Elektrisch aangedreven sportwagen

Dit berichtje wil ik jullie niet onthouden (bron: Het Net)

Run op elektrische supercar

Hard rijden in een milieuvriendelijke superauto. Dat kan met de Tesla Roadster. De sportbolide rijdt op elektriciteit. Het enige nadeel: de Tesla kost honderdduizend Amerikaanse dollars, omgerekend zo'n 79.500 euro.

Maar daar draaien sommige mensen hun hand niet voor om. Dat blijkt uit het feit dat de Tesla Roadster al is uitverkocht voordat 'ie klaar is. De honderd exemplaren die begin 2007 beschikbaar komen, zijn allemaal al gekocht en betaald. Onder de kopers bevinden zich niemand minder dan acteur George Clooney en Google-investeerders Larry Page en Sergey Brin. Ook Arnold Schwarzenegger maakte al een proefrit.

Supersportwagen
Wat maakt de Tesla Roadster zo bijzonder? Ten eerste wordt de tweezitter elektrisch aangedreven. De 6831 lithium ion batterijen kunnen binnen 3,5 uur worden opgeladen, waarna de wagen 375 kilometer kan rijden. 'Tanken' kan via het stopcontact of via het remmen.
Ten tweede hebben elektrische auto's de toekomst, omdat ze efficiënt en milieuvriendelijk zijn. En wie wil er tegenwoordig niet onafhankelijk zijn van olie en benzine?

Ten derde heeft de vierpolige driefasen-motor van de carbon wagen geen onderhoud nodig en zijn de prestaties van de supersportwagen fantastisch. De acceleratie is 4,0 seconden en de topsnelheid ligt op 210 kilometer per uur.

b_tesla_350x240.jpg

Ik vind de prijs eigenlijk best meevallen, wel jammer dat er geen modellen meegenomen kunnen worden :wink:

Ik vind de prijs ook nog wel meevallen voor zoiets. :)

Zeker als er 6831 lion accu's in zitten. 8O
Dat is €11,64 per cel :lol:
inkoopactie 8O ;)

En dan verloten we de rest van de auto onder de deelnemers :wink:

Wel een regelrechte BOM.

Al Qaeda concept? Grens overrijden, ombouwen voor kortsluiting en missie geslaagd.

haha denk dat dat ding vol zit met zekeringen,,,, hmm kogels werken als vervvanging voor zekeringen getest door mythbusters :lol:

nog paar afgaande kogels erbij feestje compleet

Rhelie zei:
Ik vind de prijs eigenlijk best meevallen, wel jammer dat er geen modellen meegenomen kunnen worden :wink:

Modellen? 1 (super)model kan toch mooi naast je zitten? :P Als ze wil instappen natuurlijk. :roll:

Back