electro voor airship

• Topicstarter Topicstarter bnuiten
  • Startdatum Startdatum
B

bnuiten

Guest
Hooi,

Ik ben bezig met het bouwen van een model luchtschip.
Nu ben ik slecht op de hoogte welke moters/props/regelaars/accu/zender/ontvanger ik moet kiezen voor de juiste combinaties.
Wat zijn de standaard regels precies qua A/V ed?

A/V ampére voltage?

Begin eerst een even te vertellen wat voor een model je de lucht in wilt sturen. Das wel handig. Ook even vertellen wat de besturing wordt. 2 motoren langs de romp, of misschien wel één in het staartstuk. Voorin de neus zie je ook wel eens.

Ik weet niet hoe groot je "luchtschip" wordt, maar ik denk dat je in de richting van 2x Graupner Speed 400 7.2 volt moet gaan denken. Dit met 2x een 10 ampere regelaar van Robbe of Castle Creation of een ander merk. En aangezien je niet hele bakken vermogen nodig hebt (vandaar ook Speed motoren in de 7.2 volt range) zit ik dan te denken aan 2x lithium polymeer cellen van 2000Mah (graupner of ander merk)

En als het geld in je achtertuin groeit, of je wilt gewoon een schip dat goed in orde is en je liever wat meer geld uitgeeft voor wat meer kwalliteit kun je ook kiezen voor borstellooze motoren. Per motor een regelaar is de regel dan. En als je de prijs van een borstel motor met regelaar maal 2.5 doet zit je in de richting van de prijs van een borstellooze set.

Als je wat meer informatie kunt geven denk ik dat er wel wat meer mensen wakker schieten met tips.

suc6.

Met helium kan je 1 gram per liter tillen. Dat bepaald hoe zwaar de apparatuur mag wegen of als je uit gaat van de apperatuur hoe groot het luchtschip moet worden.

Borsteloos is niet nodig voor een luchtschip. Vermogen heb je namelijk niet echt nodig, en voor de vluchtduur hoef je het ook al niet te doen.
Als je motoren niet te zwaar belast is zelfs rendement niet echt van belang, als het maar niet te warm wordt door totale verlies warmte. Op die manier kan je lichtere motoren gebruiken, maar dan op lagere spanning (accu ook weer lichter).

Tip:
Als je een goedkoop mini luchtschip wilt hebben koop dan een party ballon en hang er de spullen van het blokker vliegtuigje (X-flying wing -X-twin) aan. Accu + motor en elektronika zal iets van 10-15 gram zijn. 20 liter ballon nodig denk ik.
Heb je alles compleet en nog erg licht ook.

Hallo,
Ik vlieg zelf soms met een RC-blimp hiervoor heb je wel speciale spullen nodig zo is het handig als je regelaars hebt die ook achteruit kunnen dit kun je doen met servo-electronica.
motoren zijn niet zo groot je hebt maar weinig vermogen nodig.
Helium is het grootste probleem vertel me je lever adress.
laatste opmerking buiten vliegen wordt erg lastig met een RC-blimp tenzij je blimps van 3 meter gaat maken.

ik heb ook plannen om een zeppelin te bouwen.
ik zag er een op de beurs in dortmund ik wil er een van +/- 3.5 meter.
wat voor matriaal gebruik je hier voor en zijn er ergens tekeningen van

Gr. Rob

waarom gebruikt men geen waterstof? Ok, het is explosief maar het is gemakkelijker te maken en heeft meer draagkracht
dat laatste denk ik omdat lucht een massadichtheid heeft van 1.293 kg/m³ helium 0.1785 kg/m³ en waterstof 0.0899 kg/m³

gewoon zorgen da je alles wat een vonkje kan geven ver van je waterstof houdt

of ligt dat niet zo simpel?

Back