Elektro-zwever en elastiekstart

  • Topicstarter Topicstarter AWe
  • Startdatum Startdatum
A

AWe

Guest
Kan dit? Vanwege omstandigheden is een handstart niet mogelijk.
 
Why not, bungee start wordt vaak toegepast voor snelle (electro) modellen..

Belangrijkste is wel dat vooral zware delen, echt goed vast zitten, dus accu's die niet kunnen verschuiven.....

Een Bungee start (rechtuit starten) of "klasieke" zwever elastiekstart.....geven meer G krachten op de kist, dan dat een normaal electro-zweverje bij een start op eigen kracht (hot-liners uitgezonderd) ondergaat.....dus ook de constructie van romp met accuschacht moeten wel voor deze grotere en krachten geschikt zijn....
 
Ja dat kan, ik doe het ook.
Vertel even wat meer over je zwever en omstandigheden.
Dan kan ik je misschien helpen.

Ik start mijn grote zwever zo.
Maar omdat mijn motor boven op zit kan het elastiek nooit in de prop komen.
Maar waar ik deze zwever van heeft gekocht had de motor in de neus.
En hij schoot hem gewoon weg en als het elastiek los was gaf hij pas gas.

afb3283.jpg


start door middel van een ktw en een elastiek.
daarna alleen met de motor verder.
Het elastiek is om de zwever snelheid te geven.
Anders gaat hij op de neus staan als ik de motor aan doe.

Mijn 4 meter zwever stijg ik met behulp van een karretje op.
Als je vermogen genoeg heb is dat nog makkelijker.

afb3408.jpg


Het elastiek heb ik gekocht bij een zaak waar ze echte boten verkopen.
Dit is goed koop en rekt korter heel hard dus je ben snel weg.
En je hoeft ook niet iedere keer zo'n eind te lopen om het elastiek te halen.
Dit elastiek rekt anderhalf keer zijn eigen lengte in plaats van 3 of 5 keer.
Je heb toch maar een meter of 10 nodig om op te stijgen.
Het hangt van de grote van de zwever en het gewicht af hoe dik je het elastiek moet nemen.
 
Nono,
Ik heb nog geen zwever maar ik bekijk vast even de mogelijkheden. Het zou een elektro-beginnerszwever gaan worden en hobby-in raadde mij de electra van Carl Goldberg aan. Er was nog geen sprake van een elastiekstart.
De omstandigheden: Krachtverlies en een beperkte mobiliteit van de armen.
Bij een club lijkt het mij sterk dat er niet even iemand wil helpen, maar een beetje extra onderzoek naar startmethoden kan geen kwaad.
De elektra is volledig houtbouw. Een evt. andere beginnerszwever is altijd welkom!
 
Ik zou voor de spectra gaan.
Waar ga je vliegen?
Ik vlieg in wijk en aalburg.
Niet zo ver bij jouw vandaan.
Ik denk dat het, het beste is dat je heb laat gooien.
Veel mensen die goed kunnen vliegen laten hun model ook gooien.
Met een elastiek heb je ook iemand nodig die je helpt.
Ik moet altijd het elastiek van het veld halen anders ben ik bang dat ze het in tweeen hakken met hun prop.
Lees alles op dit forum over de spectra en je weet al heel veel over dit model.
te koop bij hobby in in Waalwijk
Groeten Bert
 
Nono: waar kom je vandaan dan?
Het wordt aalburg of gorinchem (zoons van mijn directeur vliegen daar dus misschien gecombineerd vervoer)
Ben je daar elke zondag?
Ik wil binnenkort een keer gaan kijken. Zou leuk zijn om vooraf wat mensen te kennen.
Je noemt spectra (great planes), is die beter dan elektra (carl goldberg)?
Ik moet zeggen dat ik eerst ook de spectra op nummer één had staan, maar als een expert zegt elektra ben ik geneigd daarin mee te gaan. Goed om ieg twee meningen te hebben.
 
Zou ik daar toch mooi voor een dichte deur gestaan hebben. Waarom Aalburg als ik vragen mag.
Ik zou in dit geval gaan voor de ARF en niet voor de kit. Zijn daar voor wat jou betreft, nadelen aan?
 
Wanner vliegen jullie dan. Geef je nog steeds les?
I know, veel vragen. Hope you dont mind.
 
Back
Top