Electrospeed wedstrijden in Leusden 10 Mei.

pompebled

Forum veteraan
Op uitnodiging van de Vaargroep Leusden, strijkt het ESH circus zondag 10 mei aanstaande neer in Leusden.
Er wordt gevaren op het vaarwater aan de Bavoortseweg.

Aanvang 10 uur.

Voor degene, die altijd al eens had willen komen kijken/meevaren, maar Zwolle, Zutphen of Hengelo te ver weg vond...

Groeten, Jan.

Zo, de boten staan weer op de plank en de akku's zijn weer nageladen.
Vandaag was een super vaardag!

Schitterende locatie en ideaal weer.
We hebben drie heats in elke klasse gevaren, m'n zoon en ik hebben ons uitgeleefd in de Mono II klasse met in principe overgemotoriseerde boten met superkleine propjes.
De afstemming was op het randje, maar volgas rond de boeien (in een grote cirkel) ging nét... Kicken!

Veel belangstelling en enthousiaste reacties gehad.

Vaargroep Leusden, bedankt!

Groeten, Jan.

Ook van deze kant, nog reuze bedankt dat we hier 's lekker konden varen, mooi vaarplek trouwens! Al waren de onderboeien soms lastig met die snelheden, zo dicht aan de waterkant.. Maar dat heeft ook wel weer iets! Verder was alles goed georganiseerd door Vaargroep Leusden, dus het is zeker wel weer 's voor herhaling vatbaar!

Bij ons heeft ieder lekker gevaren, met weinig problemen eigenlijk op 2 boten na. Jammer van al dat water in de boten van de mini hydro en Mono 1, maar het probleem is al bekend; Het is inderdaad datgene wat ik al meteen vermoedde. Het kon ook haast niet anders, want alleen de motor was veranderd in beide boten en verder niets. Zo zie je maar weer, nog even van tevoren thuis een motor verwisselen en je hebt meteen weer dit soort (naar wij dachten onverwachte) problemen; Je blijft bezig maar we zijn die dag wel weer een stuk wijzer geworden in allerlei klassen, dus we gaan er maar vanuit dat bij een volgende keer het toch weer ietsje beter zal gaan.

Zo, net even de laatste hand gelegd op de koelingen, even met wat siliconenkit verder afgedicht zodat het verder goed kan uitharden.
En die volgende keer gaan we weer een poging wagen in ..... Zutphen op 14 juni op de grote vijver aan het Graaf Ottobad.

En intussen blijven we testen hier op onze vijver, alleen kunnen we geen wedstrijd setup meer testen qua parcours en vaartijd, aangezien we inmiddels de grote scharnierbare houten steiger overdwars erin hebben liggen met ook nog 's een schaalparcours erin voor de schaalvaarders die er het hele jaar in blijft liggen. Tja, ook hier is het geven en nemen!

Groeten,
BJ

Jan, nog bedankt dat je aan mij hebt gedacht en mij hebt uitgenodigd, een eerste goede ervaring met een wedstrijdje FE´s waar ik nog niet aan heb meegedaan, met een ditto dag. Ik voelde me thuis en tussen bekenden. Ik zal voor volgende keer zorgen dat ik een "legal" (met noodstop uitvoering! - heb intussen ook naar de ESH site gekeken) mono II (The new hull is being populated!) om te kijken of ik aan jou of Jappe kan tippen. Boo

Eugene, ik zou zeggen, ik ben benieuwd, ga je gang!

De uitslagen van die dag staan inmiddels op de site hoofdindex
Dan weet je hoeveel rondjes je er uit moet persen om ons achter je te houden...

Groeten, Jan.

Mooie prestaties Jan, ik zie jou naam en die van je zoon wel vaak voorbij komen in de top 3! Gefelciteerd met de mooie resultaten :)

Het klinkt allemaal spannend, misschien dan toch maar eens een wedstrijd monootje bouwen ooit.. eerst de SAW maar eens dit jaar :)

Zijn er ook foto's gemaakt?

groeten Jurriaan

Bedankt Jurriaan,

Er zijn honderden foto's gemaakt en filmpjes, ik wacht even af wat ik daarvan toegestuurd krijg, dan plaats ik er hier een paar.

Hard varen is leuk, maar alleen hard gaan verveelt gauw, het varen in competitieverband maakt het elke keer weer leuk.
Ik stond afgelopen zondag te stuiteren van de adrenaline tijdens de Mono II heats met onze 'ietwat overgemotoriseerde' rompjes...

Groeten, Jan.

Foto's zijn inmiddels ook geplaatst op de ESH site, en dat zijn er heel wat dit keer.

Groeten,
BJ

Back