elektro-Cirrus vliegers opgelet

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Heren,
Onze elektro-Cirri (en het hele Vintage gebeuren) blijven niet onopgemerkt in het buitenland.
Ik kreeg een berichtje van Roger uit Delaware in de USA, een zielsverwant die met diverse klassiekers vliegt. Hij wil zijn Cirrus ook gaan elektrificeren en wil graag wat plaatjes zien van mensen die hun Cirrus een nose-job hebben gegeven, meer specifiek hoe je de motor hebt ingebouwd.

Tevens de vraag of jullie je gegevens in het database-draadje willen vermelden want naast die van mij staat er maar één andere in.

Mocht je een account hebben op RCGroups, Roger is daar gebruiker Maguro. Je kunt dus ook daar contact met hem opnemen als je wilt.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Laatst bewerkt:
Leuk om te zien dat hij contact heeft opgenomen.

Ik heb er al eens vaker aan gedacht hoe men 20-30 jaar terug de informatie echt vanuit de club of plaatselijke tamtam moest halen...... en dat in tegenstelling tot vandaag, waarbij we niet alleen een hoop spullen voor heel weinig geld uit China halen, maar waarbij we de informatie vooral ook zo gemakkelijk kunnen vinden.

Inmiddels heb ik 4 actieve forum accounts: MBF, RC-Network.de, FlyingGiants.com, RCGroups.com en nog een paar die ik af en toe bezoek...

Hoe lang duurt het nog voordat we de eerste Duitse/Belgische buren kunnen verwelkomen op een VGG treffen?

We zullen zien. Vooralsnog kijk ik uit naar de 14e, deze week nog gesproken met Harry (Return) en die gaat waarschijnlijk ook nog komen. Ik zal me dan maar eens aanmelden op de lijst ;-)

Groeten,

Johan

Voor vliegers die het leuk vinden om de bouw van een Cirrus 75 te volgen:
Zie op dit deel van de site onder Tekening Cirrus 75.
Wij hebben nl een mal gemaakt van deze Cirrus en gaan binnenkort de vleugels gloeien.
De mal van de kruisstaart Cirrus heb ik al vele jaren geleden gemaakt. ( mijn 1e mal! )
Zou het mogelijk zijn de naam van dit item te veranderen zodat meer forumleden dit draadje kunnen volgen als de bouw ervan ipv de vraag om de tekening?

gr. Piet

I found a tiny video camera to try and take videos from my sailplanes this season. It has a resolution of 720x480. It weights only 15g (much less with the case removed). It has a lipo battery, and with the 4Gb chip I purchased, should be able to shoot video for one hour.

I tested the camera on a sunny day going in and out of shadow, pointing at the ground and the sky, and going from sunlight to indoor light. The camera had no problem with focus or light levels. One would expect this kind of performance from a quality camera, but this camera cost just over 13 US dollars including shipping. The 4Gb micro SD card cost another $8.50 US shipped. So for just under $22 US I have what looks to be a great camera to take video from a sailplane.

Has anyone here tried this camera on one of their gliders?

Laatst bewerkt:
Back