Aller eerst, kijk eens op de volgende site.
Daar zie je ook een hawk, maar dan ontworpen speciaal voor EDF.
http://home.vrweb.de/schuebeler.impeller/hawk_e.html
De spanwijdte van het model op de site is precies hetzelfde. De lengte is iets anders. Maar dit geeft inderdaad aan, dat het met een midifan moet lukken.
Je kan ook lezen in hun verhaal, dat ze een 8S aandrijving aanbevelen. Dit komt omdat er retracts in het model zit. En dit bij het opstijgen dus wat meer power vraagt.
Kwa aanraden setup. Dat is afhankelijk wat je ervoor wilt uitgeven. Want als je de 8S met de lehner neemt die zij zeggen. Dan kost het aardig wat. Is dit te prijzig. Dan is met merk MEGA een uitkomst. Dit zijn goede motoren, tegen een redelijke prijs. Afhankelijk of je dan retracts wilt of niet, kun je je motor kiezen.
Zou je zonder retracts gaan, dan zou ik in jouw geval voor een 6S motor gaan (omdat je hierboven zegt, dat het waarschijnlijk niet op 3S gaat vliegen, neem ik aan dat je al een ander toestel hebt dat op 3S vliegt? en als je dan 2x 3S pakketten neemt. Dan kan je de pakketten in meerdere toestellen gebruiken. Dit kan natuurlijk ook bij 2x 4S)
Ook zou ik het binnenwerk van jouw hawk eens goed nakijken. Zitten er van die dikke stevige triplex spanten in? Afhankelijk waar ze zitten, heb je ze niet meer nodig, of kan je ze lichter maken. Want die spanten zijn ontworpen voor een trillende brandstof motor, of de krachten van een turbine.
MIsschien is het ook aan te raden, om nieuwe inlaten te maken. Ik denk dat de brandstof fan nu in het midden van het toestel zit, en de brandstof tanks ernaast. Ik zou de fan meer naar achteren zetten (richting staart). En dan nieuwe inlaten maken, zodat je je lipo's tussen de inlaten kwijt kan. Dan heb je ook veel meer ruimte om te schuiven met je accu's zodat je nog steeds een goed zwaartepunt krijgt. Ga je bijvoorbeeld eerst met 6S vliegen en later met 8S, dan kan je de accu meestal makkelijker schuiven, dan als ze klem naast de fan liggen, en tussen de romp
Glasmat opzetten, gaat heel makkelijk met G4. (PU). Dit is zo dun als water. Wel raad ik aan, om eerst het oppervlakte helemaal in te smeren met dit spul, dan het doek erop te doen. En dan met een plastic kaart het spul door het doek wrijven. En waar dan het glas niet meer nat wordt (dus wit blijft, i.p.v. helder), om daar een klein beetje G4 extra aan te brengen. Waarom ik zeg, eerst je oppervlakte insmeren? ik heb bij meerdere modellen mee gemaakt, dat als ik het glas er eerst opleg. En dan de G4 aanbrengen, dat het glas de G4 te veel vasthoud, en de hechting aan de oppervlakte niet zo super is. Doordat dit spul zo dun is al water, wrijf je ook niet de structuur van het glas kapot.
Succes met bouwen, en plaats een foto's als je het toestel hebt.