een tijdje geleden wou ik weer gaan vliegen met mijn holiday-devine, bij het inschakelen van de ontvanger/regelaar, maakte de motor niet het gebruikelijke piepje, en wou ook niet draaien...
de oorzaak was een contact dat aan de achterkant van de motor was afgebroken :x
ik kon dus gelijk weer terug naar huis... :cry:
dus ik thuis het motortje geopend, en een draadje aan het borstel contact gesoldeerd. Het draadje met wat lijm extra vast zetten, en klaar.
nou komt mijn vraag: wanneer is een electro motor (speed 280) aan vervanging toe?
als de borstels die tegen de as-contacten aandrukken afgesleten zijn lijkt mij... (deze zijn nu op de helft :? )
zijn er nog andere situaties waarbij je de motor moet vervangen?
of kan ik gewoon de borstels vervangen als deze op zijn? en zo het motortje een aantal jaren gebruiken? (vrees van niet :? )
of zijn die dingen niet los te koop? zo ja, waar? prijs?
im:
de oorzaak was een contact dat aan de achterkant van de motor was afgebroken :x
ik kon dus gelijk weer terug naar huis... :cry:
dus ik thuis het motortje geopend, en een draadje aan het borstel contact gesoldeerd. Het draadje met wat lijm extra vast zetten, en klaar.
nou komt mijn vraag: wanneer is een electro motor (speed 280) aan vervanging toe?
als de borstels die tegen de as-contacten aandrukken afgesleten zijn lijkt mij... (deze zijn nu op de helft :? )
zijn er nog andere situaties waarbij je de motor moet vervangen?
of kan ik gewoon de borstels vervangen als deze op zijn? en zo het motortje een aantal jaren gebruiken? (vrees van niet :? )
of zijn die dingen niet los te koop? zo ja, waar? prijs?