Electrostatisch spuiten

Hallo,

Zijn er op dit forum ook mensen te vinden die ervaring hebben met elektrostatisch spuiten, en een goede manier weten om zelf een installatie te kunnen maken?

Dat is ook een goede tip. Alleen heb ik mijn instellingen zo staan dat ik dat gedeelte van het forum niet op mijn schermpje te zien krijg. Ik zal dat even aanpassen en de vraag dan daar neer zetten

Laatst bewerkt door een moderator:
Electrostatisch spuiten is overigens een techniek waarbij je de verfdeeltjes een statische lading meegeeft waardoor ze naar het werkstuk worden getrokken. Net zoiets als de truc met de ballon en lange haren

Het is zoals Alwin zegt; poedercoaten. Je veegt het er gewoon vanaf, want daarna moet het de oven in om "gebakken " te worden. Welk model wil je dit aandoen?

Hans

Dat is ook een goede tip. Alleen heb ik mijn instellingen zo staan dat ik dat gedeelte van het forum niet op mijn schermpje te zien krijg....
Andere mogelijkheid Andre: met klik op gebruiksinstellingen (linksboven) zie je alle geabonneerde draadjes met ongelezen berichten. Ongeacht of je betreffende subfora wel/niet wilt zien.
Derde mogelijkheid: abonneren met e-mail notificatie. Discussietools -> abonneren op deze discussie.

Inderdaad poedercoaten maakt ook gebruik van statische electriciteit. Maar het kan ook met nat lak. Dat wordt onder andere toegepast om kantoor meubilair op locatie te spuiten.

Ron, op de pc weet ik de instelling wel te vinden. Maar ik doe het meeste op mijn iphone met tapatalk

Inderdaad poedercoaten maakt ook gebruik van statische electriciteit. Maar het kan ook met nat lak. Dat wordt onder andere toegepast om kantoor meubilair op locatie te spuiten.

Ik dacht dat het alleen kon als je metaal wil spuiten maar weet dit niet zeker.
Zelf heb ik het nooit gezien maar weet wel van het bestaan.
Waarom wil je het gaan doen wat zijn de voordelen? (even een leergierige vraag)

Het kan volgens mij ook alleen op metaal. Ik wil het doen voor een andere hobby van mij. Als het goed is heb je dan geen of in ieder geval veel minder last van overspray en hoef je dus minder af te plakken. Ook zorgt het ervoor dat de verf overal goed bijkomt, ook de minder bereikbare hoekjes.

Ik heb mijn vraag ondertussen ook in de spuitcabine gezet.

Back