(electro)vliegen omgeving Zwolle, waar?

Hoi allemaal,

Ik woon in Holtenbroek en eerder vloog ik - als ik even een paar vluchtjes wilde maken - altijd op de locatie van oud CSV op de doorgaande weg tussen de AA- landen en Stadshagen. Helaas zijn ze daar een nieuwe sporthal/tribune aan het aanleggen. Ook stond ik wel eens bij nieuw CSV in Stadshagen maar daar komt nu een nieuwe wijk. Helaas is ook 'mijn' veldje op de Hessenpoort ondertussen grotendeels volgebouwd.

Is er iemand (in de buurt van) Zwolle die een andere locatie weet? Ik hou me in ieder geval aanbevolen. Gemaaid gras is prima, geasfalteerd is prima. Alleen een beetje vlak is wel prettig ivm werpen van de DLG's.

En ja, ik weet dat ik twee verenigingen vlak in de buurt heb (Kampen en Dalfsen) maar ik ben niet zo'n verenigingsmens...

Ik vlieg zelf geregeld bij de Rova.. Grote braakliggende velden zijn daar. Helaas niet mooi vlak, dus rollende start/landing is moeilijk..
Er is ook wel wat asfalt te vinden daar, maar mooi straatlantarens staan daar langs :)

Anyhow.. je kunt et vrijwel altijd ongestoord vliegen...

Ga eens kijken bij Friendship in Dalfsen. Fijne vereniging met prima veld en heel veel know how.
Zul je geen spijt van krijgen

Ongestoord.. Ik weet het niet. Wel qua mensen maar niet wat betreft straling. Teveel hoogspanningsmasten in de buurt naar mijn smaak. Tussen lantaarns landen zal geen probleem zijn en het is er lekker thermisch (vlieg er wel eens met de DLG's).

Ongestoord.. Ik weet het niet. Wel qua mensen maar niet wat betreft straling. Teveel hoogspanningsmasten in de buurt naar mijn smaak. Tussen lantaarns landen zal geen probleem zijn en het is er lekker thermisch (vlieg er wel eens met de DLG's).

Straling voor jezelf bedoel je? Of je vliegtuig?
Ik heb er (met Futaba zender) nooit iets qua storing gemerkt..

Anyhow.. rijd der een keer heen.. Je zult zien dat er vrij veel velden zijn daar.. Ook wel verder van de hoogspanningsmasten vandaan..

Hallo,

ben zelf ook niet zo'n verenegingsmens,

Ik vlieg regelmatig bij het grote braakliggende terrein vlak bij de ROVA, is een zeer ruime locatie waar je niemand lastigvalt, ben er meestal op de zondagochtend om een uur of 09.00 uur. ik vlieg helicopter dus heb niet een vlak terrein nodig zoals jij, neem soms en maaier me om even wat ruime te maken

Ik heb ook op youtube filmpjes ervan staan, zoek maar eens op hessenpoort en helicopter dan vindt je ze wel, kun je en goed indruk krijgen van de situatie ter plaatse

ps. vorige week was ik daar en passeerde de politie mij tevallig nadat ze iemand staane hadden gehouden met een verkeerd beladen voertuig, geen probleem en werd niet aangesproken, is ook logisch omdat de plaatselijke verordening dit ook niet verbiedt!

veel succes en misschien tot ziens!

Een beetje off topic, maar kijk ook eens op Welkom op RC Zwolle.
Daar zitten ook een paar vliegers, misschien dat die wat weten?

Ruud

EDIT : Ik zie dat de vlieger/piloot op RCZwolle DutchRC is.
Sorry.

Back