Electronica plaatsing in Trex 550 ?

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Nu mijn heli bijna klaa ris, zit ik even met de plaatsing van mijn electronica.
Waar monteer ik wat ?

Ik heb enkel ervarign met een 450 size. Daar had ik de ontvanger aan de zijkant, en de regelaar aan de andere zijkant, en de gyro boven op de montage van de staart.

Nu kan ik zelf alles uit gaan zoeken, en dat doe ik ook wel, maar ja waarom alles zelf uitvinden als een ander het antwoord mischien al heeft ?

Waar plaats ik mijn ontvanger, regelaar, en gyro het beste in een align trex 550 (v2) Wou een zo netjes en strak geinstalleerde montage. Ik heb al van die servo bescherm hoesjes gekocht.

Alvast bedankt...

Emil

Ik heb het ontvanger plaatje onderin, de gyro onderop op zn kop, tussen bodemplaat en ontvanger plaatje in, en de ontvanger bovenop.
ESC hangt bij mij aan de zijkant ivm koeling.

Ja onderin aan de achterkant ???
Want er zit ook nog voor een optie aan de voorkant, voor dat plaatje....

Moet je ook nog het een en ander reversen als je de gyro op de kop plaatst ???
Lijkt me wel, toch ?

Als je alleen een gyro hebt (dus als je met een flybar vliegt) maakt de plaatsing van de gyro geen fluit uit, zolang hij ergens maar horizontaal staat /hangt
Reversen en dergelijk moet je toch altijd apart even uitzoeken, maar dat heeft puur met correctierichting te maken

Verder, regelaar/motor en de draden zo ver mogelijk weg van de gyro en ontvanger

draden van de servo's niet tegelijk bundelen met de draden van de gyro (of je moet alles apart sleeven, dan maakt het niet zoveel uit)

e.e.a. ivm de storende invloed van stroomvoerende draden op de gyro en ontvanger
zeker de regelaar/motor te kort bij de ontvanger kan een leuke storing geven

Verder pas ik alles gewoon in waar het past.
ontvanger heeft verder niet echt perse een vaste plaats, bij mn 600 ligt hij voorin de neus, bij mn 250 en 450 ligt ie achterin.
Regelaar heb ik bij de 450 en 250 weer voorin liggen, zo kort mogelijk op de motor. liefst het koelblok een tikkie buiten de kap, krijgt hij koeling
Gyro ook gewoon waar het past. onder de staart is een prachtig plekje, maar alle platte horizontale plekken zijn mogelijk

Back