Elektrische buggy of truggy

Wat voor bruin of wit brood kan jij mij aanraden?
Zelfde vraag,
Met meer info kan je vraag beantwoord worden

Hij bedoelt dat je meer info moet geven over wat je wilt. Een kit (die je zlef in elkaar moet zetten) of een rtr (ready to ride). En je budget. En of je wedstrijden wilt rijden enzo.

Ik heb zelf een HPI e-firestorm, en dat is een zeer goede auto. Beste goed op het circuit en ook goed en bashen. Als je snel wilt gaan en bashen kan je beter een Traxxas rustler nemen. En wil je alleen maar race dan kan je een Team Assoiated T4 nemen.
De Traxxas slash schijnt ook zeer degelijk te zijn

mvg Bram

Hij bedoelt dat je meer info moet geven over wat je wilt. Een kit (die je zlef in elkaar moet zetten) of een rtr (ready to ride). En je budget. En of je wedstrijden wilt rijden enzo.

Ik heb zelf een HPI e-firestorm, en dat is een zeer goede auto. Beste goed op het circuit en ook goed en bashen. Als je snel wilt gaan en bashen kan je beter een Traxxas rustler nemen. En wil je alleen maar race dan kan je een Team Assoiated T4 nemen.
De Traxxas slash schijnt ook zeer degelijk te zijn

mvg Bram

Helemaal niet het beste opscheppertje, heel veel mensen met veel verstand zeggen dat de e-firestorm een slechte wegligging heeft en de zender en electronica is prut. Dus omdat allemaal nieuw te kopen..

Koop een Traxxas Slash, waterproof en heel sterk

Helemaal niet het beste opscheppertje, heel veel mensen met veel verstand zeggen dat de e-firestorm een slechte wegligging heeft en de zender en electronica is prut. Dus omdat allemaal nieuw te kopen..

Koop een Traxxas Slash, waterproof en heel sterk

Wegligging is prima van de firestorm, ook een kwestie van je afstelling, dus of ze er nou "zoveel" verstand van hebben...., en dan wel een slash aanraden.... deze "ligt" inderdaad graag op de weg, het liefst op zijn dak. Wel een heel leuke auto om mee te rijden, maar goed is anders. Leuk dat je Fan bent van de Slash, maar ga daar geen anderen voor afbranden.

Voor de topic starter, er zijn erg veel truggy/buggy modellen beschikbaar. Ik zou je voor Bashen een Truggy aanraden. Over de Losi kan ik je helaas weinig vertellen, zelf geen ervaring mee. Wel zou ik kijken naar een model waarvoor de onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn, wellicht is er een winkel in de buurt, waar je eerst zou kunnen informeren welke merken zij voeren.

De Losi XXX-CR Competition 2WD Buggy Kit is misschien iets voor jou.

Kan je je berichtenbox op het forum hier eens leegmaken? Ik wou je een pb sturen maar gaat niet wegens hij vol zit bij jou :)

Laatst bewerkt:
tom
wat wil je racen baschen .
een iets grotere auto[slash]
vermogen brushless.lipo,s 4wd 2wd .

met zender, zonder.
en het belangrijkste ,zorg, kijk of de onderdelen voorziening goed is .

groeten wiebe.

Ondertussen heb ik te horen gekregen dat een Losi E-Eight ook een goeie zou zijn, hebben jullie hier ervaring mee?
Heb er zelf eentje aangekocht via MCMracing.com.
Dit is een door MCM samengestelde elektrokit vermits de 8ight van fabriekswege enkel in nitroversie verkocht wordt.
Samenstelling van de LOSK-0800E kit:
- Complete 8ight 2.0 nitrobouwkit waarvan de grote nitro-specifieke onderdelen verwijderd zijn.
- Bijgevoegd: LOSI 8ight electro conversion kit en LOSI 1/8 1700KV BL motor en ESC combo.
De in de 8ight kit inbegrepen body is ook nog steeds de nitroversie (met markeringen voor uitsnijden van de motorcylinderkop/luchtfilter).
Prijs: 560€ zonder stuurservo/zender/ontvanger/LiPo.
Specifieke E-body (aangeraden, met luchtinlaten voor koeling van motor/ESC) voor een 30-tal € beschikbaar.
De 1700KV motor werkt best met een 4S LiPo (instelbaar 3-5S LiPo).
Voor een 5S LiPo raad ik de 1300KV motor aan.
Als stuurservo is de ACE DS-1013 een pefecte combinatie (ultrasnel en krachtig), al moet er i.v.m. de iets grotere hoogte van deze servo een weinig aangepast worden (gebruik van de bijgeleverde LOSI spacers + ACE servogummi's en een apart te kopen ALU servohendel).

Kwalitatief zeer hoogstaande kit, èn bloedsnel.

Hoi Celle,

De box is minder vol nu. :)
Die Losi lijkt me inderdaad wel leuk....

Dus als ik het goed heb voor een 800 euro is zo'n Losi compleet?

Tom

Beste,

Welke elektrische buggy of truggy kunnen jullie mij aanraden?

Om te beginnen, ik reed altijd tamiya, (pajero, mad fighter buggy) maar nu ik brushless heb en heftiger NiMh accu's ver boven de vaak meegeleverde 1800 NiCads... ben ik gaan zoeken naar de meest slijtende delen, de motor gears / tandwielen dus.
Ook het model an sich moet sterk zijn, want ik rijdt offroad, en zo continue-snel mogelijk.

Zelf kwam ik dus uit bij een traxxas slash. Niet te duur, toch metalen gearbox en ook helemaal gelagerd.
De auto zelf kan zeer veel oplazers hebben zonder schade. Let op deze is NIEt 4wd, die zijn er wel, maar duurder.
Echter 2wd is lekkerder kwa onderhoud vind ik inmiddels. Mijn reely 4wd was ellende, elke keer het hele model uit elkaar en 2 x differentielen in en uitelkaar halen en vetten, midden as er af etc.
2wd is sneller want minder weerstand voor de motor, remt uit zichzelf iets minder af enz. Tandwielen toch vervangen? 1 setje ip2 zoals bij 4wd.

Helemaal gaaf vind ik dat de electrodelen ontvanger en esc waterdicht zijn.
Althans voldoende om te rijden in sneeuw, regen, een plas door.
Normaal kan dat niet, want electro en water gaat niet samen !

splash.jpg

TRAXXAS Slash 2wd brushless ready item nr. 5805 - Overview

Zie ook dit topic:
traxxas-slash-topic

En oh ja de rtr versie
(Ready To Run) (dus compleet met radio en servo apparatuur, alleen nog wel accu en oplader met deans stekkers of tamiya > deans verloop plug nodig)
kost +-'s 215 euro

Laatst bewerkt door een moderator:
HPI E-Firestorm, of de Firestorm flux, wel best duur, je kunt ook voor de Acedamy SB-4

Back