Elektro vlieg leek zoekt inzicht in de materie

Beste Elektro vliegers,

Ik ben nieuw op het gebied van elektro vliegen.
Ik vlieg al 22 jaar met methanol en benzine, maar heb een tijdje geleden een Funjet gekocht.
Omdat ik wel van een beetje speed hou, zit er een Typhoon 2W-20 met APC 4.75x4.75, 65A HET ESC, 35C 2500mAh 3S Lipo en een 2.4GHz ontvanger met eigen 4.8V 1000mAh mini (AAA) accu.
Deze setup heb ik van iemend van het rcuniverse forum.

Dit gaat best snel, zo snel zelfs dat met full power in een 90 graden duikvlucht de snelheid zo hoog werd dat de beide mini servos de hoogteroeren niet meer genoeg konden bewegen.

Dus weg Funjet, en heb nu een Funjet Ultra besteld.

Genoeg verhaal, wat ik eigenlijk wil is een beetje inzicht krijgen in elektro setups.
Is er een programma of website waar ik type motor, ESC en prop kan ingeven en dan als antwoord motorbelasting, stuwkracht, RPM en misschien een indikatie van de snelheid krijg?

Dank u,
Danny

Dank je wel Johan, precies wat ik zocht.
Helaas voor mij is de door mij gebruikte Typhoon 2W-20 een EDF motor en staat hij niet in de database, evenals de door mij gebruikte HET 60A ESC.

Danny

Na een beetje beter zoeken heb ik mijn motor gevonden, hij stond niet bij Typhoon,maar bij HET Typhoon 2W-20.
Heb er een 60A controller bij gekozen, het rare is dat drivecalc meent dat de 4.75x4.75 APC E prop bij 3S al 35125 rpm doet.
Dat is volgens de database te veel (max 20000) en zo komen er geen gegevens.

Maar ikvlieg successvolmet deze setup....

Danny

Back