Elektrisch deel fairmount alpine

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door peterwestdorp, 15 jan 2019.

  1. peterwestdorp

    peterwestdorp

    Lid geworden:
    2 jan 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Sint annaland Zeeland
    Hallo allemaal

    Zeer binnenkort ga ik een fairmount alphine kopen van bb

    Nu staan er enorm veel topics over de deze boot alleen zijn deze allemaal wat ouder als het gaat over het elektrisch deel.

    Graag wil ik nu alvast alles samenstellen zodat ik straks vollop vooruit kan

    Kan iemand mij vertellen wat goed en betaalbaar is om deze boot varende te krijgen.

    Zoals motoren,regelaars,afstandbediening minimaal 10ch,accu's

    Wie helpt me

    Alvast bedankt..

    Groeten peter
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Peter, Welkom op het Forum. Begin eerst eens met de boot zelf en zoek dan de spullen erbij. Dat werkt veel beter en geeft veel meer inzicht. En het bouwen is geen wedstrijd, maar een soort proces waarin hoofd en handen elkaar aanvullen. Soms kost het wat meer tijd om uit te vinden/zoeken hoe je verder wilt. Heb je daar geen zin in, koop dan een kant en klare bouwdoos, waarbij je alleen nog hoeft te monteren. Alleen op die manier ben je zeker dat alles een vaste plaats heeft en dat het ook past. Stel dat je er na een poosje achter komt dat modelbouwen niet echt je ding is. Dan zit je met een heleboel dure spullen, waar je nooit aan toegekomen bent. Snap best wel dat al die werkende techniek veel meer indruk maakt dan een kale romp, maar wens je veel wijsheid en bouwplezier. Gr. Klaas.
     
  3. peterwestdorp

    peterwestdorp

    Lid geworden:
    2 jan 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Sint annaland Zeeland
    Beste Klaas

    Dankjewel voor je reactie,
    Verstandig inderdaad zo had ik er nog niet naar gekeken.

    Ik ga beginnen met het schip te kopen en de boegschroef ik begreep dat die wel erg handig is aan het begin en dan gaan we steeds een beetje verder

    Welke houtlijm kan ik volgens u het beste kopen ?
    Groeten Peter
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Peter, Watervaste houtlijm van Bison heb ik goede ervaringen mee. Heb er erg in dat je de boegschroef zo inbouwt dat er nog onderhoud aan gepleegd kan worden. Veel bouwplezier gewenst. Fijn gevoel om iets onder je handen te zien groeien. En hou een bouwverslag bij. Het zet in je bovenkamer de dingen nog eens op een rij en meestal krijg je een hoop advies en soms ook wel wat kritiek (maar ook daar weet je mee om te gaan). En al doende bouw je ervaring op. Succes verder. Gr. Klaas.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En blader/lees ook wat andere bouwverslagen. Beter om van andermans fouten te leren dan van je eigen fouten :D
    En vooral de stickies/FAQs, vastgepind bovenaan in diverse subfora, ze zullen je veel vragen, tijd, zoekwerk, geld en frustratie besparen.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2019
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Regio/provincie/woonplaats
    Het kan ook zeer handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel te vermelden, dan kan iedereen dat altijd links naast je berichten zien. Voor helpende handjes, drinkgelagen, verwijzingen naar hobby-locaties, clubs en winkels, of gewoon een schouder om op uit te huilen.

    Conversaties versus profielposts
    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
    Of je start een conversatie/PB door rechtsboven op een pagina te klikken op Postvak In → Conversaties → Start Nieuwe Conversatie.
    Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die berichten zijn openbaar op jouw @peterwestdorp profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.

    Notificaties/meldingen
    Voor privébericht/conversaties/discussies kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. antwoorden in discussie niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een reactie/privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2019
  7. jan261162

    jan261162

    Lid geworden:
    18 apr 2015
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Meppel, Drenthe
    Allemaal bedankt voor de reacties ik ga hier naar kijken en uitproberen. Ik ga de resultaten hier plaatsen.
    Met vriendelijke groet,
    Jan 261162 uit omgeving Drenthe
     
  8. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Jammer dat Peter niets meer laat horen. En hij was zo enthousiast. Gr. Klaas.
     
  9. peterwestdorp

    peterwestdorp

    Lid geworden:
    2 jan 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Sint annaland Zeeland
    Klopt helemaal klaas maar ik ben nog steeds enthousiast hoor
    Ik ben druk bezig geweest de afgelopen tijd de romp is klaar met houtwerk ik kan nu gaan schuren en plamuren.
    Maar heb het inderdaad niet bijgehouden op het forum sorry hiervoor ik zal morgen wat fotos maken en deze hier delen

    Groeten Peter
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Hoe meer mensen meekijken, hoe eerder eventuele bouwfoutjes of mogelijke verbeteringen ontdekt worden.
    Ze zijn dan nog makkelijk te corrigeren.
     
  11. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Fijn om te horen dat de bouw vordert Peter! Het bijhouden van een bouwverslag werkt in je voordeel. Zoals Ron al noemt krijg je advies, ook wel eens in de vorm van commentaar. Maar daar moet je doorheen kijken en desondanks je voordeel mee doen. Bij het schrijven ga je voor jezelf nog eens door het proces en zet dingen op een rij. En bedenkt de volgende stap(pen). Maar laat eerst maar eens wat foto's zien. Gr. Klaas.
     
  12. peterwestdorp

    peterwestdorp

    Lid geworden:
    2 jan 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Sint annaland Zeeland
    Zoals gezegd hierbij de fotos
    het is nu wachten op het elektrische deel,
    En de romp kan ik gaan schuren en plamuren
    Eerst wilde ik alles schuren dan alles in de G4 zetten om daarna epoxy plamuur te gaan gebruiken.

    Dit is de juiste volgorde toch ?

    Groeten..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Is inderdaad de juiste volgorde,
    Vergeet ook de binnen zijde niet in de G4 te zetten.
    Dit gaat eenvoudig na eerst de buiten zijde gedaan te hebben giet je een ongeveer gelijke hoeveelheid G4 in de romp en laatje dit heen en weer lopen tot het in alle hoekjes en kieren zit.
    Mocht je ooit toch water in de romp krijgen hoef je niet te panikeren over het opzwellen van het hout.
    Epoxy plamuur is prima maar denk erom dat zowel de plamuur als de G4 minstens buiten aanbrengt en schuurt met dan nog de nodige beschermingsmiddelen ( handschoenen en mondmasker) .
    succes met het vervolg, Marc
     
    peterwestdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina