Elektro of Benzine...

Hoi,
Ik heb een vraagje... Ik zou heel graag de Traxxas Bandit VXL willen hebben maar vrienden raden mij dat af omdat hij op elektriciteit loopt... Een vriend zegt dat de accu in 15 min. op zijn... Ik vind dat niet leuk maar ik wil liever ook niet elke keer Nitro of Benzine willen kopen. Wat zouden jullie doen en kunnen jullie me misschien helpen?

Gr. Reintje
Btw: Dat word me eerste auto maar ik heb wel al een paar keer met een ander ze auto gereden...

Dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur...

Nitro: regelmatig motor afgeregelen, stank, veel lawaaihinder (buren)
Batterijen: schoon, brushless motor weinig tot geen onderhoud, veel minder lawaaihinder. Gaat even snel of nog sneller dan nitro. Klopt idd dat je de accu op 15 minuten kan leeg rijden. De meesten hebben dan ook meer dan 1 accu.

het is maar hoe je het bekijkt... :)

gr.

Laatst bewerkt:
Als voor gemak gaat, neem dan elektro.
Gewoon een paar extra lipo packs en je heel lang rijden.
Op lange termijn ook nog goedkoper.

Hoe oud ben je? Een nitro motor slijt en moet constant afgesteld worden. Ook zou ik niet zoveel verwachten van een traxxas nitro motor...

Ik zou persoonlijk voor een VXL gaan en een goede lader kopen. Als je dan jouw lipo's aan 2C kunt laden en je hebt 3 accu's, dan kun je quasi nonstop rijden. Je gaat langer rijden dan 15min hoor met 5000mag lipo's. 20-25min moet zeker haalbaar zijn.

de stock accu die je erbij krijgt is idd snel op.
Als je er bv een 5000mah lipo ingooit kun je al min 2x zolang rijden.

electro is het nieuwe rijden!
Nitro sta je meer te sleutelen dan te rijden, en benzine heb je vaak alleen maar in 1/5 schaal ( 80cm lomp gewicht en dure onderdelen )

Bandit/rustler/slash/blitz/savage/bullit etc zijn leuke electro wagens.

Nitro sta je meer te sleutelen dan te rijden,

Ik weet niet wat jouw ervaring is maar mijn brandstofauto is al 3 races niet uit elkaar geweest. Brandstof vereist alleen iets meer onderhoud maar het is maar ook net hoe je er mee om gaat.

Afterrun en afstellen op weertypen etc komt jouw niet bekend voor?
Maar je geeft iig zelf al aan dat het meer sleutelen(onderhoud) is dan bv electro.
Zeker voor een 1e auto ;-)

In de tijd dat jij je accu uit de auto hebt gehaald, aan de lader hebt gekoppeld en het juiste programma hebt ingesteld, heb ik een brandstofmotor afgesteld ;)

Hoi,
Ik heb een vraagje... Ik zou heel graag de Traxxas Bandit VXL willen hebben maar vrienden raden mij dat af omdat hij op elektriciteit loopt... Een vriend zegt dat de accu in 15 min. op zijn... Ik vind dat niet leuk maar ik wil liever ook niet elke keer Nitro of Benzine willen kopen. Wat zouden jullie doen en kunnen jullie me misschien helpen?

Gr. Reintje
Btw: Dat word me eerste auto maar ik heb wel al een paar keer met een ander ze auto gereden...

Nice terwijl je vriendjes al 2x zijn gestopt voor nitro ,rij jij nog op je eerste lipo;), rij op benzine zal de rijtijd faktor 2 toenemen, vergeleken bij de elektro.
Voor elektro en nitro geldt : de rij duur geldt netzolang als dat je nitro en/ of lipo's bij je hebt.......

In de tijd dat jij je accu uit de auto hebt gehaald, aan de lader hebt gekoppeld en het juiste programma hebt ingesteld, heb ik een brandstofmotor afgesteld ;)

Maar het gaat niet om jouw maar de topicstarter die voor het eerst rc gaat rijden. Dan adviseer ik iig geen nitro

Ik hoor het al...

Iedereen bedankt voor de reactie's! Ik denk dat het de Traxxas Bandit VXL word hij kan ook lekker snel :D Dan koop ik wat extra accu's en dan kan hij langer rijden! Weet iemand hoe duur een accu is?

Nitro sta je meer te sleutelen dan te rijden/QUOTE]

Bwa niet persee. Ik rij nog niet zo lang nitro, maar ik heb nog nooit echt problemen gehad. Het enige wat je natuurlijk wel doen is tijdig jouw koppelingslagers vervangen. Ik doe het zelf meestal 2x op een racedag.

5schroefjes losmaken en de motor is uit de auto. Dan nog 1 schroefje om de koppeling los te maken. In 5min is het zooitje vervangen, bij een elektro hoef je niks te doen.
Maar om nu echt te zeggen dat je echt veel meer zit te sleutelen aan een nitro... Als je een goedkope motor koopt, heb je wel veel kans dat je constant moet afstellen en dat de motor slecht loopt.

Afterrun gebruik ik niet eens. Met de huidige brandstoffen en motoren is dat niet meer nodig. Ik doe het enkel als ik voor een lange tijd niet rij.

Maar het gaat niet om jouw maar de topicstarter die voor het eerst rc gaat rijden. Dan adviseer ik iig geen nitro

Als de topicstarter de wens voor Nitro heeft zal hij dan toch ooit beginner zijn, is het niet nu dan is het wel later. Hoe dan ook, hij zal het moeten leren tenzij hij bij electro blijft. Aangezien jij het moeilijk vindt en anderen niet zegt dat dan iets over het proces of over jou?

Laat ik (weer) duidelijk zijn, als je eenmaal een goede afstelling hebt gevonden is het alleen nog maar een kwestie van kleine correcties en niet opnieuw afstellen.

Wat zouden jullie doen en kunnen jullie me misschien helpen?

Het maakt niet zo heel erg veel uit, met een goede brushless setup en accu rij je echt niet minder lang dan met een nitro wagen, en voor de snelheid hoef je het niet te laten. Nitro kan je alleen wel sneller bijvullen, bij electro zul je een paar reserve lipos nodig hebben wil je langer doorrijden.

Voordeel van electro is dat je meestal ook een achteruit hebt als je ergens tegenaan staat. Nitro heeft dat meestal niet (sommigen wel, maar komt niet erg vaak voor).

Voor mij persoonlijk heeft electro veel meer voordelen dan nitro dus ik zal niet snel nitro pakken, maar als je een beetje fatsoenlijke wagen met fatsoenlijke nitro motor koopt kan je ook als beginner daar zeker lol aan beleven hoor.

Als de topicstarter de wens voor Nitro heeft zal hij dan toch ooit beginner zijn, is het niet nu dan is het wel later.

Punt is wel dat het niet de wens van de topicstarter is, maar het advies van zijn vrienden omdat die een vooroordeel tegen electro hebben, wat niet strookt met de werkelijkheid.

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon de bandit nemen, met lipo is de rijtijd al een stuk langer dan met de ''standaard'' accu.

Ik zou voor electro gaan, een testritje in straat maakt geen geluidsoverlast voor de buren, snelheid met een lipo is ongeveer gelijk, minder onderhoud maar nitro is toch iets apart, dat geluid ervan is spectaculair.

Ikzelf heb nu de traxxas slash vxl sindskort en ik moet je wel meegeven: zeer goede baanligging, stabiliteit, lange rijtijd (lipo ong 30 min op vrij agressieve wijze, 45 a 50 min op parcour) en degelijk.

Volg je eigen mening en je zal er het best mee uitkomen.

Electro of nitro, wat je graag zou hebben, daar zul je met plezier aan sleutelen.

Succes ermee !!!

Back