Elektronische regelaar speed 380

Hallo,
Ik heb een elektro zwevertje waar ik een tijdje geleden met veel wind mee in de sloot ben geland :oops: .
Toen ik heb na een kwartier/halfuur vond heb ik hem drooggemaakt met wc papier en ben ik gelijk naar huis gegaan.
Daar heb ik hem afgespoeld met gedestileerd water maar het was al te laat.
Hij doet HELEMAAL niks meer (hij heeft een kwartier/30 minuten onder water in de sloot aangestaan!
Valt dit nog te maken ?
Ik weet NIET wat voor een regelaar het is maar het is de regelaar uit het accipiter badius vliegtuig van www.amersfoortairport.com
Zo nee wat is dan de GOEDKOOPSTE regelaar voor 7 cellen nimh en een speed 380?

Hij hoefd helemaal niet klein te zijn gewicht maakt ook niet zo veel uit .
Wel het liefst een rem, wat raden jullie mij aan?
Ik hoop dat iemand nog iets heeft liggen of een goeie goedkope weet.

Hello,
Als die regelaar zolang onder water aan heeft gestaan zal die wel doorgebrand zijn, check ook even je batterypack het zou best kunnen dat dit flink kortgesloten is..

Kontronic heeft goede regelaars, je moet maar eens op bij google neuzen,
Ik gebruik deze, die kan je goed gebruiken bij je 380 motor :

afb18975.jpg

afb18942.gif

De bovenste is eigenlijk de beste, maar je moet dat zelf beslissen,
Merk : Kontronic, type Sun 1000 voor stromen rond 18Ampère

De onderste is van hetzelfde merk "Kontronic" type is rondo 400
stromen rond de 15Ampère, je moet deze achteraan op de motor solderen...

Kostprijs is rond de 20 €

Succes !
Groetjes
Steven 8)

Hebben deze regelaars een afslag als de batterij bijna leeg is?
(sorry ik kan even niet op de juiste benaming komen)

ik ben namelijk op zoek naar een vergelijkbare regelaar voor een sp400. Graag eentje rond de 18A, met een motorafslag bij bepaalde spanning.

Ik vlieg met schulze slim20 en Protech pro 18 en die hebben dat niet denk ik, tenminste ik kan mijn motor toch de accu laten leegtrekken. Bij pylonmodelletjes is dit niet erg, maar voor een zwevertje wil ik dit dus niet.

... om het verhaal kort te houden: welke regelaar voor een easy star (std motor) en 7 tot 8 cellen?

Eigenlijk kun je alle "geborstelde" vliegregelaars vanaf 15 ampere die voorzien zijn van een BEC gebruiken.

Hello, ja de regelaars die ik je toonde slaan af op een te lage spanning, voor 18 Ampère is de Sun 1000 dus goed..

Groetjes
Steven 8)

Zou ik deze ook kunnen gebruiken?

Een mini speed 400 controller (motor regelaar) met BEC dus geen aparte ontvanger accu meer nodig. gewicht +-10 gram. Geen rem. Stekker voor JR,graupner en futaba ontvanger. JST accu aansluiting .

SC-10
Gewicht: 10.00 g

komt van www.rchobby-online.nl en hij kost maar 12 euro, kan hij mijn speed 380 aan? ik weet niet hoeveel amperes die slurpt en hoeveel deze regelaar aan kan.

Op het internet vind ik er niets over maar het zou normaal gezien perfect mogelijk moeten zijn, maar onthoud wel dat goedkoop meestal niet het beste is :wink:
Tis wel een beetje vreemd dat er geen merk of andere technische gegevens bijstaan. :?

Groetjes
Steven 8)

Zolang het voor een 400 is, zou het dat stroomverbruik voor een 400 toch wel moeten aankunnen, dat lijkt mij het meest logisch..

Groetjes
Steven 8)

Ik heb de regelaar ook gekocht en werkt perfect op een speed 400. De regelaar kan tot 12 amp. aan dus moet genoeg zijn voor een 380er.

:P :P :P

en kan hij ook tegen 7 cellen nimh accu's ? want die moeten voor de power zorgen.

Ik gebruik bij mijn speed 400 modellen steeds 7-8 cellen NiMh van 1000mAh, gaat dus perfect :wink:

Groetjes
Steven 8)

mmmm heb nu toch besloten voor een speed 400 want heb nu een nieuw vliegtuig maar laatst zei iemand dat zo'n 400 type moter wel 60 A kon trekken :? is dat zo?
Ik heb een speed 400 van graupner 7,2 V

60Ampère lijkt me wel superveel, het is wel zo dat hoe meer de motor gevlogen heeft, dus meer versleten, de stroom steeds toeneemt..
Dit komt o.a. doordat de koolborstels verslijten en een koolstoflaagje op de collecter gaan achterlaten, hierdoor gaan de pos en neg polen een beetje met elkaar in verbinding komen waardoor er ook hoge stromen gaan vloeien, maar 60 A lijkt me wel heel veel, die persoon zal wel piekstromen hebben bedoeld, dit zijn kortstondige stroompieken,..
dat is vrij normaal

Groetjes
Steven 8)

Okay , op de verpakking van de moter stond ook maar dat hij 3,8 A belast vroeg. Ik heb de regelaar eer gister gekocht en nieuwe goud connectors eraan gesoldeert nu inbouwen en dan .........vliegen....:P

Back