Electro motor spint halverwege pas op

Beste lezer,

Als ik gas geef gaat de motor pas draaien als ik halverwege ben van de volledige travel. Moet ik dat veranderen in de motor of in de zender (Dx6i)?
Dank alvast.
Vriendelijke groet Andre
 
De meeste regelaars moeten eerst "leren" wat het bereik van de stuurknuppel is. Daar is meestal een speciale procedure voor die bij veel regelaars maar één keer gevolgd hoeft te worden. Andere regelaars moet je iedere keer bij het aanzetten "kalibreren".
Zoek dus de gebruiksaanwijzing eens op en kijk hoe je de regelaar kan "kalibreren".
Het probleem zit dus niet in de zender of de motor maar in de regelaar!
 
Soms is het genoeg om de gasknuppel op volgas te zetten, dan de regelaar te activeren (accu eraan)
daarna naar gas-uit.

Probeer dat eens zonder prop..

daarna zou je motor gewoon mooi met de knuppel mee moeten lopen!
 
Soms is het genoeg om de gasknuppel op volgas te zetten, dan de regelaar te activeren (accu eraan)
daarna naar gas-uit.
De regelaars die ik ken gaan dan in programmeer mode. Ik zou het eerst opzoeken.

Max.
 
Ok dank allen, ik heb Bigplanes net gemailed maar er is geen voorrad van die kaart, moet helaas even wachtern hiermee, maar bedankt allen.
 
Ik ken geen enkele programeerkaart waarme je de eindpunten van je zender instelt bij de regelaar. Hoe zou die kaart dat ook moeten weten.

Allereerst je zender instellingen controleren. Gaat je servokanaal van het ene naar het ander maximum. Ik ken de dx6i niet, maar vaak heb je in het menu een stand waarop je de servokanalen kunt zien als je de knuppels beweegt.

Zoek in de handleiding van de regelaar op hoe je de eindpunten instelt. De bovengenoemde methode ben ik ook het meest tegengekomen, nl
Zonder prop vanwege de veiligheid
Zender aan ;)
Gasknuppel op de zender op max
Esc met de accu verbinden. Deze gaat inderdaad in de programeermodus, maar de eerste instelling zijn vaak de eindpunten.
Na de eerste piepjes de gasknuppel op minimum. Na het volgende piepje de accu lostrekken.

In het vervolg altijd gasknuppel op minimum voordat je de esc met de accu verbindt.
De programeerkaart is wel handig voor alle andere instellingen
 
Ik ken geen enkele programeerkaart waarme je de eindpunten van je zender instelt bij de regelaar. Hoe zou die kaart dat ook moeten weten.

Allereerst je zender instellingen controleren. Gaat je servokanaal van het ene naar het ander maximum. Ik ken de dx6i niet, maar vaak heb je in het menu een stand waarop je de servokanalen kunt zien als je de knuppels beweegt.

Zoek in de handleiding van de regelaar op hoe je de eindpunten instelt. De bovengenoemde methode ben ik ook het meest tegengekomen, nl
Zonder prop vanwege de veiligheid
Zender aan ;)
Gasknuppel op de zender op max
Esc met de accu verbinden. Deze gaat inderdaad in de programeermodus, maar de eerste instelling zijn vaak de eindpunten.
Na de eerste piepjes de gasknuppel op minimum. Na het volgende piepje de accu lostrekken.

In het vervolg altijd gasknuppel op minimum voordat je de esc met de accu verbindt.
De programeerkaart is wel handig voor alle andere instellingen




Dank ik ga het proberen !
 
Als ik gas geef gaat de motor pas draaien als ik halverwege ben van de volledige travel. Moet ik dat veranderen in de motor of in de zender (Dx6i)?
Wellicht zijn er nog instellingen/mixers actief op gas?
Regelaar op ander kanaal aansluiten (voor voedingsspanning van servo's), servo op gas. Gasknuppel bewegen, beweegt servo zoals verwacht, volle uitslag?​
 
Laatst bewerkt:
Ik ken geen enkele programeerkaart waarme je de eindpunten van je zender instelt bij de regelaar. Hoe zou die kaart dat ook moeten weten.
Op de YGE regelaars (en klonen) kan je met de Progcard2 en 3, met aangesloten ontvanger en zender, de start en volgas punten vastleggen.

Rick
 
Bij de meeste regelaars moet je de eindpunten vastleggen voor dat de regelaar in programmeer mode gaat.
Voor het programmeren moeten ze ook de eindpunten weten.
Doe het volgende:
Prop eraf.
Zender aan. Gas vol open.
Spanning op de regelaar. Na de eerste piep het gas dicht.
Spanning van de regelaar.
 
ja, maar hij hoort vanaf punt 1 tot 100% netjes mee te lopen.
nu heb je waarschijnlijk de travel aangepast tot het punt waar hij begint te draaien.

das niet de manier.
en je kan zo ook nooit zeker weten of de regelaar wel voluit kan draaien..
 
Even een servo aan het gaskanaal hangen dan zie je of deze volledig uitstaat.
Model ook even resetten in de DX6
 
ja, maar hij hoort vanaf punt 1 tot 100% netjes mee te lopen.
nu heb je waarschijnlijk de travel aangepast tot het punt waar hij begint te draaien.

das niet de manier.
en je kan zo ook nooit zeker weten of de regelaar wel voluit kan draaien..

Ja je hebt gelijk!
 
Waar kom je even niet uit. Vertel dit iets duidelijker.

Volgens de manual van de dx6i heb je een monitor menu. Daarin kun je zien als je de knuppels beweegt of de servosignalen evenredig bewegen. Als je throttle lineair van 0 tot 100 metbje knuppel meegaat ligt het aan je esc. Gebeurt dit niet kan het zijn dat je je throttle cut te hoog hebt liggen of een gascurve hebt ingesteld. Of je trims of endpoints staan fout,

Welk type esc gebruik je
 
Volledig uitslag. Heb geen beschrijving van de esc om te kijken hoe de eindpunten worden ingesteld. Ga het nog eens stap voor stap doen wat al eerder gemeld werd. Bedankt.
 
Back
Top