Electro rijden....

rijden met electro is wat mij jaren lang al heeft geboeit.
Ben altijd op zoek om het electrice rijden naar een hoger niveau te brengen. Wie deelt mijn mening.:murder:.

Je hoeft het niet naar een hoger niveau te brengen, je kunt binnenkort de WK in Nederland bewonderen waar je een hoog niveau kunt zien.
Wil je zelf naar een hoger niveau raad ik je aan om lid van een club te worden en dan wel een club die aangesloten is bij de nationale bond omdat de ervaring leert dat zonder een dergelijke aansluiting men ook op de club nooit op een hoog niveau rijdt.

mischien is dit niet het goede topic maarja

ik heb een hpi sprint 2 flux en mij achterste snaar loopt tegen me motortje aan
en ik heb de snaar pas vervangen

vriendelijke groet lars

Zeker niet het goede topic, kun je zelf openen in het goede gedeelte van het forum. En waar wil je heen met je vraag? Zet hem in het goede gedeelte en je zult (meer) antwoorden krijgen.

Okee, voordat het een flauwe grappen topic wordt.

Waar gaat het onroad elektro rijden heen.
Zijn we binnenkort allemaal overgestapt op pro10's.
Of gaan we 1:8 elektro rijden.
Het schijnt dat er een trend is naar RTR spul.
Vergeet het voorwiel aangedreven geweld van serpent en tamiya niet. Wie gaat met een FF chasis rijden?
Met wat voor lipo's gaan we rijden, hoe groot en en hoeveel C.
Denk eens aan regelaars. Nu te krijgen wifi.
Blijven we met bandensmeer aan de gang?

Kortom hoe ziet de toekomst van het onroad elektro rijden eruit.

Een tijdje geleden reed de offroad al tijden met lipo's en onroad er werd gepraat of we 5 of 6 cellen gingen rijden. We bleven hangen in het verleden.

Kijk eens vooruit.

Kom maar op.

Mvg,

Theo

Toch mis ik bij veel clubs een goede instapklasse.

door die lipos ga ik met een silvercan al meer dan 60 km/h.

de TT01 heb ik altijd een heel slechte instapklasse gevonden,
m03 en m05 zij wel goede instappers,
maar dan moet je ze wel standaard houden.

Ik zie bij de meeste clubs dat het vinden van jonge en of nieuwe leden
bijna niet lukt, maar door het natuurlijk verloop (ouderdom)
worden de clubs steeds een beetje kleiner.

Het zou zo mooi zijn als er landelijk in samenwerking met Nomac winkels Scholen en clubs
een betaalbare goede instapklasse van de grond komt.

[...]
Vergeet het voorwiel aangedreven geweld van serpent en tamiya niet. Wie gaat met een FF chasis rijden?
[...]

Dat van Tamiya heb ik nooit echt begrepen. Het enige wat ik van ze zie zijn re-releases van 10 jaar oude modellen met brushed motoren. Hoe kan dat mee komen met de brushless concurrenten?

Let wel dat ik een 'backyard basher' ben met twee offroad auto's en nog nooit een wedstrijd van dicht bij heb gezien ;)

Toch mis ik bij veel clubs een goede instapklasse.

Het zou zo mooi zijn als er landelijk in samenwerking met Nomac winkels Scholen en clubs
een betaalbare goede instapklasse van de grond komt.

Het probleem ligt niet zozeer bij de clubs maar bij de animo vanuit dergelijke instappers. In het verleden is iets al op de MACH geprobeerd en zie wat het uiteindelijk geworden is:
beginners-opgelet-roto-en-trekstartklasse-op-de-mach

Dat van Tamiya heb ik nooit echt begrepen. Het enige wat ik van ze zie zijn re-releases van 10 jaar oude modellen met brushed motoren. Hoe kan dat mee komen met de brushless concurrenten?

Let wel dat ik een 'backyard basher' ben met twee offroad auto's en nog nooit een wedstrijd van dicht bij heb gezien ;)

Je moet dergelijke Tamiya modellen ook niet zien als een competitie auto, dat soort auto's zijn bedoeld voor de (startende) hobbyrijder.

Laatst bewerkt door een moderator:

Met de FF's bedoelde ik de FF03 van tamiya en de S411FF van serpent. Die kunnen best hard.

Het probleem ligt niet zozeer bij de clubs maar bij de animo vanuit dergelijke instappers. In het verleden is iets al op de MACH geprobeerd en zie wat het uiteindelijk geworden is:
beginners-opgelet-roto-en-trekstartklasse-op-de-mach

Ik denk dat de trend toch elektro is. Simpel kosten.

Ik denk meer aan een ander beginners concept. Waarbij sponsoring de sleutel moet zijn.

De club koopt/krijgt(via sponsoring) een eenheids elektro auto voor de beginner.
De auto is eigendom van de club.
Met deze auto's worden demo's op basisscholen gegeven door clubleden en de sponsors.
Elke woensdag na school 13:00 is er beginners training.
Om mee te doen moeten kids gewoon lid worden van de club.
Tijdens de beginners training leren ze sturen met de gesponsorde clubauto's, geen extra kosten. De auto's onderhouden ze natuurlijk.
Als meer kunnen gaan ze naar een ander tijdsblok op de woensdag.
Als ze wat willen veranderen aan de auto moeten ze zelf een auto kopen bij de sponsors en gaan ze in een ander tijdsblok rijden.
Als ze beter gaan sturen willen ze natuurlijk harder en dan moeten ze zelf een auto kopen dan zal snel een sponsor in beeld springen.
In de tijd zullen ze doorstomen naar de electroavonden met hun eigen auto.

In de weekeinden rijden ze competitie tegen elkaar en tegen anderen.
Het is de bedoeling dat er meer omzet bij de sponsors wordt gecreeerd.
De kinderen worden op de woensdagen opgeleid tot volwaardige racer.

De bemanning (leraren, demo'ers) van het concept is denkelijk moeilijk.
Misschien een gesponsorde leraar...een pro???

Het is maar een idee.

Mvg,

Theo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat de trend toch elektro is. Simpel kosten.

Ik denk meer aan een ander beginners concept. Waarbij sponsoring de sleutel moet zijn.

De club koopt/krijgt(via sponsoring) een eenheids elektro auto voor de beginner.

In jouw ogen misschien electro.... Je zult verbaasd staan hoeveel 1:10 RTR brandstof onroad auto's er rond rijden. Er zijn al duizenden HPI RS4 auto's te vinden. En vergeet niet dat electro daartegen nog een hoop extra kosten kent zoals bv. een snellader die veel RTR rijders vaak niet hebben.
Maar als je dat topic had doorgenomen hadden er inweze ruim 30 man toegezegd maar puntje bij paaltje zijn de meesten afgehaakt.

Om ook even op sponsoring te komen. De baanbrekers heeft een aantal jaar een junior cup gehouden, er moest verplicht met een 19t element en een 5 cellen accu gereden worden. Er werden vanuit vele hoeken afgedankte auto's, banden en electronica voor weinig aangeboden. De club zorgde voor de bodies in een simpele kleur gespoten (iedere body een eigen kleur).
Vandaag de dag is hier niet veel meer van over maar de paar junioren die er nog rijden rijden nu mee in de 13.5T stock klasse.

Als van de 30 toegezegde mensen 3 naar de baan hebt weten te halen vind ik dit een goede score, 10%. Het was 1 initiatief.
Er vallen altijd mensen af. Van de mensen die af gevallen zijn zit het wel in hun hoofd en zullen ze misschien later op het circuit gaan rijden.
Ik denk dat je er te pessimistisch naar kijkt. 3 valt tegen dus we doen het niet meer.

In mijn ideetje laat je kinderen zonder auto (en snellader) proeven aan het RC rijden. Als er een klein percentage elke keer doorgaat (verslaafd raakt). Krijg je op de lange duur een grote aanwas. Het is iets van een lange adem.

Er zullen altijd kinderen afvallen als de ouders horen wat ze moeten kopen om een eigen auto te hebben. Sommige ouders hebben die investering wel over voor hun kind daar zal je realistisch in moeten zijn.

EN als ze ooit als kind zijn wezen racen komen ze misschien later nog een keer terug om er aan te beginnen.

In Deventer bij Hotwheels lijkt het dit seizoen een leuke mix te worden: de jongste rijders (al vanaf een jaar of 7) rijden in de TT-01 silvercan klasse, er is een stock klasse voor 4wd toerwagens met een 13.5 motor en regelaar in de blinky mode en er is een (flink groeiende!!) F1 klasse met brushed motoren. Voor ieder wat wils dus. Tijdens de eerste wedstrijd was er in elke klasse een leuk aantal deelnemers. Zo simpel kan het dus ook..

Kom eens kijken tijdens de Open Clubwedstrijd op 27 mei!!

Groet,
Marcel

Tja, het is ook maar een idee.

Ik ga mijn oude TA-04 van de kast afhalen shoonmaken en aan mijn zoontje Mads (8) geven zodat hij er mee over het circuit kan rijden en leren sturen.
Zo komt er ook nieuwe aanwas.

Back