Elektronica overzetten naar Stampede

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, waarbij ik toch een beetje kennis nodig heb.
Als jullie niet weten waarom ik een topic aanmaak, nou bij de stampede topic word de vraag sowieso overgeslagen dus wou ik een beetje aandacht, erg of niet? :P

Nou, ik heb een Robitronic stinger EST-BL met een xmax 3300 kv brushless motor ( hoe is dat vergeleken met de vxl?) op 7.2v nimh gaat ie ongeveer even snel als de rustler van mijn vriend op 8.4 volt. dus zeg maar ongeveer 55-60 kilometer per uur.

Ik ben bijna jarig en dan ontvang ik geld (als het goed is tenminste). En ik vind een stampede heel handig lijken. Ik rij vaak op het zand waarbij mijn auto een keer is kapotgegaan, ik weet echt niet hoe, en de rustler had veel hardere klappen en ook vaker en hij is ook nog heel. Dus had ik gezien dat Traxxas echt goed spul was.
En de Robitronic Stinger hangt ook vaak in de zand en grip heeft ie niet echt. Dus een stampede ligt lekker hoog en ik rij toch bijna nooit op straat, en ik wou een auto met een hogere fun factor. ;)
Nou de vraag luidt:

Ik heb een stinger met brushless en 2.4 ghz zender (misschien spektrum kopen maar nog ff niet) en de elektronica wil ik overzetten naar een rollend chassis van stampede die een winkel wel aan mij wilt verkopen, in dat geval heb ik het gevraagd, het zit niet bij mij in de buurt of zo maar hij wou het wel aan mij verkopen, een rollend chassis met servo.
En bij PKracing kan je alu onderdelen kopen wat mij heel goed lijkt.
-Past dit allemaal?
-Aan welke zaken moet ik rekening houden?
-Welke problemen kunnen/zullen komen?
Alvast bedankt
I Maiestas I

plaatjes robitronic stinger:
stinger3.jpg

stinger4.jpg

stinger5.jpg

stinger3.jpg

nou, voor jouw lijkt een stampede een goede keus!
traxxas is idd top.
het overplaatsen moet wel lukken: de motor kan er wel in, ESC moet je ff kijken hoe je die vast maakt(dubbelzijdige tape bijvoorbeeld), ontvanger kan wel in het ontvangerdoosje of los, alleen de servo weet ik niet.

maar KOOP GEEN ALUMINIUM, het is veel duurder en het buigt.
Plus dat wat ze bij PKracing verkopen flut is.
koop RPM dat is sterker dan standaard en kost ong. even veel.

Bedankt voor alle reacties, hoe zit het met de pinion, en verwarming omdat de stampede wel andere gears heeft dan de rustler dacht ik?
En waar haal je eigenlijk rpm, moet wel in het binnenland (NL)
En dat verkopen doe ik nog niet aan ;) misschien wel de chassis verwisselen met de stampede, merken we nog wel ;)

nog meer te zeggen?

koop rpm wel verstandig. ik heb foto's gezien van rpm draagarmen die de hele voorkant aan gort hebben getrokken alles verbogen en met die draagarmen niks aan de hand. Ik heb liever dat mijn draagarmen breken dan dat andere.....

het is alleen ff kijken hoe warm je motor word, als hij boven de 71 graden zit moet moet je een kleinere pion of grotere spur erop zetten, als hij koud of lauw is, mag je het anders om doen voor snelheid.

tegenwoordig vraagt iedereen waar jr RPM haalt in NL, bij ::RC-Central Online shop::.

wat bedoel je met chassis verwisselen?

darkfire en mikeking111, RPM is niet heilig. Er zijn plaatsen waar je beter geen flex kunt hebben zoals een bulkhead. Alu buigt ook bij lange na niet altijd. Ga eens na alle alu chassis die er zijn voor 1/10 en al helemaal bij de 1/8 racerij.

maar KOOP GEEN ALUMINIUM, het is veel duurder en het buigt.
QUOTE]

Spreek je uit ondervinding ?
Ik heb nu een alu chassis krom gereden. Als je dit in plastic van RPM zet mocht het er zijn. Kan je het met de hand plooien naar de vorm van een banaan.

Draagarmen , bumper en fusee's zou ik wel in RPM doen.

+1 Nard

dit is offtopic:confused:

@darkfire chassis verwisselen bedoel ik met de stinger ruilen met iemand die zijn stampede kwijt wil. dat is het.

maar past die pinion wel op de motor ofzo?
hoe kan ik dat zien

doe nou makkelijker verkoop je stinger gewoon rtr en koop een stampede vxl. dan is alles goed, heb je zeker een goeie regelaar motor etc.

hey bedankt voor de reacties

maar de stampede is 379 euro met 2.4 ghz enzovoorts

ik kan de stinger maar voor miss 100 euro verkopen en dan moet ik ook nog 280 euro neertellen zoveel geld heb ik niet :?

Back