Mij is onlangs gevraagd of ik een reglement wilde opstellen voor de speed 400 pylonrace klasse die vorig jaar onofficieel is gevlogen.
Ik vraag me af of er dit jaar mensen zijn die serieus interesse hebben om mee te doen?
Dan nog iets:
Het was vorig jaar wel duidelijk dat het parcours (150mx36m) eigenlijk veel te groot was voor deze modellen. 2 dingen die kunnen gebeuren:
-Parcours kleiner
-Modellen sneller
Het parcours zou bijvoorbeeld 100mx36m groot gemaakt kunnen worden. Nadeel is dat er dan een extra pylon moet komen. Deze moet tijdens het brandstofgebeuren naar beneden gehaald worden. Het "omvlaggen" zou dan waarschijnlijk met de ouderwetse vlaggen i.p.v. de lampen gedaan moeten worden. Tenzij je de installatie 12 keer per dag wil verslepen. Deze oplossing kost sowieso tijd wat niet erg ruim voorhanden is op een wedstrijddag.
De modellen sneller maken is iets waar ik persoonlijk meer voor voel. De modellen zien er dan ook nog eens minder lullig uit t.o.v. het brandstofgebeuren. Het parcours blijft 150mx36m wat best handig is. Waar ik een beetje aan zit te denken is een klasse waarbij 1 type motor-prop combo is toegestaan. De MEGA 16/15/3 i.c.m. een CAM 5x5 prop en max 7 cellen(CP1300?) lijkt mij een leuke combo. Deze motor is INCLUSIEF regelaar voor ongeveer 160 Euro te krijgen. Ik denk aan een verplichte maat prop om stromen een beetje beschaafd te houden.
Om het dan een beetje vliegbaar te houden is een minimaal vleugeloppervlak misschien een goed idee.
Wat vinden jullie ervan?
Groeten,
Paul
Ik vraag me af of er dit jaar mensen zijn die serieus interesse hebben om mee te doen?
Dan nog iets:
Het was vorig jaar wel duidelijk dat het parcours (150mx36m) eigenlijk veel te groot was voor deze modellen. 2 dingen die kunnen gebeuren:
-Parcours kleiner
-Modellen sneller
Het parcours zou bijvoorbeeld 100mx36m groot gemaakt kunnen worden. Nadeel is dat er dan een extra pylon moet komen. Deze moet tijdens het brandstofgebeuren naar beneden gehaald worden. Het "omvlaggen" zou dan waarschijnlijk met de ouderwetse vlaggen i.p.v. de lampen gedaan moeten worden. Tenzij je de installatie 12 keer per dag wil verslepen. Deze oplossing kost sowieso tijd wat niet erg ruim voorhanden is op een wedstrijddag.
De modellen sneller maken is iets waar ik persoonlijk meer voor voel. De modellen zien er dan ook nog eens minder lullig uit t.o.v. het brandstofgebeuren. Het parcours blijft 150mx36m wat best handig is. Waar ik een beetje aan zit te denken is een klasse waarbij 1 type motor-prop combo is toegestaan. De MEGA 16/15/3 i.c.m. een CAM 5x5 prop en max 7 cellen(CP1300?) lijkt mij een leuke combo. Deze motor is INCLUSIEF regelaar voor ongeveer 160 Euro te krijgen. Ik denk aan een verplichte maat prop om stromen een beetje beschaafd te houden.
Om het dan een beetje vliegbaar te houden is een minimaal vleugeloppervlak misschien een goed idee.
Wat vinden jullie ervan?
Groeten,
Paul