elektro zweefvliegtuig 'ZAP' van Conrad

• Topicstarter Topicstarter Cutter
  • Startdatum Startdatum
Hoi.
Heb de zap nu 8 maand maar ben in de eerste vlucht gecrashed. :oops: .
kon de draagvleugel niet tegen.
ben nu al 7 maanden bezig vervanging te regelen. :?
Heb nu net een 2e gekocht voor reserve onderdelen..
Vliegt hij bij jou al????

Nog steeds niet goed...
zijn bij jou, met die draagvleugel, die houtjes geknapt, waar de vleugel aan vast zit geschroeft?
gebeurde ook bij mij, ik heb nu 2 houten staafjes in de romp gemaakt, en zet m nu met elastieken vast.

Inmiddels heb ik er ook al een speed 600 motor in gedaan.
Maar alsnog heeft hij te weinig vermogen volgens mij.... :?
Wat heb jij erin qua elektronica voor de motor?
ik heb een 9,6V accu
air control 380 regelaar
speed 600 motor
en begeleverde prop

Is wel een goed idee..
Bij mij is alleen de draagvleugel dwars doormidden (aan een kant) :(
De bevestiging is wel goed. :D
Maak eens wat foto's van die bevestigings aanpassing..
Lijkt me een goed idee zodat de elastieken nog wat mee geven als het weer zo fout gaat.. :?:
De vleugel is toch wel een oppervlak dat gauw met de grond (of een boom) in aanraking komt...
Zal de foto's eens opzoeken die ik gemaakt had na de crash... :cry:

hoe vloog hij bij jou dan?
bij mij horizontaal wel goed, maar als ik met ong. 30 graden wou klimmen, ging hij al overtrekken.....

maar als ik met ong. 30 graden wou klimmen, ging hij al overtrekken.....
Voor een elektro zwever van deze kwaliteit is dat een grote stijghoek.

Deze elektrozwevers zal je langzaam hoogte moeten laten winnen dus met een kleine stijghoek, beetje snelheid erop houden en rustig klimmen ipv een grote klimhoek met weinig snelheid, da`s vragen om moeilijkheden.

Hallo,

Ook ik heb al een tijdje een Zap, ik heb hem zonder motor gekocht en vervolgens een lierhaakje ingebouw dit ging best goed met een geinproviseerde lier (accuboormachine met een spoel visdraad er op van 450m).
Intussen heb ik hem ook al een keer gecrached en de vleugel moeten repareren, hij vliegt overigens best goed en thermieken gaat uitstekend en van bel naar bel steken gaat ook goed. Helling vliegen aan de zeedijk gaat ook leuk alleen moet je wel een beetje ruimte hebben om te landen want hij blijft vliegen :)
Een paar maanden geleden heb ik er een borstelloos motertje ingezet en nu kan ik idd met een redelijke stijghoek klimmen.
Deze motor zit er in BM2409-12A http://www.rctechnics.eu/bm240912a-brushless-outrunner-1570kv-p-53.html
De prop is een 8x5, het motortje werdt wel erg warm en heeft nu ook begeven denk ik (of mijn regelaar) Ik ga eens zoeken naar een wat zwaarder motortje.

Groeten Rien.

Back