Electronica vervangbaar? 47G

Hallo,

Nu ben ik al geruime tijd bezig in de rc modelbouw, maar stilletjes aan werden de kribbels voor heli's steeds groter en nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt.

Nu zou ik willen beginnen met een Graupner 47G. Ik heb hier op dit forum al meermaals gelezen dat dit een goed beginners heli is. Dus hier zit ik al goed 8) . Maar nu was men vraag: bestaat zo'n heli ook uit een 'vervangbaar' ontvanger - batterij - snelheidsregelaar princiepe? Dus ik wil zeggen als ik bijvoorbeeld later een aparte en betere zender koop, kan ik deze dan ook inbouwen in deze heli? En de standaard ontvanger en zender voor iets anders gebruiken.

Alvast Hartelijk bedankt

Als ik het goed heb zit er op deze heli een 4 in 1 controller. Dat wil zeggen dat de ontvanger, regelaars en gyro in 1 boxje zitten. Nu weet ik niet of het bij deze 4 in 1 controller ook zo is maar vaak kan je de ontvanger scheiden van de rest, misschien dat iemand dit kan bevestigen. Met de juiste kristallen moet je wel je eigen zender kunnen gebruiken.

Ga ook eens kijken naar de lama als je persé een Coaxiaale heli wil hebben.

een aparte en betere zender koop, kan ik deze dan ook inbouwen in deze heli?
Knappe jongen.... :P

De 4in1 is niet deelbaar, je kan echter inderdaad een 35Mhz Futaba kristal met het door jouw zender gebruikte kanaal plaatsen en met je eigen zender vliegen ;)

Heb me direct een stapje moeilijker gewaagd en heb me ipv de 47G , de walkera dragonfly 4 gekocht. Dit is al een 'echte' helicopter.
Heb vandaag men eerste vlucht gemaakt, oef zonder brokken, ben wel niet echt van de grond gekomen maar toch, maar telkens als hij van de grond gaat dan gaat hij telkens naar links of rechts hangen zodat ofwel de rotor tegen de grond komt ofwel hem scheef begint te gaan/vliegen. Iemand soms een idee hoe dit op te lossen?

Ze zeggen wel in de handleiding dat je de 2 servoarmpjes in het 2de gaatje moet steken ipv het standaard laatste als je een beginner bent. Is dit echt beter voor een beginner? en waarom en hoe?

Alvast bedankt

Heb je al Grote microheli-uitleg voor de beginners! gelezen? Daar staat veel nuttige info in. Waarschijnlijk zijn je eerste vragen dan al beantwoord. Verder kan je ook ff zoeken op jouw heli. Kom je ladingen leesvoer tegen. Er zijn namelijk al erg veel mensen tegen dezelfde "beginhobbels" aangelopen :D. Succes!

Tip: Goed afstellen is een must!

Back