Electro vs Brandstof motoren

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 5 okt 2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Zou je een vergelijking kunnen maken tussen electro motoren en Brandstof ..

    Bij 2.11 CC vs 15 Wikkelingen (niet naar logica kijken, is maar een voorbeeld)

    Zou dit kunnen ??
    Misschien klinkt het stom, maar het is gewoon om te weten! 8)
     
  2. Qlone

    Qlone Guest

    Zo'n vergelijking is erg moeilijk te maken. Zelfs al zouden de motoren een gelijk vermogen hebben, dan nog hebben ze andere specificaties voor wat betreft koppel, toerental etc...
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn te veel verschillende types brandstofmotoren van tam tot snel terwijl een elektromotoren met een gegeven aantal wikkelingen ongeveer even snel zijn.

    Dan heeft een electromotor de beste koppel bij 0 toeren terwijl het bij een brandstof meesta op 2/3 van het maximale toerental zit..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hmm..wordt ik nog niet wijzer van..iemand anders?
     
  5. Qlone

    Qlone Guest

    Dan moet je je vraag duidelijker stellen :)
    (Er zijn nu 2 mensen die zeggen 'nee, je kan geen directe vergelijking maken', wat is daar niet duidelijk aan?)
     
  6. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Je zou het uitgangsvermogen (in Watts) van beide soorten motoren kunnen nemen als uitgangspunt maar feit blijft dat het totaal verschillende motoren zijn.

    Bovendien klopt de fabrieksopgave van het vermogen van brandstofmotoren voor geen meter dus zou je het zelf moeten meten... :?

    Paul
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik bedoel qua snelheid..kan je daar verschil tussen maken?
     
  8. marvin

    marvin Guest

    volgens mij zit je (d-maxx) ook op het rc-racingcars forum, daar staat ergens een filmpje van een tlo1 oid die een tamiya brandstof bij houd 8)
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Dan zou ik eens kijken :)
    --Edit..Welke link :S .. PB me even daar voor (ik denk dat dit niet mag van mod's)--
     
  10. Qlone

    Qlone Guest

    In de 1/10 190 en 200 mm klasse zit er niet eens zo veel verschil in de snelheid tussen electro en brandstofwagentjes. De wat snellere versies van beide zijn aardig aan elkaar gewaagd. De brandstof wagens zijn zwaarder, dus de vermogens van de motoren zijn wel groter, en de uiteindelijke topsnelheid ook, echter zijn de electro's weer sneller met optrekken bij lage snelheden, en wegen die wagentjes haast niets waardoor je met relatief weinig vermogen toch leuke snelheden haalt...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik wil niet vervelend zijn, maar ik hou toch menig Brandstofwagentjes bij :) Mijn wagen trekt sneller op .. (7x3)... Maar ff weer :eek:ntopic:
     
  12. Qlone

    Qlone Guest

    Grmpf... dit is al de 2e keer in dit topic dat iemand hetzelfde zegt als ik en ik toch de indruk krijg dat ze me tegenspreken :?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Wat is het verschil/vergelijking in snelheid dan?

    Bijv ?x? Wikkelingen tegen een 2.11/2.5cc
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Jullie vergelijken appels met peren, doen geen aannames, gaan niet uit van een aantal vaststaande gegevens en praten dus volkomen langs elkaar heen. Zo kan deze discussie nog jaren doorgaan. Over welke motor(en) gaat het (merk/type/principe), welke grootte, welke magneten, welke bedrijfsspanning, welke vertraging? Aantal turns, om welk anker dan? Een TGV gaat sneller dan 300km/uur, ook elektrisch.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oke..Dan mag dit draadje gesloten worden!
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dat was niet de bedoeling, gewoon aangeven waar je over praat, het probleem inperken.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik bedoel..Kan je Electro motoren vergelijken met Brandstof motoren ? (Snelheid, Optrekken)
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    't antwoord was daarover wel duidelijk denk ik
    'nee'...
     
  19. hilbren

    hilbren Guest

    elke motor heeft natuurlijk zijn eigen voordelen, ik ben van mening dat de elektro motoren van tegenwoordig niet minder zijn dan de nitro motoren. en daar kan ron van sommeren wel over meepraten denk ik??

    een elektromotor heeft veel voordelen tov een nitro motor:
    - toeren bereik vanaf o rpm (dus geen koppeling nodig)
    - koppel is ook bij lage toeren redelijk hoog, bij nitro motoren begint het pas leuk te worden als ze 10000rpm draaien ofzo
    - snelheden; met een elektro kun je tegenwoordig ook gewoon 80km/u rijden

    en met de bortelloze motoren heb je ook veeeeeeel minder onderhoud nodig; het werkt en het blijft werken!!!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hmm..dit antwoordt heb ik wat aan :p .. @_CYCLOPS_ dus je ziet dat de vergelijking wel gemaakt kan worden !

    Bedankt hilbren..
     

Deel Deze Pagina