die 2826 motor met Kv 760 door PH_AJH getipt lijkt mij prima voor deze toepassing op 4S
Als je wat langer vliegtijd wil dan 2 van die pakketten parallel.
6S en zeker van die grote jongens wordt echt teveel voor zo'n trainer. Vermogen vergelijkbaar met een oude 10cc. Wordt ook veel te zwaar. Vliegt niet lekker op zo'n kist. Neem dan een ander vliegtuig.
Even weer een wat vreemde, maar wel te onderbouwen vuistregel voor omrekenen van CC's naar lipo's:
Bij volgas rond 40A:
3S vergelijkbaar met .30 verbrandingsmotor (5cc)
4S vergelijkbaar met .40 verbrandingsmotor (6.5cc)
5S vergelijkbaar met .50 verbrandingsmotor (8cc)
6S vergelijkbaar met .60 verbrandingsmotor (10cc)
Bij meer of minder miximale stroom dan 40A krijg je in verhouding meer of minder "cc's"
Ook voor grote kisten klopt het dan ook ongeveer.
10S ==> 16cc bij 40A volgas. Meestal in grote kisten meer stroom.
10S 60A (= 1.5 x 40)==> 25cc verbrandingmotor
10S 100A = (2.5 x 40) ==> 40cc methanol motor
Grotere verbrandingsmotoren zijn echter niet helemaal onderling vergelijkbaar dacht ik. Een zenoa schijn nogal anders te zijn dan een 3W (who care's. allemaal rommel

)
Ook voor kleine kisten met minder stroom dan 40A:
3s op 15A = ca. een derde van 40A. 5cc/3 = 1.7cc = 0.10 motor.
Als het technish mogelijk zou zijn zou je die op 1 cell met 40A kunnen vliegen.
Kijk maar eens bij hyperion elektro kisten. Die duiden het nog doodleuk met "40 size" vliegtuig aan, terwijl het puur voor elektro is bedoeld.
Onderbouwing:
Let op! ik vergelijk niet de "watten" van een elektromotor met de "PK's" (gegeven voor top toerental) van een verbrandingsmotor!
Elektro motoren vliegen met beter afgestemde props en kunnen dan met de helft van de "PK's" uit van een verbrandings motor die het vervangt.
bijv. 4S x 40A = 13.5V (onder belasting) * 40A = 540 watt.
Een trainer van 3 kg vliegt dan reeds met 180 watt/kg
Die superchart zal wel wat lichter zijn mag ik hopen. Kan je dus met minder dan 40A prima uit de voeten.
Anders heb je bij de haalbare 1.7Kg >300watt/kg en dat gaat dus vertikaal!
Een vergelijking:
Mijn multiplex mentor van <2kg vlieg ik met 3S2P A123 cellen (totale energie 8V x 4.4Ah = 35 VAh) een kwartier "mild airobatics". Stroom 42A bij 8V
4S1P 2500 heeft 13.5V x 2.5Ah = 34 VAh. Zelfde energie hoeveelheid.
Als je superchart ook 2kg weegt, dan vliegt het ook een kwartier als een trainer (of 8 minuten als een jacko).
(kandidaat voor FAQ)