Aangezien mijn tuin 3D trainertje stuk is (storing

) wou ik een nieuw 60cm, < 200 gram 3D vliegtuig. Ik dacht aan een Ultimate maar die is iets te zwaar. Een shock flyer is ook mogelijk maar ik wil een "echt" model en geen plat geslagen

Dan maar zelf 1 bouwen. Ik kon dezelfde weer bouwen. Opeens herinner ik me dit vliegtuig waar ik afgelopen dinsdag mee vloog. Die vliegt uitzonderlijk goed

Volup recht naar beneden zonder wegvallen. Prophangen met weinig correcties enz. Klinkt als een 3D vliegtuig

Dus 86 = 100%, dan moet 60cm 70% worden. Snel de hele tekening uitgeprint op 70%. Is wel een stuk kleiner opeens

Afgelopen zondag mee begonnen. Vandaag vleugel gemonteerd onder de romp (jaja, 1,5 dag en hij is zo goed als klaar

) Vleugel is afneembaar en hetzelfde idee als het origineel. 3 en 5mm ribben met 3x3 en 3x5 balsa liggers ingedekt met 2mm selitac. 20 gram

Romp is een doos van 3mm depron en stabilo is 5mm depron. 16 gram

Er komt nog wel wat bij maar zal niet veel zijn

Motor word mijn zelfbouw CD-rom project van 34 gram incl alu meenemer. regelaar een Jeti 08P, 3 x 6g servo's, Jeti Rex5 ontvanger, 3s1p KOKAM 350 en 720 lipo's. Geschat totaal gewicht : 180gram.