elektrobuggy schudt en beeft bij accelereren

Discussie in 'Electro offroad' gestart door dieter1, 27 mei 2010.

  1. dieter1

    dieter1 Guest

    Voor zij die rijden met een buggy gevoed met elektro. ik rijd met een RC BRUSHLESS HSP PRO 4WD BUGGY "XSTR PRO" 1:10

    vraag: Is dat bij jullie ook zo dat je voertuig wat schudt en beeft bij het starten of soms bij het accelereren? [​IMG]

    Als de akku bijna leeg is doet hij dat meer en waardoor hij zijn snelheid niet meer haalt, normaal zou ik zeggen. Maar soms doet hij dat ook met een vol opgeladen batterij [​IMG]

    Doe ik iets verkeerd of is dat normaal, of moet ik iets bijregelen? [​IMG]
    (nee er is geen as verbogen en hij rammelt niet, het vooral de motor die sputtert.)

    Hij doet dat vooral bij de start als je vanaf stilstand gas geeft. Of als je rustig (vanuit stilstand) verwisselt tussen voorwaarts en achterwaarts rijden. Eenmaal op gang doet hij dat minder. Maar hoe meer ik er mee rijd, hoe meer hij dit lijkt te doen.

    Doe ik iets verkeerd of is dat normaal, of moet ik iets bijregelen?

    bedankt om te antwoorden.
    groetjes dieter1
     
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Filmpje zou mooi zijn.

    Het lijkt op coggen van de motor. Wat voor een accu heb je ?
     
  3. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, Belgiƫ
    Ja filmpje. Wss motor of ESC. Kan ook storing zijn als je op een analoge frequentie rijdt... Had ik ook wanneer ik verder dan 30m ging.
     
  4. dieter1

    dieter1 Guest

    Ik rijd met een NiMH akku van 2000mAh. (bijgeleverd bij doos van de bestelling zelf)
    Het lijkt nu alsof de esc warmer heeft dat dit schudden dan uitblijft.

    Ik kn geen filmpje maken, heb geen camera.
     
  5. erevobe

    erevobe Guest

    ik denk dat je probleem bij je accu's ligt,
    zelf ook mee gemaakt,
     
  6. dieter1

    dieter1 Guest

    Hoi erevobe, en was het probleem weg omdat de accu sterker was (meer mAh) of omdat hij een hogere spanning heeft? (vb 7.2 naar 7.4 V)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2010

Deel Deze Pagina