Electromotor LRP te heet

Hallo allemaal,

Ben in het bezit van een Tamiya Volvo 850 BTCC FWD (oudje uit 1996)
Motor: LRP GT3 Turbo 14x2
Regelaar:Carson Zoom 13T
Accu:LRP hyper pack 4000 7.2v en Orion Rocketpack 4700 7.2v
Motortandwiel 26t (overbrengingsverhouding= 6.19)

Nu heb ik sinds kort het probleem dat de motor met de regelaar niet zijn maximaal toerental haalt, en als ik de motor direct op de accu aansluit wel.
Daarbij ook nog het probleem dat de motor direct gloeiend heet wordt.

(De dag ervoor heb ik ongeveer 20 min lang goed en hard kunnen rijden)

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Zou dit aan de overbrengingsverhouding kunnen liggen? (misschien te hoog?)
Of is de motor oververhit geraakt en beschadigt?

Wie zou mij kunnen helpen ? :D

mvg,
JP
 
Zou het te maken kunnen hebben dat een 14x2 LRP motor te licht is voor een 4000/4700 ma accu? Zag dat er ook 19x2 17x2 en 12x motoren leverbaar zijn...
wat houdt dit precies in ?
 
Ja hoor is prima, ik heb nog wel een brusless regelaar en motor voor je voor niet al te veel geld. Stuur me anders een pd als je interesse hebt. regelaar is een LRP Stockspec en de motor een 13.5 van Speedpassion.
 
Back
Top