Elektrische start voor hpi baja

Bestaat zoiets als een elektrische start voor een hpi baja? Zoiets als bijvoorbeeld powerstart voor de kleinere nitro auto's.

Ben namelijk sterk geinteresseerd in het aankopen van een baja, maar door een spierziekte mis ik behoorlijk wat kracht en weet ik niet als een trekstart optimaal is voor mij. Een Flux zou ook een optie zijn, maar ik kijk op tegen het gebruik van de te dure batterijen.

Alvast bedankt

Er zijn rotostart achtige oplossingen voor met een boormachine te gebruiken...
Precieze fabrikant weet ik niet meer , maar :google: help je daar vast mee verder ;-)

Ja, dat bestaat, enkel is dat vaak erg duur.
Ik zag zojuist een remote start voor 215$(hier), en dan moet er nog een LiPo 7.4volt erbij, nog eens 20-30$ en je moet een 3 kanaal zender hebben.

Roto start bestaat ook, $160(hier), maar dan heb je niet de kosten van een 3 kanaal zender en een LiPo 7.4volt accu, maar wel weer de kosten van een accu boor.
Zou mij niet verbazen als een goedkope accu boor hem niet goed rond krijgt of erger, levensduur ernstig verkort ermee.

Mocht je dit (deels) niet hebben, zijn accu's dus vele malen goedkoper in verhouding.

Dat maakt het nog vrij interessant, ik heb 2 bosch boormachines, eentje waarvan ik weet dat hij brommers kan starten, ruim 50cc met goede compressie, dus dat zal opzich geen probleem zijn.

Dat elektrisch systeem is ook mooi, maar ziet er zwaar uit en weer een hele hoop kabels erbij wat natuurlijk zonde is als je het niet mooi kan wegwerken.

Er is ook een zogenaamde easy starter voor 26cc achtige motoren, hier zit een extra veer in en die helpt je bij het starten.

Gewoon langzaam aan het touwtje trekken in plaats van rukken zoals bij een normale starter. De extra veer wind zich op en zorgt voor een snelle omwenteling om de motor te starten.

In de botenwereld worden ze veel gebruikt!

Hier een voorbeeldje:
http://youtu.be/Cfhjal5C3eE

Hallo,

Op de vario benzine helicopters is optioneel een electrische starter te bouwen, dit pst op de zenoah motor, enkel de trekstarter verwijderen en electrostart plaatsen, mogelijk dat dit een oplossing kan bieden voor je.

Zoek eens op vario benzin elektro start op google of youtube

Succes

Tom

Tsja, of het wat is? een goede motor start in een paar keer trekken dus waarom moet je zo'n starter hebben?

en je kan de compressie ook checken met een trekstarter.

Bestaat zoiets als een elektrische start voor een hpi baja? Zoiets als bijvoorbeeld powerstart voor de kleinere nitro auto's.

Ben namelijk sterk geinteresseerd in het aankopen van een baja, maar door een spierziekte mis ik behoorlijk wat kracht en weet ik niet als een trekstart optimaal is voor mij. Een Flux zou ook een optie zijn, maar ik kijk op tegen het gebruik van de te dure batterijen.

Alvast bedankt

Tsja, of het wat is? een goede motor start in een paar keer trekken dus waarom moet je zo'n starter hebben?

en je kan de compressie ook checken met een trekstarter.

Goed het hele verhaal lezen.........

Moet het mij toch allemaal eens goed bekijken, de flux versie is gewoon niet 2dehands te vinden, terwijl de brandstof versies genoeg te vinden zijn, en nog tegen goede prijzen ook, ze zijn blijkbaar niet erg waardevast?

Uiteindelijk zou ik nog zelfs met een van bovenstaande aanpassingen goedkoper uitkomen dan een nieuwe flux incl batterijen kopen.

Wel even oppassen met de Baja's en goed informeren.
Misschien dat je het weet, maar Rovan, Kings Motor, Shenggi zijn kopieën van de HPI.
Omdat de HPI meer waard is, verkopen velen hun nepperds als HPI wagens.
Of een cloon net zo goed is of slecht, is al vaak besproken en nooit uitgesproken, meningen verschillen hierin ontzettend.

Flux zul je even moeten wachten, soms komen ze langs op Marktplaats, heb ze meen ik voor 700-800 voorbij zien komen.
PK Racing heeft de zomeractie nog lopen, 930 euro nieuw, komt lader en accu's dan nog bij.

Nog nooit iets van gemerkt.
Hij kan uiteindelijk wel een keer breken, maar dat kan de opwind veer in je trekstarter ook overkomen. Bij normaal gebruik gaan ze lang mee in ieder geval.

Misschien maak ik mij zorgen om niets, maar word die veer op den duur niet slapper?

Ik heb de knoop doorgehakt en ga gewoon voor een brandstof baja gaan, het is gewoon allemaal zoveel mooier dan electriciteit. Het starten is het enige probleem en dat ga ik mij ff niet aan het hoofd laten komen, daar zijn genoeg oplossingen voor.

Nu ga ik gewoon nog een keuze moeten maken tussen welke versie, "imitatie" of niet maakt mij niet zoveel uit. Zijn er ergens websites binnen europa waar al deze modellen te bestellen zijn?

Mijn kennis over 2 takt motoren zit wel goed, maar over de baja in het algemeen nog niet zo.

Back