elektro problemen bij een nitro auto

• Topicstarter Topicstarter kajjo
  • Startdatum Startdatum
K

kajjo

Guest
hallo,

mijn naam is Kaj, ben 16 jaar en kom uit leusden. ikheb een paar weken geleden een Maverick neon XB gekocht bij peperkamp ede. reed heel lang prima. tot dat de schakelaar op de auto het niet meer deed, heb even gekeken. daarbij had ik per ongeluk een van de twee draadjes losgetrokken. heb ze weer helemaal vast gesoldeerd en zaten prima. ik heb alles weer aangesloten en wonder boven wonder deed de schakelaar het weer. kon weer gewoon rijden maar ben daarna heeel ligt tegen een muurtje gereden. het probleem is nu dat ik weer precies hetzelfde probleen heb. ik heb weer gekeken en alles zit gewoon vast. ik heb geen idee wat er mis kan zijn.

alsjeblieft help, ik kan niet wachten om er weer mee te rijden.

alvast bedankt voor alle hulp.
groet,
Kaj

het je 4 penlites of een accu pack.

ik was pas bij BKMAN en reed tegen het voorwiel aan van mijn 1:1 en toen deed ook niets het meer.

beetje rommelen aan de penlites loste het probleem op.
wel heb ik direct een accupack gekocht want je failsave werkt niet in het geval je stroom er af is.

Een veertje of elastiekje op je carburateur werkt goed als alternatief op een failsafe voor als je stroom weg is.

het je 4 penlites of een accu pack.

ik was pas bij BKMAN en reed tegen het voorwiel aan van mijn 1:1 en toen deed ook niets het meer.

beetje rommelen aan de penlites loste het probleem op.
wel heb ik direct een accupack gekocht want je failsave werkt niet in het geval je stroom er af is.

Elastiek heb ik geprobeerd maar werkte niet.

eerst een dun elastiek toen iets dikker daarna postelastiek enkel tot hij strak zat en later een dubbel postelastiek maar als ik vol gas doe en de schakelaar uit zet blijft hij volgas staan.

Waarschijnlijk omdat het een draaicarburateur is en hij over zijn dode punt heen moet.

15160_03.jpg

15160_04.jpg

Zijn er soms ook servos die bij stroomverlies wel naar nul of rem gaan?

Wellicht dat er zo iets is met inwendig een goede veer of zo iets.
(nog noit een servo open gehad dus geen idee hoe het van binnen werkt)

Nee, bij spontaan geen stroom ook niet de restspanning om te reageren....
Probleem bij veel servo's in RTR setjes is dat ze uit zichzelf al zwaar gaan. een beetje servo met metal gears loopt vele male soepeler en is wel met een simpere veerconstructie terug te trekken.

Al eens een humppack geprobeerd.. je gebruikt losse batterijen= een losse accuhouden wat 8 mogelijke slechte contacten kunnen zijn..

ik begrijp dat die failsave ook een probleem kan zijn, maar dat helpt mijn probleem niet egt. kunnen jullie even verder praten in een andere discussie;)

Heb je al gemeten of er wel spanning op je stekker van je accuhouder komt.
of eventueel weerstand meten om te kijken of je kabelbreuk hebt?

Laad je de batterijen in het houdertje met 4 tegelijk op?
Er kan ook aanslag komen op de veertjes die het contact met je batterij maken.

alles gemeten, behalve servo's, maar ik denk niet dat de servos er allebei tegelijk mee op houden. ik ben bang dat er iets mis is met de ontvanger, weet iemand een manier om die te testen?

Dat zou goed mogelijk kunnen zijn.
Je ontvanger of je kristal( als je die gebruikt)
Misschien is er iemand die bij jou in de buurt woond en je kan helpen door even een andere ontvanger te proberen?
Als je ergens tegen aan hebt gereden zou het kunnen, je zou ook eens kunnen kijken om je elektronica goed in te pakken met schuim rubber of zoiets, het is best kwetsbaar.

Laatst bewerkt:
Tja rij eens lang bij de slotraceshop en daar kunnen ze je wel helpen, ik kom er altijd en zie de meest gekke dingen weer rijdbaar gemaakt worden.
Mischien is je ontvanger beschadigd en doet hij dus nix meer.
Aan gezien ze bij de shop ook maverick verkopen kan hij je wel helpen.
Of even terug naar de shop waar jij hem vandaan heb.

Laatst bewerkt:
Back