opkomst in Helmond, er vlogen heel wat JETs ... met name JéPé en Walther wisten maar niet van ophouden. JéPé vloog gewoon door met zijn Pyranha toen de regen effe met bakken uit de hemel viel. 8O

damjaco zei:
Deze 2 F-16's (JéPé) van onze duitse collega's zullen er ook zijn.
Euh ... Hans heb ik iets gemist ... 8O

Ton was er ook met zijn Lippisch P20 en ik heb hem nu dus van dichtbij mogen aanschouwen. Het viel mij op dat de latjes best breed waren, ca 1,5 cm ik had eerder allemaal latjes van 5 mm of zo verwacht. De P20 vloog super en de noodlanding na plotseling uitvallen van regelaar was perfect, zonder gas een super lange glijvlucht naar het veld, petje af hoor met die wind van gisteren. :o

Verder had Ben Vlieggraag op zaterdag avond een Depron Delta ontworpen en gebouwd, die hij op deze dag dus heeft ingevlogen. Door de diverse regenbuien was zijn creatie op het eind van de dag echter niet meer zo symmetrisch. Maar vliegen deed ie nog steeds, alhoewel rugvlucht niet meer echt mogelijk was. :lol:

Ook Han was er met zijn geweldige creatie "Lapidar", hij wou heel effe een huppelstartje op het lange veld maken, echter bij het los komen bleek meteen dat het zwaartepunt veel te ver naar achteren lag en we moesten toe zien hoe de Lapidar een 3/4 looping van 3 meter maakte en vervolgens loodrecht met de neus tegen de grond butste. Op het eerste gezicht viel de schade mee, 1 afgebroken poot en de neus verbrijzeld. De vleugels en rest van de romp zag er nog redelijk intakt uit. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat hij met de Inter-Ex zijn eerste echte vlucht toch nog gaat maken. Sterkte ... :cry:

Hans v. Dam zal in de loop van de week wat foto's op hun clubwebsite zetten. www.hmvc.nl

Wat mij betreft een geslaagde E-Meeting! Hopelijk volgend jaar alleen iets beter weer, was het vorig jaar ook al niet zo'n slecht weerke in Helmond?

Grtz,
Emile :P

@Emile

Inderdaad ik heb de 2 duitse collega's ook niet gezien, JéPé had echter gezegd dat ze aanwezig zouden zijn.
Maar met de Fly-Inn weersverwachting zijn ze denk ik niet vertrokken.

Wat het weerke betreft 2002 zie de fotoalbum van 2002 bij http://www.hmvc.nl/gallery.htm

En hopelijk volgend jaar iets beter weer.

Groeten Hans

@ton, ik ben meer van de rbc warbirds als de mustang en de spit.
de mustang heb ik al een gebouwd (inmiddels terzielle)
de spit staat nog steeds in de planning om eens te bouwen

Het weer viel wel mee. Even schuilen voor een buitje en daarna meteen weer vliegen toch.

Mijn foto's zijn te vinden op Airtoi onder Gallery

Voor de personen die het te nat vonden. Jullie hebben een gezellige dag gemist. Een groot voordeel is dat ik zelf veel kon vliegen.
Kanaal 61 was de heledag vrij, behalve toen J.P moest vliegen op 61, ach niet zo erg toen kwam de regen met bakken naar beneden.
Daarna kwam toch het zonnetje tussen de wolken door.
Verder iedereen bedank voor de gezellige dag.
Al was het einde zonder veel geluk voor mijn lapidar. Zie foto bij airtoi. Toine bedankt.
Ga nog even plakken aan de lapidar.
groetjes Han.

Back