Electro TT-02 Audi R8

Ik wil iets kopen waarvan ik zeker weet hoe ik het moet aansluiten. Dus ik ga voor NimH.
Ik voel me erg onzeker over lipo.
Lipo is mij vreemd.

Ik heb Nimh altijd zonder problemen gebruikt
 
Ik wil iets kopen waarvan ik zeker weet hoe ik het moet aansluiten. Dus ik ga voor NimH.
Ik voel me erg onzeker over lipo.
Lipo is mij vreemd.

Ik heb Nimh altijd zonder problemen gebruikt

Wat een boer niet kent vreet hij niet?

Wat is er moeilijk aan de prlug met de 2 dikke draden gewoon op de laadpoort en de stekker met de dunne draden op de balance poort? Dat is echt alles, kan niet missen. Maar ga lekker met NiMh in zee, maar kom dan niet zeuren dat je accu staat te koken en je niet aan de te verwachten prestaties komt.
 
1009 gram




upload_2023-9-12_23-13-53.jpeg
 
Jouw "tamiya batterij" is geen tamiya.
dat is een Gens Ace (merk)

wel een goed merk overigens.
in dit geval met een tamiya stekker.

die lader zou ik heel snel vergeten.
pak iets simpels.
https://www.conrad.nl/nl/p/skyrc-b6...VkhP8CeyDm5r-un0aQCgkduASHRoRq9caAovZEALw_wcB
als voorbeeld.
moet je met name de laadkabel voor jouw type stekker bij kopen, en misschien een balanceerbordje (waar je dus dat kleine kabeltje op aansluit)
iets waar ze je in een modelwinkel makkelijk mee kunnen helpen.


Dankje well.

Met dit lader ik begrijp alles.Ik ga deze kopen en een lipo batterij. Maar een ding wet ik niet. Is dit alleen en balance controller of heb ik en ook oplader nodig?

Wat ik niet begreep was dat sommige lipo-batterijen 3 draden hebben en sommige 7. En ik zag geen lipo-balansmodules met de juiste plug. Maar deze heeft wat ik nodig heb


https://www.conrad.nl/nl/p/skyrc-b6...VkhP8CeyDm5r-un0aQCgkduASHRoRq9caAovZEALw_wcB
 
Ik heb een YouTube-video gezien over deze oplader.

Deze oplader heeft twee ingebouwde balanscontrole voor lipo. Nu begrijp ik alles.
Ik ga lipo kopen.



AIL4fc9gxKhUtXHkzpELj32HBF4wa5k69UpWMIdu7cEwvDWtmX4wGKlbQUZzOX1eawkQinTZsnYiAJNfz7bm4Zv0uxiyxh99pPQNjd3NYcpwZyYYepSW21tdPOXoNmDFzBRBlM5ihIvPpPGD14N-RoNfZMKgTgBb9d_QhC74jDXyhT66Iu4THrVf1cMeMQy51J_x0GGvGuguYf9BKRlwzJa0lbSX5xFJ97V_lwFsVM_z1YGsOI1EGnxntOR2GW1PgAQj4Swj0RWofvSbjImKNiNL0IK8gY1N1-CpayNGS-fVp58nIbqckjf8sXWev1QQ6lw9A4wrADMiuJIv_fyhcIpkIKEZvBY-DA04ol-u7l9jyKPLbPD_iv6oTb1iN6U4OYv_wpGWURj8kWmktHOK2kfU6kG7JMWGq6l_ZPwxNPHA6kKhLwmE4xXCQ5uo3_Mgy_yxPvQLZ0WyhppKS3O05ibORSTFS9dB__oGmOfu8MVZr8SCTiteT_pvv0YaW0nGO929sM7IE_wUymnKWid4DVZmFnCxU0Fp0_WoL-t4COWIBhW0KpF1EpjZis79xfn9Rruc4sOwzyiGzDQVQSPlL7auRbMZU2qtzSnI6Z1l4u4K4Lh-eHcCq0aLjwoFPVOQO_dizhTz8oBBfoI5YH9oaCyGxPfp0Kj8hutYw8U9m46KS08BKHqDgYVEsCC97juB4F0Qak4_cWdyfIItBuPapwQJ1TXV9qbzAJfyj33areqHZYFhMr0dNLGT-FY98FIRUg2RP4xVV8CDXVh2bdod7uTXm06DE3arohOf7vY-I7Oclj1cogavBJ3qWcTbvviTxMelG_OjoPFWjep2kZS32Vmchodck0ilwo-J348rEYev9GENUQnJlNoLFODQFxyJotJASDClEJLACm3Jr4QfDqCQ6uLzvGAPRUjTsCDXNbZFQiN7Ghj9d7hC2shqzaCqtZQf-nMfbH6r0yRpBlnO9LfeEZbHhevPPS2S=w919-h919-s-no
 

Bijlagen

  • upload_2023-9-12_23-44-11.jpeg
    upload_2023-9-12_23-44-11.jpeg
    123 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
korte uitleg lipo:
lipo is een andere techniek dan nimh.
lipo is gevoelig voor overladen en onder een bepaald voltage leeg trekken.
aangeraden is om een accu niet lager dan 3,5 volt per cel leeg te maken.
onder de 2,4 volt per cel gaan alle laders in alarm, en heeft de lipo schade.

daarom zijn lipo laders ook uitgebreider, er moet meer in de gaten worden gehouden.
Lipo's hebben 2 stekkers.
1 voor de hoofdaansluiting. Gewoon + en -, dikke kabels
1 voor balanceren. de balanceerstekker heeft 1 draad meer dan het aantal cellen. dus een 3 cel lipo heeft 4 draden in die stekker.
meestal gaan laders standaard voor max 6 cellen, dus heb je 7 van die kleine pinnetjes.

De hoofdaansluiting heeft een type stekker, dat kan een tamyia plug zijn, een traxxas stekker, ec60, dean etc.
Daar heb je allemaal aansluitkabels voor.
Op die B6 kun je die aansluitkabels zo kopen, op zo'n kabel zitten 2 banaanstekkers voor in de lader, en de gepaste stekkeraansluiting voor jouw accu.
Balanceren zit er standaard op.

daarna plug je een balanceerbord in de passende aansluiting op de lader.
zo'n bord moet je er meestal bij kopen.


De lader waar jij iedere keer naar terug gaat, heeft geen standaard laadkabel aansluiting.
dus je moet dan zelf wat maken, of de stekkers op de auto en accu aanpassen. Zo te zien kan daar nl alleen EC60 rechtstreeks in.

Die balanscontrole die er 2 keer in zit, dat zit er 2 keer in omdat het aan de binnenkant 2 opladers zijn.
dus je kunt 2 batterijen tegelijk opladen.
 
Goenoeg over batterijen. Nu teurg over mijn auto. ¨

De Audi R8 is te lang in front voor de originele bumper en daroom ik heb een nieuw bumper nodig. Ik heb dit XL-bumper gekocht

upload_2023-9-13_20-23-7.jpeg
 
Het komt veel meer option-onderdelen in aluminium,staal en Carbon de volgende week.

Differeials moet 100% van Metal zijn en ik wacht voor Carbon upper-chassis, Carbon batterij holder, Carbon bumper mount voor en achter en aandrijfas met kruiskoppeling. En vier tandwielen van staal.

sommige onderdelen in aluminium moeten vervangen worden door onderdelen in carbon

maar chassis gaat van plastic zijn. Ik vind Carbon chassis een downgrade.

Met een carbon chassis blijven veel dingen onbeschermd en kunnen er zand en stenen binnenkomen
 
Laatst bewerkt:
Een carbon chassis is meestal stijver, elk zijn voorkeur.

Ben je met alle alu of stalen tandwielen niet bang voor veel extra lawaai, of stoort je dat niet?
 
Een carbon chassis is meestal stijver, elk zijn voorkeur.

Ben je met alle alu of stalen tandwielen niet bang voor veel extra lawaai, of stoort je dat niet?


ja, het is waar dat carbon stijver is dan plastic en aluminium.
Het is de vorm van het carbonchassis dat ik bekritiseer, niet de stijfheid. het plastic chassis beschermt tegen stenen en zand, maar het carbon chassis niet.


met zoveel tandwielen van metaal... maakt hij in ieder geval minder geluid dan een nitro-auto.
 
ja, het is waar dat carbon stijver is dan plastic en aluminium.
Het is de vorm van het carbonchassis dat ik bekritiseer, niet de stijfheid. het plastic chassis beschermt tegen stenen en zand, maar het carbon chassis niet.

met zoveel tandwielen van metaal... maakt hij in ieder geval minder geluid dan een nitro-auto.

Er komt altijd vuil en stenen in je chassis, een badkuip zal echt niet alles tegen houden.
Tandwielen van "metaal" maakt altijd meer herrie dan van kunststof en het is ook niet gezegd dat metalen tandwielen het langer uithouden. En minder geluid dan een brandstofauto.... prrrrffff..... tuurlijk!
 
Er komt altijd vuil en stenen in je chassis, een badkuip zal echt niet alles tegen houden.
Tandwielen van "metaal" maakt altijd meer herrie dan van kunststof en het is ook niet gezegd dat metalen tandwielen het langer uithouden. En minder geluid dan een brandstofauto.... prrrrffff..... tuurlijk!

als if doen grease in tussende tanwielen han het gaat goed werken. Grease is erg belangrijk als Ik metalen tandewielen heb.
Sommige tandwielen op mijn model zijn van staal en sommige van aluminium.

Straks Ik ga nieuw differentals maken met 100% metal. (Aluminium en staal) Onderdelen light op het postkantor.

Mijn schaal 1:5 benzine Autos gehad alleen tandwielen van metal. En dat was geen extra option-onderdelen.

Ik heb bijna geen ervaring met elektrische auto's.
 
als if doen grease in tussende tanwielen han het gaat goed werken. Grease is erg belangrijk als Ik metalen tandewielen heb.
Sommige tandwielen op mijn model zijn van staal en sommige van aluminium.

Straks Ik ga nieuw differentals maken met 100% metal. (Aluminium en staal) Onderdelen light op postkantor.

Mijn schaal 1:5 Autos gehad alleen tandwielen van metal. En dat was geen extra option-onderdelen.
 
als if doen grease in tussende tanwielen han het gaat goed werken. Grease is erg belangrijk als Ik metalen tandewielen heb.
Sommige tandwielen op mijn model zijn van staal en sommige van aluminium.

Straks Ik ga nieuw differentals maken met 100% metal. (Aluminium en staal) Onderdelen light op postkantor.

Mijn schaal 1:5 Autos gehad alleen tandwielen van metal. En dat was geen extra option-onderdelen.
 
Ik vind het een betje raar te ga van schaal 1:5 benzine tot 1:10 electro.
Maar toen ik in Noorwegen gewoon het was een professioneel race track for RC-autos dicht bij.
 
Back
Top