electro of nitro?

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door pierre-henri-MAN-, 13 apr 2012.

1. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Als afstellen een issue is zou je sowieso niet aan deze hobby moeten beginnen. Of je nou de voorkeur geeft aan brandstof of electro.

2. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    2 Dingen die electro autos tegenhebben (en dat vind ik jammer) voor beginners voornamelijk:

1 Er is eigenlijk geen grens tussen 'hobbygrade' en 'toygrade' bij nitro is die er veel duidelijker eigenlijk altijd imo.
    Als je beginner bent en een niet al te groot budget hebt en dus een lage aanschrijfprijs wilt neer tellen zal je vaak een betere auto krijgen als je de nitro neemt.
    Als je een of andere budget electro auto haalt van een zelfde bedrag kan je zomaar een of andere netaan veredelde nikko krijgen die 15kmh per uur gaat warm draait en na 5 minuten een lege accu heeft die 14 uur moet laden.
    Dat heb je bijna nitro gewoon veel minder of niet, en ik vind het jammer als ik soms van volwassen mensen een rtr veredeld nikko autotje te koop zie staan met 'deze hobby is niks voor mij' terwijl ze er eigenlijk niet van hebben kunnen proeven, omdat het met alle respect een kinderautotje was.

2 Electro setups kunnen vaak veel efficienter. En er kan zo bij mensen een verkeerd beeld ontstaan over de mogelijkheden van electro.
    Een goede electro setup hoeft niet af te koelen na een accu.
    Rijtijden kunnen afhankelijk van de setup ENORM varieren.

Veel mensen weten niet beter, doordat de industrie bepaalde standaarden vast houd, er regels zijn die in veel gevallen de setups die eigenlijk beter EN veiliger zijn uitbannen bij races (roar bv)
    En mensen vaak overnemen wat een ander heeft ookal is het niet optimaal voor hun persoonlijke gebruik.
    Ik denk dat dit voor heel veel mensen opgaat

Electro word ineens weer een stuk goedkoper. Als je een uur kan rijden op een lipo.
    En je electronica totaal niet meer warm wordt, en de kans dat je ooit nog wat doorbrand echt nihil is.
    Grts

Deel Deze Pagina