L
Luckyluke
Guest
Hoi collega's
Ik heb een probleem met mijn 1/10de off-road buggy. Na een paar minuten (2à5) heb ik mijn auto niet meer volledig onder controle. Sturen kan ik blijven doen, maar het aansturen van de motor niet meer. Deze blijft op een laag toerental draaien en of ik nu gas geef of rem, hij reageert er niet op.
Als ik een reset doe met de regelaar (afzetten en daarna terug op) doet ie het weer, maar weer opnieuw maar een paar minuten. Ik heb het geluk een paar goei maten te hebben die mee zoeken, maar het ongeluk dat zij uiteindelijk ook stilaan ten einde raad zijn!
configuratie auto
Associated B4
Ko propo Helios zender met spectrummodule en ontvanger (2de generatie)
Futaba digitale servo (type even kwijt)
Lrp tc spec brushless regelaar
Lrp motor x11 7,5
persoonlijke transponder ook aan boord
Wat heb ik al (één voor één) geprobeerd
-Eerst dacht ik dat het probleem bij de servo lag aangezien deze bleek stuk te zijn. Dus die is als eerste vervangen geweest door de Futaba BLS 451
- sensorkabel vervangen door nieuw exemplaar
- motor vervangen door x11 5,5T
- regelaar vervangen door Lrp sphere 2007 competition
- ontvanger vervangen door ander exemplaar van spectrum (mini ontvanger)
- condensator aangesloten in ontvanger (ook van spectrum dacht ik)
- ander programma gekozen in zender (model)
Resultaat tot hier toe 0,0 Probleem blijft
Heeft iemand ooit al eens ervaring met dit probleem gehad ? Alle suggesties zijn welkom!
Bij voorbaat dank
Luc
Ik heb een probleem met mijn 1/10de off-road buggy. Na een paar minuten (2à5) heb ik mijn auto niet meer volledig onder controle. Sturen kan ik blijven doen, maar het aansturen van de motor niet meer. Deze blijft op een laag toerental draaien en of ik nu gas geef of rem, hij reageert er niet op.
Als ik een reset doe met de regelaar (afzetten en daarna terug op) doet ie het weer, maar weer opnieuw maar een paar minuten. Ik heb het geluk een paar goei maten te hebben die mee zoeken, maar het ongeluk dat zij uiteindelijk ook stilaan ten einde raad zijn!
configuratie auto
Associated B4
Ko propo Helios zender met spectrummodule en ontvanger (2de generatie)
Futaba digitale servo (type even kwijt)
Lrp tc spec brushless regelaar
Lrp motor x11 7,5
persoonlijke transponder ook aan boord
Wat heb ik al (één voor één) geprobeerd
-Eerst dacht ik dat het probleem bij de servo lag aangezien deze bleek stuk te zijn. Dus die is als eerste vervangen geweest door de Futaba BLS 451
- sensorkabel vervangen door nieuw exemplaar
- motor vervangen door x11 5,5T
- regelaar vervangen door Lrp sphere 2007 competition
- ontvanger vervangen door ander exemplaar van spectrum (mini ontvanger)
- condensator aangesloten in ontvanger (ook van spectrum dacht ik)
- ander programma gekozen in zender (model)
Resultaat tot hier toe 0,0 Probleem blijft
Heeft iemand ooit al eens ervaring met dit probleem gehad ? Alle suggesties zijn welkom!
Bij voorbaat dank
Luc