Elektro Charter??

• Topicstarter Topicstarter Ron 01
  • Startdatum Startdatum
@Ron,
ik ben momenteel een Bonnie 20 aan het "bouwen" een ARF hoogdekker met ailerons (ook voor elektro geschikt) van RCM Pelikan. Spanwijdte is iets van 140cm.
Er komt een Typhoon 29/12/10 + Tsunami 30 in (voor maar 115euro!) met iets van een 11x6 en 3s2p 1500mah lipo's (of 3s2p konions 1100mah).
4 servo's hitec hs-81 (en een jeti rex5 mpd).

Landingsgestel is standaard 3-poot maar daar maak ik 2 poot van, dat scheelt in gewicht door de hele construcite van het stuurbare neuswiel + zwaardere servo.

Vlieggewicht zou in mijn geval rond de 1500gram moeten zijn. Misschien is dit ook iets voor jou ?
Hier vind je een test : http://www.masportaviator.com/ah.asp?CatID=1&ID=39

Leuk topic, gewoon het bestaande spul ombouwen naar electro. Er is immers veel kennis van het model zelf aanwezig op de clubs. De Charter is nu eenmaal een bewezen goede trainer :)

Dan nog even een opmerking richting Han en Bertus:
Het valt mij op dat jullie je (veelal zinnige en leerzame) bijdragen in telegramstijl schrijven, na elke (korte) regel een regeleinde. Ik vind het eerlijk gezegd erg lastig lezen, en het haalt het verhaal een beetje uit de bijdrage. Gewoon even een alineaatje afmaken en dan pas op Enter drukken lijkt me net zo makkelijk toch? 8O

Back